@Veriv, @Szwedacz, dziękuję za poradę.
Czyli, że jak kupię Race Kinga z oznaczeniem e-25, to będzie w porządku, przy eMTB z małą mocą (50 niutonometrów mid) i jeździe po płaskich lasach, szutrach, łąkach?
Zdecydowanie. O ile są takie możliwości finansowo/budowlane. Sam wczoraj kupiłem kolejny rower. W dodatku w ogóle mi nie potrzebny ale.... raz się żyje 🙃.
Do mtb, szosy, trekinga z błotnikami doszedł eMTB ( a mieszkam w płaskopolsce).
Podepnę się lekko pod temat z prostym pytaniem - czy ebike mtb wymaga specjalnych opon, czy równie dobrze można zakładać "zwykłe" z analoga? (konkretnie krakeny z EXPL 540)
@APZ @Pepe75 dzięki za wasze fotki. Szczelina już zniwelowana. Decathlon coś poknocił przy składaniu mojego egzemplarza i w dolnej misce była za wysoka bieżnia z kulkami, która powodowała taką szczelinę. Po wymianie na oryginał zakupiony osobno jest już wszystko w porządku i nowy amortyzator pięknie siedzi.
Mam ogromną prośbę do posiadaczy EXPL 540 - możecie sprawdzić jaką macie mniej więcej przerwę pomiędzy dołem główki ramy a widelcem? Wydaje mi się, że u mnie po zmianie amortyzatora "szpara" jest zbyt duża - około 3mm (Foto). Będę bardzo wdzięczny za pomoc, bo nie daje mi to spokoju.
Bieżnia oryginał, ściągnięta ze starego widelca i ponownie nabita na nowy. Stery też oryginał. Zmieniłem tylko amor z wykorzystaniem wszystkiego co było w rowerze fabrycznie. Lepszego zdjęcia nie mam, bo widelec już zamontowany.
@mike21 A więc tak: wyczyściłem, odtłuściłem, nasmarowałem i złożyłem. Wydaje mi się jednak, że jest za duża szpara/przerwa pomiędzy główką a widelcem (foto). Próbowałem różne kombinacje i za cholerę wideł nie chce wejść głębiej. Jedno mnie tylko zastanawia - ten pierścień uszczelniający jest przecięty fabrycznie, nie tak jak w górnym łożysku bo tam jest on cały - może powinien być w innym miejscu np. bezpośrednio na bieżni widelca? Porady mile widziane.
@mike21 dzięki za pomoc. Jak tylko znajdę tam gdzieś ten pierścień - oby gdzieś był. Dodatkowo zapytam Cię jeszcze - można taki "system" wymienić na pełne łożyska maszynowe?
@mike21 Rower to RR EXPL 540, nówka z Deca, kupiony w kwietniu 2023r., około 2100-2200 km przejechane. Jeszcze mnie naszła taka myśl, że może to jest "zatyczka" łożyska, ale wtedy był by jeszcze ten plastikowy uszczelniacz, który by to trzymał w całości i po demontażu nie powinno być tego luzem na widelcu.
Witajcie, mam sporą zagwozdkę. Wyciągnąłem amortyzator (wymieniam na inny). Po wyjęciu go, na rurze sterowej od spodu była bieżnia. Luźno zeszła z rury rękami - foto 1e. Jednak na amorze jest druga, wg. mnie identyczna bieżnia, ładnie nabita i siedzi bardzo ciasno - foto 2e. O co tu chodzi? Jedynka na dwójkę nie wejdzie idealnie, z resztą to chyba bez sensu. Źle fabryka poskładała czy co? Proszę o poradę co zrobić. Dodam jeszcze foto dołu i góry - 3e i 4e.
Dzięki.