-
Postów
955 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Pepe75
Profile Information
-
Płeć
Mężczyzna
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Pepe75
Stały bywalec (3/4)
-
Upgrade napędu i wybór korby do roweru Trek Dual Sport 3 gen. 4
Pepe75 odpowiedział(a) na igla temat w Serwisowe Porady
Niech się dobrze jeździ 🙂 Model 2026 ma nową ramę i jak porównywałem zdjęcia to ten kąt podsiodłowej wygląda na prawidłowy. -
Sezon ogórkowy 😂 Jazda bliżej środka jezdni/ddr może być bardziej ryzykowna niż potencjalny wyjeżdżający z posesji. Muszę popróbować - najpierw na przednim kole, a potem lekki slajd 😉
-
@tmax odwracasz teraz trochę kota ogonem... ja się odniosłem to Twojego stwierdzenia, że jak ktoś nie zwalnia to nie powinien jeździć po drogach publicznych. Czyli jak jadę po ddr, którą co chwila przecinają wjazdy na posesję, nie zwalniam - za to trzymam palce na hamulcach w pogotowiu i obserwuję czy ktoś mi nie zajedzie drogi to mam Twoim zdaniem przestać jeździć po drogach publicznych ? Ja bym rozgraniczył trochę dwie rzeczy: - jazdę zgodnie z przepisami - zdrowy rozsądek, żeby nie zrobić sobie/komuś krzywdy lub nie dać sobie zrobić A dzięki temu, że mam mocne hamulce kilka psów które wlazły na ddr nie przerobiłem na kotlety 😉
-
20km/h to nie jest niebezpieczna prędkość - abstrahując od tego, że w terenie zabudowanym można jechać 50km/h - tak, rowerem po ddr też. Uważasz, że jak ktoś jedzie ulicą lub ddr gdzie ma pierwszeństwo to powinien zwalniać przed każdym wjazdem na posesję ? Idąc tym tropem to jadąc autem też zwalniasz przed każdym takim wjazdem ?
-
Upgrade napędu i wybór korby do roweru Trek Dual Sport 3 gen. 4
Pepe75 odpowiedział(a) na igla temat w Serwisowe Porady
Trek, którego masz (M) jest porównywalny do DSXa bez amortyzatora w rozmiarze L. Jeżeli przejechałeś się na M to on ma krótszą i niższą ramę https://bikeinsights.com/compare?geometries=66f9d04edd6eaa001b82e94e,680e6ae478ff39001aea53dd, dlatego mogło Tobie być niewygodnie. Porównaj: top tube effective, reach, stack. Do sprawdzenia jeszcze długość mostka, ustawienie mostka na + lub na -, kierownica z gięciem w górę lub prosta. Te rzeczy możesz dopasować pod siebie. Kross Esker flatbar ma krótką i niską ramę. Jest jeszcze Marin Fairfax, nie ma sztywnych osi, natomiast ma geometrię zbliżoną do klasycznych crossów. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2024-fairfax-3-2#geometry -
Upgrade napędu i wybór korby do roweru Trek Dual Sport 3 gen. 4
Pepe75 odpowiedział(a) na igla temat w Serwisowe Porady
Trek Dual Sport, który ma @igla ma prawdopodobnie mufę 68mm (tak mówi Gemini), więc ja bym wkładał korbę grx 12s bez udziwnień 😉 i skoro mają być nowe koła - to jeżeli budżet pozwala - DT Swiss GR 1600 (z piastami 12x100+12x142) + dodatkowo osie thrubolt. Tylko fabryczne koła bym zostawił, bo jak kiedyś najdzie Cię zmiana roweru to GR1600 sobie zabierzesz do nowego. -
Upgrade napędu i wybór korby do roweru Trek Dual Sport 3 gen. 4
Pepe75 odpowiedział(a) na igla temat w Serwisowe Porady
@igla mój Marin DSX FS byłby fajnym rowerem gdyby parametry ramy były takie jak podali w tabeli geometrii. Możliwe, że wersje bez amortyzatora nie mają tej wady (kąta rury podsiodłowej 75.5 stopnia zamiast 74). DSX-y bez amortyzatora mają zaniżoną rozmiarówkę - DSX 1/2/3 w rozmiarze L jest porównywalny do DSX FS w rozmiarze M. Czyli do DSXa bez amortyzatora powinieneś przymierzyć M i L i ocenić na którym wygodniej (i czy przekrok ok) Potem w konkretnym egzemplarzu pomierz kąt rury podsiodłowej - jak będzie 74st to możesz brać. Jeżeli masz "poziomicę" w telefonie to wyzeruj na podłodze, a potem zmierz kąt na sztycy. Od 90st odejmij to zmierzony kąt i będziesz miał wynik. Tylko jeszcze weź pod uwagę, że koła w DSX mają marne piasty na kulkach i są ciężkie. Załączam zdjęcia fabrycznych kół (z oponami, dętkami, tarczami, kasetą) w porównaniu do DT Swiss (j.w. tylko bez dętek - na mleku) Koła Marin: 1793 + 2636 = 4429g Koła DT: 1523 + 2171 = 3694g Jeżeli 2 dętki ważą ok 400g, a mleko + zaworki co najmniej 150g to różnica jest = 250g Czyli rzeczywista różnica na kołach to prawie 500g Po zmianie kół to był inny rower 😉 -
Upgrade napędu i wybór korby do roweru Trek Dual Sport 3 gen. 4
Pepe75 odpowiedział(a) na igla temat w Serwisowe Porady
@mike21 ten Cues zadziała z łańcuchem 12rz ? Bo podają na stronie info że obsługuje 9/10/11rz, a @igla chce złożyć napęd 1x12 No i ta waga Cuesa - 930g 🫣 -
czy to trzynasty rower w kolekcji ?
