Skocz do zawartości

tmax

Użytkownicy
  • Postów

    98
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1 050 wyświetleń profilu

Osiągnięcia tmax

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Rower górski MTB turystyczny Rockrider EXPL 700 27,5"+ ROCKRIDER | Decathlon Dobry napęd Dobre hamulce Dobry amortyzator, golenie 32, przy wadze ponad 100 kg da radę Dobre koła, możesz dokupić sobie zestaw 29 z węższymi oponami Solidna rama na sztywną oś boost Ogólnie rower do turystycznego mtb w terenie, taka jazda po lasach w cięższych warunkach terenowych da Ci fajne uzupełnienie siłki:) Przy sporcie, który uprawiasz masa roweru nie ma znaczenia. Musisz kupić rower solidny na sztywnych osiach, z dobrym amorem i mocnymi kołami. Włożysz więcej siły w pedałowanie ale o to tu chodzi:)
  2. Miałem trochę zbyt wyprostowana pozycję, znowu dały znać o sobie moje nawyki z trailówek i kombinowałem już by wrzucić nawet Recona 130-140, co w tej ramie to już przegięcie. Powiedziałem jednak nie idę we mgle i zostaję przy klasycznym XC. Poprzedni sezon przelatałem na gravelu i bardziej pochylona pozycja na rowerze lepiej mi teraz leży. Nie jestem pewien jak te tokeny działają i czy nie zmniejszają tylko skoku a sama długość widelca się nie zmienia.
  3. Po zamontowaniu w Almie amora o skoku 120mm nieco nie pasowała pozycja na rowerze i postanowiłem wrócić do skoku 100 mm. Wsadziłem więc do Orbei Markhora 100 mm i tak to aktualnie wygląda:)
  4. 150 same stery i 40 za wymianę:) I rowerek po małym pomotaniu:
  5. Z dolnej miski łożyska przy wyciąganiu amora wypadł mi wianek z kulkami i jak go wziąłem w ręce by włożyć go na miejsce to wypadła mi jedna kuleczka, chciałem ją wsadzić na miejsce i jak zacząłem przy tym gmyrać to posypała się reszta. Jest przy tym domieszka winy mojej niewiedzy bowiem RS, który kupiłem to OEM z montowni z przycięta rurą, nabitą gwiazdka i bieżnią. Ja nieopatrznie nie sprawdziłem, iż bieżnia w Raidonie różniła się od tej w Judy i skręciłem stery na złej bieżni. Kapłem się gdy za ciężko chodziło. może być i tak, że pomogłem wiankowi z kulkami się posypać:) Potem zamieniłem bieżnie ale kuleczek do wianka już ni chusteczki nie dało się powkładać:))) Poszedłem więc z tym fantem i czerwoną twarzą ze wstydu do serwisu. Pożałowałem cztery dychy za wymianę i musiałem dołożyć 150 na nowe stery. Suma sumarum teraz mam lepsze i kokpit chodzi jak marzenie:) W każdym razie serwisant był zdziwiony, iż do ramy przystosowanej do sterów zintegrowanych producent montuje półzintegrowane z wciskaną w ramę miską.
  6. Wymieniłem sobie w Orbei amorek na RS Judy z większym skokiem 120 mm i przy okazji wyszła na jaw dziwna praktyka producenta, który w swojej specyfikacji podaje, że w ramie są stery zintegrowane, maszynowe Acros a w rowerze były zapakowane FSA z tych tańszych na łożyskach z kulkowym wianuszkiem i półzintegrowane. W jakiś sposób ich miska pasuje do ramy, która jest przystosowana do sterów zintegrowanych? W każdym razie posiłkowałem się usługą doświadczonego Serwisanta, który to zauważył i zaproponował mi wymianę sterów na maszynowe - zintegrowane i takie wraz z nowym amorem zamontował w rowerze.
