Skocz do zawartości

Nowy EV w okolicach 20-30k.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 
 

Dział ev średnio tu żyje dlatego pozwolę sobie tutaj. Szukam fajnego ev do kulania wokół komina - wioska, pola, lasy jak i sporadycznych wypadów w Karkonosze. 
 

Jako odniesienie obecnie mam Speca Carbon Stumpjumper rozmiar s4. 
 

w rozważaniu coś ze speca jak Levo. Pytanie czy ev to lepiej Alu czy też iść we włókna..? Czy ktoś się orientuje jak teraz te silniki brose? Bo trochę awaryjne były mimo że działanie systemów oceniane na najlepsze na rynku.. Rozmiar też nie wiem czy nie s3 bo jestem na granicy (183cm wzrost). 
 

.. lub taki Giant trance X E+ 1?

 

.. coś innego?

 

w pakiecie dla małżonki jakiś Liv od giant np Vall E+ EX albo Tempt E+
 

co myślicie?

Odnośnik do komentarza

Jeździłem testowo na Turbo Levo i Turbo Levo SL. SL bardziej m się podobał bo to wspomaganie było takie jakby bardziej naturalne. Turbo Leveo wielka moc trudna do okiełznania jak na pierwszy raz. Natomiast to są moje jedyne doświadczenia, więc nie bardzo pomogę z wyborem. Kumpel który jeździł na różnych elektrykach mówił że raczej brałby mocniejszego. Z kolei koledzy ze sklepu Speca mówili że bateria 500 Wh nie starczała im na cały dzień jazdy w bikeparku od świtu do zmroku. I dopiero 700 Wh rozwiązało problem. SL ma 320 Wh co wydaje mi się zdecydowanie za mało. Więc musisz zrobić research dotyczący kilku aspektów. 

Co do ramy to nie mam żadnej wątpliwości że karbon. Wytrzymalszy zmęczeniowo i łatwiej naprawić. Widziałem kilka fulli alu u kumpli, prawie wszystkie pękły zmęczeniowo. Canyony, Krossy, Spece. Szczególnie tylne trójkąty.

Na Stumjumperze fullu też jeżdziłem. Jak dla mnie jeden z najbardziej beznadziejnych rowerów do jazdy w terenie. Do przodu czy pod górę ledwo jechał. W dół z kolei super. Rower zdecydowanie grawitacyjny co nie jest moją bajką :) Dla mnie optymalny full bez silnika to Spec Epic Expert Evo. Testowałem go ze dwa razy. Bajka. 120 skoku, ok. 10 kg. Ale nie mam pojęcia jaki jest zbliżony tylko elektryczny.

Odnośnik do komentarza

Ja się kulam rekreacyjnie i dla mnie stumpjumper wygodniejszy - miałem wcześniej xc i sprzedałem. 
(kwestia czy jeździłeś na nowej, progresywnej rozmiarówce s1-s6 czy jeszcze starej S-L?)
 

W ev myślałem, że materiał ma mniejsze znaczenie bo co za różnica jaka waga jak motor ciągnie ?. Tak, też myślę że bateria min 700 musi być. 
 

Jak się do tego ma taki Giant? Czy nie ma sensu za Alu dawać 32k mimo że osprzęt fajny i cały na xt.. ??

Odnośnik do komentarza

Hej ponownie. 
 

Dzisiaj byłem z żoną i bardzo jej się spodobał taki rower:

https://www.giantoporow.pl/pl/vall-eplus-1
 

W zasadzie chcemy go kupić. Jednakże teraz przeglądając jeszcze specyfikacje spojrzałem na ośki i tam jest w ramie coś takiego jak 141mm boost qr. 
 

Czy to ma znaczenie w takim rowerze? Wiem, ze standard to 148 ale wiecie, żona będzie tym rowerem jeździć do pracy i na lekkie szlaki bez żadnych przeróbek, upgradów i tym podobnych. Zostanie fabryka do samego końca. 
 

Jakie są wasze opinie biorąc powyższe. Jest to minus czy bez znaczenia do takiego użytkowania..?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...