Skocz do zawartości

Pepe75

Użytkownicy
  • Postów

    644
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pepe75

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Pogrzebałem trochę dokładniej z ciekawości i znalazłem takie wagi: Sirrus X 5.0 - korba 856g - kaseta 630g - opony 480g x 2 = 960g - dętki ~150g x 2 = 300g Razem = 2746g Sirrus 6 - korba 705g - kaseta 615g - opony 375g x 2 = 750g - dętki ~100g x 2 = 200g Razem = 2270g Różnica ~476g Dodatkowo różnica na sztycy 100-150g Suma ~600g A między rowerami mamy 10600g - 9200g = 1400g różnicy Czyli na kołach, przerzutce, manetce, hamulcach, siodełku jest jeszcze ~800g różnicy Znalazłem koła na obręczach R470 - waga ~1660g, stockowe z X 5.0 załóżmy 1960g Czyli jeszcze ~500g różnicy na przerzutce, manetce, hamulcach, siodełku - coś mi się nie klei 😉 a może ja gdzieś błąd zrobiłem... Chcąc zejść jeszcze z wagi: - kaseta -300g - korba -400g (Sram Red 430g) - koła karbonowe -200/250g od tych alu R470 (1400-1450g) ale opony gravelowe to 450-550g szt więc waga na + w stosunku do szosowych
  2. Możesz włożyć Futureshock 2.0 lub wyższy https://www.metrobikes.pl/pl/p/Specialized-Future-Shock-Cartridge-2.0/46062 Dynamikę zwiększysz po zmianie kół na lżejsze i opon na bezdętkowe (szacuję, że jakieś 500g zejdziesz na kołach i 200g zamieniając dętki na mleko). Ale 3kg w dół to chyba zbyt optymistyczne podejście. Strzelam - ze 300g mniej karbonowa sztyca, lekkie siodełko i karbonowa kierownica. Na osprzęcie - kaseta, korba i pomniejsze drobiazgi pewnie jakieś 500-600g mniej jak założysz topowe komponenty. Sumarycznie zejdziesz pewnie 1,5kg (z 10,5 do 9kg) wkładając 2x tyle co kosztował Cię rower - pytanie czy ma to sens ? Moim zdaniem: lżejsze koła, opony bezdętkowe i tubeless warto, może jeszcze sztycę Roval Terra (a i hamulce jeśli za słabe) Zresztą porównaj wagi na stronie Speca: Diverge Expert Carbon na AXS i z karbonowymi kołami (nie najlżejszymi co prawda) waży ok 9,5kg, a Diverge Sport Carbon na GRX i alu kołach waży ok 10kg
  3. @Greg29 nie zgadzam się z Tobą 😉 Kupiłem przyczepkę (używaną) jak córka skończyła 1 rok. Używaliśmy przyczepkę praktycznie codziennie przez kilka lat: - odwoziłem córkę do przedszkola rowerem z podpiętą przyczepką, potem odbiór z przedszkola i np. zakupy w markecie - rower do stojaka, a przyczepka zmieniała się w wózek z miejscem na zakupy (przepinało się przednie kółka, dyszel do komory bagażowej) - jak pogoda była nierowerowa to prowadziłem przyczepkę do przedszkola jako wózek, jak padało to był cały zamknięty (Chariot miał dwie klapy: siatka i folia) - w zimy woziliśmy choinki 😉 - na plaży dało się pchać, bo duże koła (zwykła spacerówka się zapadała w piach) Teraz te przyczepki sprzedawane są chyba pod marką Thule. Kupiłem używaną i po kilku latach sprzedałem w bardzo dobrym stanie niewiele taniej niż kupiłem. Mieliśmy wersję z amortyzacją z tyłu, dodatkowo zmieniłem opony na szersze (2,15") Ja nie wyobrażałem sobie wsadzić córkę do fotelika rowerowego - gdybym z jakiegoś powodu się wywalił to słabo to widzę (np. wystająca ręka poza fotelik). W przypadku przyczepki wywrócenie/położenie roweru nie przewraca przyczepki. Nawet jeżeli przyczepka się przewróci to dziecko jest przypięte 5-cio punktowymi pasami. Ta przyczepka składała się na płasko, zdejmowane były wszystkie koła - mieściła się do boxu dachowego.
