Skocz do zawartości

Jaki rower crossowy/trekkingowy/fitness do max. 7k ?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem nowym użytkownikiem także witam wszystkich serdecznie i proszę o wsparcie, rady i wszelkie wskazówki  ?

Odnosząc się do clou problemu, chciałbym poprosić Was o radę, gdyż niestety nie mam dużego doświadczenia z rowerami, które umożliwiłoby mi podjęcie w pełni świadomej decyzji. Mianowicie, od jakiegoś czasu rozważam zakup nowego roweru. Rower ma mi służyć głównie do jazdy po mieście w 80% (jazda do i z pracy ok. 20 km dziennie) oraz rekreacyjnie po parku/lesie/polach/wałach i innych niewielkich wzniesieniach w 20%. Orientacyjnie będę  nim pokonywał łącznie 100-120 km tygodniowo. Z uwagi na fakt, iż jestem osobą ,,przy kości’’ (tzn. 180 cm wzrostu  i 95 kg wagi) zastanawiam się  się nad rowerem bardziej solidnym tzn. nie chciałbym scentrować koła po kilkukrotnym niezamierzonym kontakcie z wysokim krawężnikiem. W kręgu moich zainteresować są zatem 3 typy/grupy rowerów tzn.: cross, trekkingowy lub fitness. Zależy mi przede wszystkim by rower był wielozadaniowy  tzn. nie chciałbym kupić roweru wyłącznie do miasta oraz by był stosunkowo bezawaryjny z b. dobrym osprzętem tzn. przykładowo przerzutki Shimano Deore lub XT, hamulce hydrauliczne tarczowe, korba oraz manetki też Shimano, do tego amortyzator powietrzny i sztywne osie -> innymi słowy szukam takiej  Hondy czy Toyoty przekładając to na nomenklaturę samochodową ?

W ubiegły weekend pochodziłem trochę po sklepach rowerowych w moim mieście tj. we Wrocławiu  i z dostępnych na miejscu w sklepach rowerów jeździłem m.in. na:

-  Cannondale Trial SL3;

-  Giant Roam 0;

-  Specialized Sirrus X 4.0;

- Trek X – Caliber 8

Chciałbym prosić o Waszą opinię który rower wybrać z tych które wymieniłem wyżej a także o wszelkie opinie i sugestie. Generalnie im więcej czytam tym mniej wiem … słyszałem jeszcze o firmie Cube oraz Merida ale nie jeździłem na tych rowerach.