Skocz do zawartości

AmatorSzosy

Użytkownicy
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

39 039 wyświetleń profilu

Osiągnięcia AmatorSzosy

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Dziękuję za wszystkie opinie i wywiązaną dyskusję, coś tam w głowie mi się już zarysowało, zawęziliście mi trochę pole wyboru :)
  2. Nie chce być uszczypliwy, wiadomo, szybkość zależy głownie od kopyta, ale na pytanie na czym zależy jest odpowiedź w treści pierwszej wiadomości 😉 Rowery widać w jakiej są specyfikacji, chodzi o to który z nich według forumowiczów będzie najszybszy tak jak stoi i który ułatwi osiągnięcie jak najwyższych prędkości 🙂 . @jajacek Jestem na bieżąco z informacjami na temat oporów toczenia i aerodynamiki jakie od Ciebie spływają, cenię sobie tą wiedzę a do samej pracy pewnie z chęcią zerknę. W zestawieniu niestety nie ma szosy typowo aero, chciałoby Ci się zerknąć na te sztuki i rzucić swoją opinię, która najmniej będzie "spowalniać" tak jak stoi 🙂
  3. Cześć! Obserwuje kilka rowerów, każdy rozmiarowo +/- wpisuje się w parametry osoby która docelowo będzie na nim jeździć. Priorytetem jest szybkość, proszę o porady, która z tych sztuk wypadnie najkorzystniej. Orbea Orca (r49) - Kupszose.pl Scott Addict 25 (r49) - Kupszose.pl https://www.olx.pl/d/oferta/van-rysel-edr-af-ultegra-xs-CID767-ID16IxZp.html https://www.olx.pl/d/oferta/orbea-avant-h30-rozmiar-49-2024-shimano-105-szosa-gwarancja-CID767-ID16ZlSy.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-kuota-di2-kougar-carbon-45-51cm-wyprzedaz-wysylka-CID767-ID16tM5Y.html
  4. Odkopie temat, decyzja padła na zakup Squirt Long Lasting Lube - smar wodno-woskowy, aplikuje zgodnie z zaleceniami producenta - napęd dużo cichszy niż przy poprzednio smarowanej oliwce, o czystości nie musze wspominać, mogę polecić 🙂
  5. Ja po wymianie kółek przerzutki na nowe nie dałem smaru - efekt przy pierwszej jeździe z przerażeniem zatrzymałem się na poboczu słysząc pisk jakby ktoś szorował widelcem po talerzu, dojechałem do domu, rozebrałem, trochę gęstego smaru do środa - cisza. Przypuszczam że mogłeś stamtąd właśnie wypłukać smarowanie.
  6. Hej! W skrócie, dość mam ciągle brudnego napędu od różnego typu oliwek, szukam wosku / smaru woskowego (?) godnego polecenia do swojej szosy. Jedyny wpis jaki znalazłem na forum gdzie szczątkowo był temat ruszony był 3 lata temu i przez ten okres czasu podejrzewam że wiele się zmieniło... Ktokolwiek wie, ktokolwiek stosuje, proszę o polecenia. ? Ps. gotowanie w wosku czy jak to się zwie łańcucha odpada, chodzi mi o płynną formę, którą mogę bezpośrednio z tubki aplikować na łańcuch.
  7. Co do pozycji ucieczkowej z chwytem na klamkach nurtuje mnie jeszcze jeden szczegół, w Pro Peletonie obserwuje ułożenie palców dłoni , zdecydowana większość jeździ jak na rysunki 2 od lewej, widziałem jednak wariacje, gdzie hamulcu był 1/2 palce reszta pod hamulcem obejmując chwyt kierownicy, myślisz że to również może w jakiś sposób generować zyski/straty czy będzie to już raczej kwestia wygody? Co do szerokości kierownic, czy powinno się schodzić poniżej szerokości obręczy barkowej? Przykładowo u mnie 380mm w obręczy, zejście poniżej tej wartości na szerokości kierownicy nie wpłynie negatywnie na pewność jazdy?
  8. Bardzo sobie cenię Twoje wpisy i staram się korzystać z tej wiedzy, nie ukrywam że dzięki podpowiedzią nt. aero pozycji itp. udało mi się zrobić spory postęp rok do roku na zawodach w których startuje. Chce doprecyzować temat kierownic, czy opisana kierownica Zipp to ta? Kierownica szosowa ZIPP Service Course SL 70 Ergonomic | CentrumRowerowe.pl Czy 450zł inwestycja robi rzeczywiście aż taką różnicę?
  9. Dzięki Jacku! ? Znów człowiek trochę mądrzejszy, będę musiał przebić barierę w głowie i spróbować jazdy na niższym ciśnieniu.
  10. Dwa lata temu jeździłem na 7 barach i oponach 25mm, rok temu przy przejściu na 28mm stopniowo schodziłem -> 6,5 -> 6, jednak nie mogę się przebić w głowie żeby schodzić niżej, a kalkulatory mi podpowiadają notorycznie, że poniżej 5 powinienem jeździć ? jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy jeżdżąc na za dużym teoretycznie ciśnieniu tracę na oporach toczenia? Czy tylko na komforcie jazdy?
  11. Rozumiem, sytuacja wydaje się już w takim razie dość klarowna, dzięki za wszystkie podpowiedzi! ?
  12. Czyli nie ma żadnej opcji żeby wgrać sobie trasę i włączyć LT na garminie bez użycia telefonu?
  13. Dzięki za tą opcję! ? Widzę że używane na olx można wyrwać od 500zł, tragedii nie ma. Są jeszcze jakieś alternatywy czy raczej ten garmin bez konkurencji?
  14. Hej! Stoję przed kupnem nawigacji rowerowej, cel - jak najtaniej ale musi działać porządnie, zależy mi by miała GPS, prowadzenie po śladzie oraz Live Tracking, żebym mógł udostepniać swoją pozycje mojej drugiej połówce gdy wybieram się na wielogodzinne przejażdżki lub biorę udział w amatorskich wyścigach żeby nie musiała się tak przejmować. Nigdy nie korzystałem z żadnych navi, aktualnie rejestruję aktywności przy użyciu zegarka z GPS + czujnik tętna, dlatego jestem w temacie zielony i proszę o wsparcie :)
  15. Hej! Tak jak już nieraz pisałem na forum, posiadam Huragana Disc z 2023r, chwalę sobie sztukę, mam na niej około 6tys. przebiegu aktualnie, widziałem, że trafiłeś na mój wątek gdzie pisaliśmy o zmianie kół na karbonowe i dorzucenie porządnych opon. U mnie się z ramą nic nie dzieje i nic nie skazuje żeby miało się zacząć. Nie widzę tylko nigdzie na necie żeby model na 2024 miał 2x12 napęd. Jeśli tak i kosztuje nadal w okolicach 8tys. tak jak Ja kupowałem to według mnie nadal jest to świetny wybór.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...