Skocz do zawartości

Wymiana napędu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , po ok 10 tys km dość intensywnej jazdy po lasach kończy mi się napęd w moim Krosie lvl 1.0.

Mam pytanko do Was , bardziej doświadczonych kolegów czy warto zmieniać napęd na coś innego,lepszego niż było montowane seryjnie czy mija się to z celem ? 

Ewentualnie w jaki napęd byście poszli ?

Geometria ramy mi odpowiada i na tą chwilę nie myślę o zmianie roweru tylko  co najwyżej o zamontowaniu lepszego i trwalszego  osprzętu .

Poniżej aktualna specyfikacja 

IMG_20230412_081134.thumb.jpg.a30f4bf43266956ce8dad52f82e7d39a.jpg

 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, mike21 napisał(a):

W tym rowerze nie warto. Wymień wyłącznie zużyte elementy (kaseta+łańcuch). Nie ma trwalszych napędów niż 8/9rz. 

Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź że nie warto inwestować w inny lepszy napęd ? 

Zainwestowanie max 1500 PLN w cały napęd w wygodny mi rower mija się z celem ? 

Odnośnik do komentarza

Po prostu. Nikt nie będzie się czepiał na czym ktoś jeździ. Ja również kocham swego 9-cio letniego autora, który służy mi nie do zasadniczych celów.  1,5 tys inwestycji w przebudowę roweru to sporo. Rower 4'to letni za rok będzie wymagał s,czególnej troski. Obecnie standardem jest zmieniarka minimum klasy deore. W Twojej specyfikacji jak widzę, proszą się o wymianę hamulce, korba, nie mówiąc o tym, że santour jest jaki jest a zamontowanie powietrznego amora i koła 29" to przewrót kopernikański w komforcie. Niestety , to wymaga główki taperowanej w ramie. Osobiście nie wróciłbym już do napędu 2x lub 3x. Tarcza w korbie 32T (34T jeśli nie działasz ostro w górach) dopełni szczęścia. Dobra używka w tym standardzie, taka powiedzmy 3-4 letnia, to wydatek 3-4 tyś. ( no i oczywiście z deca xc100 do polecenia jak najbardziej). Proponuję zamienić się w terenie z kimś na koło 29" , szeroką obręcz - 30 mm i odpowiedzieć sobie szczerze, czy zostaję przy kole 27,5" bez tapetowanie główki, czy wchodzić jednak w pełen fun. I tak powiem. Przykładowo, pierwszy z kolei (że swojego możesz odzyskać część kosztu) to: https://m.olx.pl/d/oferta/rower-mtb-xc-giant-xtc-slr-2-xl-29-CID767-IDTBWHT.html

Edytowane przez ram
Korekta
Odnośnik do komentarza

Ten rower wart jest 300-500zł. Tam są poważniejsze niedostatki niż "lepszy" napęd (imitacja amortyzatora, brak hamulców, marne koła). Poza tym w tak skrajnie budżetowych rowerach podczas modyfikacji występuje efekt domina - ruszysz jedną rzecz a to pociąga konieczność wymiany kilku innych (u ciebie co najmniej jeszcze hamulce+tarcze). 

Moja rada - wymień tylko co zużyte i zrób kolejne 10kkm. Łańcuch wybierz kmc x8 silver. Kaseta może być jak ta obecna. Na żadnym innym napędzie nie osiągniesz większych przebiegów bez dodatkowych zabiegów (rotacja łańcuchami).

Odnośnik do komentarza

Ok , dzięki za rady .

Wkradł się też błąd przez moją nieuwagę bo specyfikacja ściągniętą pod koła 27.5 a ja mam większe 29 .

Hamulce również mam już wymienione bo oryginalne szybko straciły swoje właściwości .Zmieniłem na 180 mm z oryginalnych 160 plus adaptery i okładziny .

Poniżej właściwa specyfikacja 

IMG_20230413_092545.thumb.jpg.57130da3b0db0efccf9c8f7134fb47d5.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli nadal mechaniczne to nic to nie zmienia wobec tego co napisałem wyżej. No i nie o rozmiar a jakość i masę kół mi chodziło. Jeśli uważasz, że masz rower wystarczający to doprowadź do pełnej sprawności min. kosztem. Inwestując w nowy napęd i hamulce nadal nie zmienisz tego roweru w nic innego. Komponenty bazowe (rama, amortyzator, koła) trzymają cię w tym punkcie.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...