Skocz do zawartości

tmax

Użytkownicy
  • Postów

    89
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

953 wyświetleń profilu

Osiągnięcia tmax

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Przykładowy wkład własny w rower używany XC z napędem 1x12: Kaseta 200-500 Łańcuch 100-200 Przedni blat 100-150 Opony 200-300 Suport 100-150 Klocki hamulcowe 100 Serwis amora 200-300 Do tego serwis piast i sterów i ewentualna wymiana linek. Można trafić na rower, który nie wymaga tyłu wymian ale to rodzynki:)
  2. Ja bym tak nie demonizował, może do ścigania nie ale pojeździć po lesie na nich można. W każdym razie ja sobie trochę hamowanie w Almie poprawiłem i na przód wrzuciłem Mt 420 z czterotłoczkowym zaciskiem. Z tyłu nie zmieniałem:)
  3. Takie pytanie mam, czy jest sens wymienić Raidona na Judy, oba powietrzne, Raidon aluminiowe golenie górne 32, Judy stalowe 30. Dwa w sumie budżetowe amory. Pytanie konkretne o te dwa. Wiem, że lepszy Recon Czy Epixon albo jeszcze wyżej i wyżej ale ja na chwilę obecną potrzebuję sprzęt do aktywnej rekreacji:) Czy jest sens kupić Judy za promocyjną cenę czy nie. Na Judy nigdy nie jeździłem, miałem Recony i Sectora.
  4. No sam jestem zaskoczony:)
  5. Wcześniej były jeszcze: Kross Level B1, Indiana X-Pulser, Kenite z marketu i Arkus, których zdjęć nie mam:)))
  6. Miałem w gravelu oponę 45 i myślałem już o kołach 27.5 z oponą 2.2. W końcu jednak sprzedałem Raga i wróciłem do lasu:)
  7. Po kolejnym (trzecim) podejściu do gravela stwierdziłem definitywnie, iż gravel nigdy nie zastąpi roweru XC i nie nadaje się do jazdy po technicznych, leśnych ścieżkach. Nie nadaje się i żadne zaklinanie gravelowców nic tu nie da. Gravel to taczajka po płaskich szutrach i koniec. Kupiłem więc ponownie MTB, tym razem XC ze skokiem 100 mm. Wybór padł na Almę H 20 i kupiłem ją za cenę 3899. Rower zaje...ty, lepszy o niebo od Explorera 540 z DECA, którego miałem kiedyś. Rama dobrze wykonana, lepiej od ram Rockriderów XC 50, 100 i 120. Wiem co piszę bo miałem kiedyś AM 100 HT a to ta sama rama tylko z bardziej płaskim kątem główki. Rama w Almie ma kąt główki 68, pancerze prowadzone wewnątrz i boosta z tyłu. Można zamontować myk myka. Koła solidne, obręcze asymetryczne na mleko, równie porządne jak w Rockriderach. Napęd Deore 1x12 ze zmieniarką SLX. Amor Suntour Raidon 100 mm / 32 z aluminiowymi, anodowanymi goleniami, niczym nie ustępuje RS Judy i podstawowemu Reconowi (dopiero gold jest lepszy). Rower porządnie wykonany, bardzo dobrej jakości rama i komponenty. Jedyna słabość to podstawowe hamulce Shimano, które w amatorskim XC dadzą radę ale w tym rowerze mogłyby być lepsze. Ogólnie za cenę, którą zapłaciłem jest super:)
  8. Ja sprzedałem MTB i kupiłem sobie Raga+3. Zajebisty rower na asfalt, szutry, w lesie też daje radę i na miasto również. Szerokie opony 45C, sztywne osie, napęd 1x11, fajna geometria, taki kompromis pomiędzy sportem a wygodą. Bardzo uniwersalny gravel z mocną ramą. Nie chcę crossa, fitnessa czy trekkinga bo to dla gospodyń domowych i emerytów. Nie musisz napierdzielać setek, ja aktualnie dojeżdżam sobie czasami do pracy w ładną pogodę po 11 w jedną stronę a w weekendy jak mam czas to sobie strzelę rundkę 30 - 40 km. Jestem w stanie zrobić 100 i więcej ale nie mam czasu bo mam dzieci i psa:))
  9. Przerobiłem już kilkanaście rowerów w ciągu ostatnich 10 lat wkrętu w rowerozę. Miałem fulla, hardtaile XC i trailowe, które uwielbiałem ale ostatnio coś mnie coraz mniej ciągnie w cięższy teren i potrzebowałem roweru uniwersalnego. Robiłem podejście do gravela Romet Aspre 1 i doszedłem do słusznego wniosku, że Claris nadaje się tylko na szosę. Ja jestem fanem napędów 1 x, są proste, niezawodne i skuteczne w terenie i na płaskim. Szosa mnie nigdy nie kręciła, nie lubię jak mnie tiry mijają:) i te szytki cieniutkie... to nie dla mnie. Kupiłem EXPL 540 i znowu zacząłem przerabiać go na trailówkę a potem głównie podpierał ścianę. Szukałem dalej, nie chciałem dużo wydać i jestem zdania, że trekingi, crossy i fitnesy to rowery dla niedzielnych kolarzy, emerytów i gospodyń domowych... Nawet myślałem o Chiselu, bo był w promocji i dzięki Bogu go nie kupiłem bo znowu bym utknął w ciemnej dupie MTB. Zrobiłem następne podejście do gravela, które trwało ponad miesiąc. Kupiłem Octane One Gridda 2 bo niedrogi i fajny. Niestety coś mi brakowało. Brak sztywnych osi, kwadrat i za mało miejsca na opony ograniczały mi mojego trailowego ducha z przeszłości. Kupiłem więc kolejnego (Octane szybko zmienił właściciela) gravelka - NS Bikes Raga za rozsądne pieniądze i to jest to. Jedzie dobrze po asfalcie a solidna rama ze sportową geometrią, sztywne osie, napęd 1x11 i opony 45c dają dużo radości w terenie, po którym zapieprza jak dzik po ściernisku. Zajebisty gravelek, dla mnie starczy:)) Ja już mam 50-tke na karku i na crossie, trekingu czy tam fitnesie bym wyglądał jak stara cipa a tak mogę sobie założyć ciuszki trailowe bo gaci szosowych coś nie mogę przetrawić:)))
  10. A ja mam już dosyć serwisowania amortyzatorów, nie mam już za bardzo tez czasu na tyranie po lasach i kupiłem gravela na sztywnych osiach i oponach 45c. Po lesie tez daje radę:) EXPL 540 sprzedany a tym się lata o niebo szybciej:)
  11. Kupiłem na Ali Prowheel Claw 40t NW. Jak przyjdzie i ją zamontuję to napiszę czy wszystko gra:) Dałem 180 zeta z groszami razem z przesyłką.
  12. GRX 1x11 będzie hasał z Microshiftem 1x10?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...