Skocz do zawartości

tmax

Użytkownicy
  • Postów

    118
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1 126 wyświetleń profilu

Osiągnięcia tmax

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. To w tym budżecie może być zaletą, może parę gram cięższy ale prostszy w montażu i trwalszy. Cały czas chodzi mi po głowie karbonowy sztywniak do mtb ale nie mogę się mentalnie przełamać właśnie do tej rurki sterowej z włókna:))
  2. Fajny rower, podoba się dla mnie i jak mnie jeszcze kiedyś najdzie ochota na baranka to taki by mi styknął:)
  3. Ja myślę, że to jest charakterystyka pokolenia, które szuka metod odreagowania od tygodniowego siedzenia przy kompie. Pamiętam jak za dzieciaka z kuzynami biegałem po lesie, unurany w błocie, podrapany od kolców i gałęzi, pogryziony przez komary i osy, poobijany i śmierdzący bo sraliśmy w krzakach a tyłki wycieraliśmy liśćmi. Żarliśmy orzechy laskowe, jeżyny, kradliśmy jabłka w sadzie PGR-u, kopaliśmy ziemianki, robiliśmy szałasy z gałęzi i bawiliśmy się w wojsko. Teraz to się nazywa "SURVIVAL" :))) Ludzie szukają wrażeń bo nie mają tego w codziennym życiu. Nie wystarczy już jazda po ścieżkach i po płaskim. Trzeba naku..iać po wertepach... i nie na MTB bo za łatwo. Trzeba zapieprzać hardcorowo, żeby Youtub i Facebook widział. Wszystko musi być extremalne. Skoki na gumowej linie z wysokości...? Ja bym nie zapłacił parę stów za ryzykowanie własnego życia i zaufanie gościom, którzy zrzucają cię, zawieszonego na gumie, głową w dół z wysokości kilku pięter i jeszcze karzą ci krzyczeć Bungii !!!!! i cieszyć japę... Gravel jest odpowiedzią na potrzeby pokolenia, które nie chce już naku..iać tylko po asfalcie i musi się uwalić w błocie 🙂
  4. I kto, co i jak lubi. Na korzyść gravela przemawia szybkość i wydajność na dłuższych i stosunkowo płaskich dystansach. Komfort jazdy, mobilność w terenie, zwrotność, stabilna jazda w zakrętach, wygodniejszą pozycją na rowerze to bezapelacyjnie atuty mtb. Do tego dochodzi chory marketing gdzie ja w promce posezonowej za 4000 kupiłem sobie porządny rower XC a za podobną kwotę i też w promocji wcześniej miałem NS Bikes Raga z mechanicznymi hamulcami, aluminiowym widelcem i dzwoniącymi w ramie linkami. Zmiana przełożeń pomiędzy SLX 7100 1x12 a Apexem 1x11 to różnica klasy. Jakość montażu i wykonania ramy w Orbea Alma też na plus. Nie mam pojęcia skąd te wyrąbane w kosmos ceny graveli. Dużo z nich ma Mikroszita w napędzie, miałem to i jakość wykonania tych napędów jes najwyżej dostateczna.
  5. Miałem Rometa Aspre 1 z Clarisem 2x8 i NS Bikes Raga na Apexie 1x11. Nie było terenu, który bym nie przejechał na Aspre a na szosie byłem nim najszybszy ze wszystkich rowerów jakie miałem:) I nic o ramę nie łupało - kupiłem osłonę:)) Fakt jest tez taki, że ten NYK za tą cenę to jest Romet, którego bym nawet kupił:))
  6. Rower gravel Unibike Tier 2025 - Sprint-Rowery.pl Rower gravel Trek Checkpoint ALR 3 - Sprint-Rowery.pl Nie kupuj gravela z napędem 1x bo to rower na płaskie a nie w teren:) Nie kupuj też Krossa ani Rometa:)) Chyba, że nie masz kasy aby dołożyć:)
  7. Niektórzy potrafią jechać z telefonem w jednej ręce i fajką w drugiej... To jest dopiero wyższa szkoła sruntu:)