  7. W Raidonie wymienia się cały cartrige, co dla "Zwykłego Kowalskiego", który jednak serwisuje amor ułatwia ten proces. Cartrige w Raidonie jest bardziej zaawansowany i trwały niż w XCT, XCM czy XCR i starczy na kilka sezonów. Serwis komory powietrznej, sprężyny negatywnej, wymiana uszczelek kurzowych i gąbek olejowych oraz czyszczenie i smarowanie smarem stałym (niewielką ilość oleju wymienia się tylko w komorze powietrznej) w Raidonie są czynnościami wykonywalnymi dla kogoś sprawnego manualnie i technicznie. Zadbany Raidon w niczym nie ustępuje Reconowi Silver TK, ma regulację tłumienia odbicia, blokadę skoku czy regulację kompresji i możliwość dostosowania sprężyny powietrznej do wagi kolarza, co dla większości amatorów jest wystarczające. Dużą jego zaletą są aluminiowe, anodowane górne lagi, które w polączeniu z teflonowymi ślizgami dają ich lepszą pracę niż lagi STKM w XCR, Judy i Recon Silver, które są niklowane na srebrny kolor lub czarny a ta powłoka ma słabość do zachowania trwałości i czy się serwisuje takie amory czy nie to i tak po sezonie aktywnej jazdy zaczyna się ścierać znacznie szybciej od twardej anody na goleniach aluminiowych:)
  8. 34 wejdzie ale 36 to bym raczej najpierw przymierzył 🙂
  9. Nie próbowałem, na razie nie czuję takiej potrzeby:) Wrzuciłem lepszy hebel na przód i miałem przez chwilę wizję na wymianę amora bo znalazłem promocje na RS Judy. Dałem sobie jednak spokój. Może w sezonie wrzucę coś lepszego od Raidona ale to musi być przynajmniej RS Recon Gold:) Wystawiłem wstępnie Raidona na OLX i zdecydowanych chętnych brak (mimo dobrej ceny) więc chyba sobie odpuszczę i nie będę nikomu na siłę robił prezentu tym bardziej, iż po kilku testowych, leśnych rundkach czuję, że Raidon daje radę:) Napęd nie wymaga zmian, siodło jest ok, koła i opony też są na dobrym poziomie, chwyty mi pasują. Nie widzę też potrzeby wymiany tylnego hamulca do tego, co aktualnie jeżdżę. Rower do aktywnej rekreacji po leśnych ścieżkach jest świetny:)
  10. Przykładowy wkład własny w rower używany XC z napędem 1x12: Kaseta 200-500 Łańcuch 100-200 Przedni blat 100-150 Opony 200-300 Suport 100-150 Klocki hamulcowe 100 Serwis amora 200-300 Do tego serwis piast i sterów i ewentualna wymiana linek. Można trafić na rower, który nie wymaga tyłu wymian ale to rodzynki:)
  11. Ja bym tak nie demonizował, może do ścigania nie ale pojeździć po lesie na nich można. W każdym razie ja sobie trochę hamowanie w Almie poprawiłem i na przód wrzuciłem Mt 420 z czterotłoczkowym zaciskiem. Z tyłu nie zmieniałem:)
  12. Takie pytanie mam, czy jest sens wymienić Raidona na Judy, oba powietrzne, Raidon aluminiowe golenie górne 32, Judy stalowe 30. Dwa w sumie budżetowe amory. Pytanie konkretne o te dwa. Wiem, że lepszy Recon Czy Epixon albo jeszcze wyżej i wyżej ale ja na chwilę obecną potrzebuję sprzęt do aktywnej rekreacji:) Czy jest sens kupić Judy za promocyjną cenę czy nie. Na Judy nigdy nie jeździłem, miałem Recony i Sectora.
  13. No sam jestem zaskoczony:)
  14. Wcześniej były jeszcze: Kross Level B1, Indiana X-Pulser, Kenite z marketu i Arkus, których zdjęć nie mam:)))
×
×
  • Dodaj nową pozycję...