Skocz do zawartości

Locomotiv21

Użytkownicy
  • Postów

    80
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Locomotiv21

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. To tak własnie działa - na Garminie pokazuje mi się informacje i mam sygnał dzwiękowy, że coś za mną jedzie (albo zapierdziela). Standardowo swiatełko w radarze miga powoli a w miarę jak samochód zbliża się do rowerzysty światełko miga coraz szybciej. Problem w tym, że na większość kierowców to coraz szybsze miganie nie działa. Ja wiem, że za mną cos jedzie ale jak masz sznur takich samochodów za sobą albo jest duży ruch na drodze to to pikanie zaczyna drażnić - masz wrażenie, że wszyscy kierowcy chcą cię rozjechać 😉 Teraz z perspektywy kierowcy 🙂 Kiedyś jechałem jako kierowca samochodu za rowerzystą, który też używał tego radaru - to była droga asfaltowa (w dzień) w zacienionym lesie. Jaki efekt? Jako kierowca samochodu widzę małą, diodę (punktowe światło), która dość mocno razi w oczy - trzymam dystans od tego pieroństwa i chcę to jak najszybciej wyprzedzić. Nie dziwię się, że mocne migające światło może wkurzać kierowców puszek.
  2. Mam radar Garmin Varia ale mam wrażenie, że to nie działa na kierowców - mają w dupie to światełko nawet jak miga częściej jak sie do mnie zbliżają
  3. Kupiłem wideorejestrator na tył Navitel BL800, zobaczymy ile to warte - jak przeżyję kolejny incydent na drodze to przynajmniej będę wiedział kto jest sprawcą.
  4. 1. Mam wrażenie, że migająca lampka jest wkurzająca dla kierowców, którzy "w odwecie" przejeżdzają obok mnie w bliskiej odległości, tzn. mam wrażenie, że chcą mnie "ukarać" za to, że śmiem migać im po oczach. 2. Lubię szosę i szukam sposobu na w miarę bezpieczną jazdę, chociaż przyznam szczerze, że na razie mam lekki "uraz" do asfaltu 😉
  5. Nie wiem czy to dobry dział ale nigdzie indziej mi ten temat nie pasuje 🙂 Jechałem drogą asfaltową na rowerze szosowym (godzina 11:00), miałem włączone oświetlenie tylne (światło stałe), miałem na sobie bluzę w kolorze żółto-zielono żarówiastym - myślę, że widać mnie było z kilometra. Z naprzeciwka jechał samochód a za mną też jechał samochód (czarne BMW serii 7) który uznał, że może się wcisnąć na trzeciego i wyprzedzić mnie "na styk". Odległość była na tyle nieduża, że prawym lusterkiem uderzył mnie w rękę - myślałem, że pękła mi kość lewej ręki ale na szczęście skończyło się na stłuczeniu. Nawet się menda nie zatrzymała, żeby sprawdzić czy coś mi się stało Macie jakieś sposoby jak unikać takich sytuacji?
  6. Cześć 🙂 Zastanawiam się nad taką konfiguracją opon do roweru szosowego: - 25 mm przód - 28 mm tył Dlaczego? Chcę aby rower dawał lepsze odczucia "sportowe" (węższy przód) ale chcę trochę komfortu pod tyłkiem (szerszy tył) Czy taka konfiguracja ma sens, czy ktoś z Was jeździł na takiej konfiguracji (węższy przód, szerszy tył)?
  7. Tu jest test opony Conti Gatorskin na BRR https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-gatorskin-2015 Tak jak pisałem, odporność na przebicia jest mega ale opory toczenia są bardzo duże - zastanów się czy napewno potrzebujesz takiej ekstremalnej ochrony (kosztem spadku prędkości) Jakiego rodzaju przebicia dętki masz najczęściej, punktowe czy tzw "snake"? Zakładam, że jeździsz na dętce (butylowej?) Zastanawiam się czego Ci brakuje w tym gravelu, że chcesz zrobić z roweru typowo szosowego (Romet) gravela?
  8. Miałem opony Conti GatorSkin (rok 2021) i faktycznie są pancerne ale odczucia z jazdy są takie jakby ktoś przypiął mi małą "przyczepkę" albo tak jakbym jechał po jakiejś smole - według mnie czuć spadek osiągów. Prawdopodobnie to zasługa mieszanki ale więcej bym tego wynalazku nie kupił.
  9. Mam obręcze karbonowe (FFWD Ryott 44), jeżdżę na dętkach TPU ale zachciało mi się odmiany - bo tubeless podobno ma mniejsze opory toczenia, łatwo się uszczelnia i jest bardziej komfortowe niż dętka - tyle w teorii. Zaszalałem i kupiłem lekkie opony tubeless Tufo Comtura Prima (28 mm) i ... za cholerę nie byłem w stanie ich uszczelnić. Mam kompresor, wyciągnąłem wentyl i próbowałem uderzyć dużym cisnieniem tak aby opona ułożyła się na obręczy ale to nic nie dawało - powietrze uchodziło na styku obręczy i opony. Owinąłem oponę taśmą klejącą (dookoła) tak aby lepiej przylegała do obręczy - niestety nic z tego. Wyglądało to tak jakby opona była zbyt luźna na obręczy - na dętce opona jeździ super. Męczą mnie już te Conti gp5000 - po ok. 1000 km na oponach widać już dość spore nacięcia, dętka jeszcze nie wychodzi ale nie wygląda to zbyt dobrze Chcę spróbować czegoś innego o szerokości 32 mm, myślałem o Pirelli PZero Race lub Michelin Pro 5 TS TLR (nowość - dobre wyniki testów na Bicycle RR) Mam mleko w MTB i gravelu - tu sprawdzają się bardzo dobrze ale szosa to trudniejszy temat. W ogóle zastanawiam się czy nie kupić czegoś cięższego ale bardziej odpornego na przebicia, opony wyścigowe są fajne ale ryzyk złapania kapcia jest spore. Poza tym zbliża się sezon zimowy (będę jeździł - a co!) i warto by pomyśleć o czymś bardziej niezawodnym.
  10. Cześć Jakie macie doświadczenia z zestawami naprawczymi do szosowych opon tubeless? Rozważam tubeless na szosie ale boję się, że mleko nie da rady, "korki" typu Dynaplug też nie zawsze dają radę Opony tubeless są zazwyczaj dość ciasno spasowane na obręczy więc założenie dętki może być trudne lub niemożliwe w warunkach polowych - i co wtedy?
  11. Hej Najszersze opony jakie się zmieszczą do tego roweru to 30 mm
  12. Jacek, dzięki za info Widziałem, że jeździsz na oponach Vittoria Corsa Pro - mógłbyś napisać jak jest z odpornością tych opon na przebicia?
  13. Czy dętki lateksowe mogą być używane na obręczach karbonowych?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...