  8. Nie można przesadzać z tą amortyzacją i każdemu od razu doradzać drogie amortyzatory z górnej półki. Jeździłem przy mojej wadze do 95 w przypływach dobrobytu na Judy i Markhorze. Nie gieły się, nie wiły i normalnie pracowały. Musiałby ktoś mieć ze 120 żeby odczuć w nich brak sztywności przy zwykłej rekreacyjnej jeździe. Aczkolwiek przy ponad 100 może i lepiej od razu zainwestować w nieco droższy sprzęt bo jak się zapragnie pojeździć bardziej agresywnie w terenie... Fajne wydają się być Treki Procaliber 6 i 8. 8 przekracza budżet ale warto dołożyć. Tylko widzę, że wzrost zacny i trzeba szukać dużego rozmiaru ramy. https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-procaliber-8?sku=5301937&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=[HBGR][CSS%3A Google][PMax] Rowery do 30k&utm_id=21014728078&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzvC9BhADEiwAEhtlN62bDxp4H5bcuhUivawnMUNDnL4cZ8qgkvbRSsGjFLy7goPH9w2rCxoClMkQAvD_BwE
  9. Dobra nie będę się nabijał i poważnie doradzę. Dla Ciebie Kolego rowerek taki będzie dobry: https://allegro.pl/oferta/rower-marin-dsx-fs-700c-rozmiar-m-2025-16626023305
  10. Żartuję sobie z gravelowców, nie obrażam. Ty Kolego jeszcze nim nie jesteś, więc ciebie to nie dotyczy:) Nie spinaj się niepotrzebnie:)
  11. Pół Polski tym jeździ, a pozostali na Trekach Checkpointach... wszyscy teraz wsiedli na gravele. To ludzie twardzi, popieprzający często i gęsto po leśnych singlach na sztywnym rowerze z barankiem, co jest bez sensu ale daje większą adrenalinę, taki crossfit na kołach. Nie ważne, że telepie jak sam skurczysyn, koła grzęzną w piachu i błocie... jest hardcore i tak ma być. Do tego kamerki i filmiki na YT. Teraz wszyscy przecież muszą być YT baranami. Kij tam, że czasem nikt nie ogląda, w razie czego zimą zawsze można wejść na Śnieżkę w gaciach i wrzucić na YT to parę subów pyknie. Podsumowując, gravel to nie jest rower uniwersalny, nie jest wygodny i nie nadaje się w teren, las i góry. To rower wymyślony na szutry, długie, proste dukty. Ma wygodniejszą pozycję niż szosa i szersze opony, żeby można było jeździć stosunkowo szybko po takich terenach jakie są w Australii czy USA a nie u nas gdzie nie ma żadnej gravelowej drogi dłuższej niż 10 km. Potem rzesze gravelowców ładują do swoich rumaków szosowe opony a i tak są wolniejsi na asfalcie, albo amortyzatory i szerokie kapcie w teren, który zwykły Ziutek na Indianie MTB z Media Expert przejedzie bezpieczniej i bardziej komfortowo niż mistrz gravelingu, trzymający kurczowo baranka i cedzący przez zęby: " Boże miej mnie q...a w opiece"...
  12. Wygodna pozycja na rowerze, lepiej zjeżdża w trudniejszym terenie i nie masz wrażenia, że zjeżdżając z górki padniesz na twarz, przelatując przez kierownicę:)
  13. Jednak wrzuciłem amortyzator o większym skoku. No nic, natury nie oszukam. Ciągle chodzą mi po głowie trailówki, choć na chwilę obecną nie mam czasu by jeździć w góry na single:)) No nic Alma prawdziwym rowerem trailowym nie będzie ale doszedłem jednak do wniosku, że nie będę się jej pozbywał i włożyłem znowu amor o skoku 120 mm, tym razem jest to Recon Gold z goleniami z amelinium:))
  14. Co sądzicie o tym rowerku. Z założenia coś, co nie jest klasycznym XC, nie ma skrajnie progresywnej geometrii ale nadaje się do spokojnego flow trailu. W moim przypadku do aktywnej rekreacji po terenie i lasach, singlach o mniejszym stopniu trudności, bez sekcji enduro i hopek na kilkumetrowe loty. Rower taki trochę moim zdaniem old schulloowy trailowiec. Amor wystarczający, aczkolwiek skok tylko 100 mm, napęd 12 s Deore - niezły, heble MT 410 - wystarczające. Trochę tylna oś z lamusa na QR a z pzodu Boost. Co sądzicie i może ktoś ma lub miał? KONA Kahuna | Kona
  15. Rower górski MTB All Mountain Rockrder AM 50 S ROCKRIDER | Decathlon
×
×
  • Dodaj nową pozycję...