-
-
Upgrade napędu i wybór korby do roweru Trek Dual Sport 3 gen. 4
Pepe75 odpowiedział(a) na igla temat w Serwisowe Porady
W Shimano: szosa 146mm, grx 151mm, slx 12rz 172mm -
Upgrade napędu i wybór korby do roweru Trek Dual Sport 3 gen. 4
Pepe75 odpowiedział(a) na igla temat w Serwisowe Porady
Alugear ma 40t do korby slx. Ja bym wolał mniejszy Q-factor, ale najlepiej sprawdzić samemu - przymierz się do jakiegoś roweru z grx. Tylko musisz mieć mufę suportu 68mm, żeby korba grx pasowała. -
Perypetie z Marinem DSX FS - czyli pomierz rower przed zakupem.
Pepe75 odpowiedział(a) na Pepe75 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Dzięki @jajacek - tak chyba trzeba zrobić - nagłośnić sprawę. A, jeszcze zapomniałem, po rozmowie z Uokik zadzwoniłem do Veloartu, bo reklamują się że bikefitting robi fizjoterapeuta. Miałem koncept taki, żeby fizjoterapeuta wypowiedział się pisemnie na ile 1.5st jest istotne w prawidłowej pozycji na rowerze - niestety gość, który odebrał krótko mówiąc zbył mnie i powiedział że żadnych kwitów nie wystawiają. -
Perypetie z Marinem DSX FS - czyli pomierz rower przed zakupem.
Pepe75 opublikował(a) temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Miałem opisać moje perypetie z Marinem DSX FS, wpis umieszczam w tym dziale jako że jest najczęściej czytany. Marin miał być codziennym rowerem do całorocznej jazdy, z błotnikami i bagażnikiem. Jako jeden z niewielu crossów w 2023r miał sztywne osie i nowocześniejsze kąty jak w mtb (68.5st + 74st). Na papierze i podczas krótkich testów pod sklepem wszystko wydawało się ok. Niestety po jakimś czasie i iluś tam jazdach zauważyłem, że tyłek przesuwa mi się do tyłu za siodełko, a na dłuższych jazdach jest niewygodnie. Na Divergu nie miałem takich sytuacji, a to raptem 0.5st różnicy w podsiodłówce. Pomierzyłem kąt na kilka sposobów i wyszło mi, że zamiast deklarowanych 74st jest około 75.5st. Zgłosiłem niezgodność towaru z umową do sklepu – dystrybutor odpowiedział, że pomiar nie został wykonany certyfikowanymi przyrządami i w związku z tym zgłoszenie jest „bezzasadne”. Nie miałem pomysłu jak to ugryźć i pomierzyć „certyfikowanymi” przyrządami. Potem miałem trochę rodzinnych perypetii i temat odwiesiłem na kołek. We wrześniu wróciłem do tematu (rękojmia kończyła się w październiku 2025), wpadłem na pomysł że poszukam kogoś kto buduje ramy i może zgodzi się pomierzyć na profesjonalnym przyrządzie – znalazłem Moko w Warszawie i p. Zbyszek zgodził się pomierzyć ramę. Wyszło z pomiarów, że miałem rację. Ponownie zgłosiłem niezgodność towaru z umową i ponownie uznali zgłoszenie za „bezzasadne” - tym razem zasłonili się zapisem: „Specifications, pricing, and availability are subject to change without notice”, a także stwierdzili, że wada jest „nieistotna”. Znalazłem biegłego sądowego od spraw rowerowych, wyjaśniłem o co chodzi – biegły stwierdził, że to teraz prawne dywagacje czy jest to istotna niezgodność czy nie i kazał rozmawiać z prawnikami. Zadzwoniłem do Uokik, rozmawiałem z ich prawnikiem, który stwierdził że to biegły musi ocenić czy wada jest istotna. Napisałem maila bezpośrednio do Marin US – bez odpowiedzi. Więc błędne koło... skończyły mi się pomysły. Jedyne co mi przychodzi do głowy to nagrać film na YT i inne platformy i zaprezentować pomiary ramy wraz z reakcją dystrybutora i brakiem reakcji producenta. Moim zdaniem znają problem, nabrali wody w usta i przerzucili problem na użytkowników - regularnie ten model używany pojawia się na OLX - myślę, że części osób coś nie pasuje, ale nie wiedzą co. Model 2026 ma już zmienioną ramę i na moje oko prawidłowy kąt - z ciekawości poszukam w jakimś stacjonarnym sklepie i spróbuję pomierzyć nieprofesjonalnie 😉 To był mój trzeci Marin i po takim zachowaniu sprzedawcy i dystrybutora ostatni. Chyba, że ktoś z Was ma jakiś pomysł co można jeszcze zrobić ? -
To grubo jak na ten wiek 👍 W sumie w drugim rzędzie pochylanie pozycji może nie być najlepszym pomysłem 😉