  4. Cześć. Zmiana roweru niekoniecznie może przynieść poprawę - napisz jaki masz aktualnie rower mtb (marka, model, rocznik, rozmiar - będzie można odszukać tabelę geometrii). Jeżeli rozmiar masz prawidłowo dobrany do wzrostu, to można sytuację poprawić zmianą mostka, kierownicy i ergonomicznymi chwytami.
  5. Cześć, jak sam zauważyłeś Fastroad ma pozycję bardziej sportową, Sirrus bardziej wyprostowaną, nie wiem czy znasz porównywarkę ? https://bikeinsights.com/compare?geometries=6476608bcb4b9b001b506932,66b14494d74c8a001b127beb, Sirrus X 4.0 (XL-ka) ma wyższy stack, ale w tym wymiarze mieści się Futureshock - to tak jakbyś do Fastroada (L-ka) doliczył ok 25mm podkładek pod mostkiem. Czyli w rzeczywistości różnica w stack będzie ok 25mm. Sirrus ma też krótszy reach o ok 20mm. Do Sirrusa wchodzą opony 42mm bez błotników i 38mm z błotnikami, do Fastroada nie wiem. Ogólnie futureshock bardzo polecam przy tej szerokości opon (mam w gravelu), ale są alternatywne mostki z amortyzacją np. firmy Redshift (lub klony). Generalnie to Tobie rower ma się podobać i Ty wiesz czy wolisz bardziej wyprostowaną czy pochyloną pozycję. Przymierzałem się kiedyś do tego Sirrusa i pojeździłem chwilę pod sklepem - bardzo ok. Tu niestety XL-ki brak https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-sirrus-x-4.0-nx-2023-rower/140416083/p?tqw=M&_gl=1*1ng3evt*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIrZ3wnY7biAMVeZJoCR3wjw-MEAQYBCABEgK_-vD_BwE&gclsrc=aw.ds Konkurencja umie taniej (przynajmniej porównując do cen katalogowych): https://www.bike-discount.de/en/focus-atlas-6.6-eqp - osprzęt GRX, piasta z dynamem https://www.bike-discount.de/en/cube-nulane-pro-fe-fireorange-n-black https://www.bike-discount.de/en/cube-nulane-pro-fireorange-n-black patrząc tylko na ramę, to niebieski Fastroad dla mnie wymiata 😉 Jaki masz model Unibika i z którego roku ?
  6. @mike21 może i wycinanki kurpiowskie, ale może lepsze niż szimanowskie wytłoczki jednostronnie szlifowane 😉 kupię pewnie niedługo tarcze G. i jak poużywam to będę miał porównanie
  7. Moim zdaniem butikowa to może być kaseta od Garbaruka. Galfer produkuje części hamulcowe od ok 70 lat. Równie dobrze Foxa można uznać za butikową firmę 😉 Poza tym te Galfery kosztują ok 90zł czyli cenowo podobnie.
  8. Np Galfery - ponoć mocniejsze niż fabryczne Shimano (jeszcze nie montowałem), ja akurat tu kupowałem przy okazji innych zakupów https://www.bike-components.de/en/GALFER/Disc-Road-Brake-Pads-for-Shimano-p85714/ z rozwijanego menu wybierz SH-011 jaki masz model tarcz hamulcowych ?
  9. Dać się jeździć da, ale skoro są rowery z bardziej wypłaszczoną główką to po co pchać się w starszą geometrię ? Ja kiedyś miałem Wigry 3, bo tylko taki był dostępny w sklepie. Teraz jest wybór. Autor wątku w sumie nie napisał nic o zastosowaniu roweru, ani w jakich terenach jeździ.
  10. tu masz link do porównania geo modelu 2022 i 2024 https://bikeinsights.com/compare?geometries=635b396af8f299001c317f11,649ac648fe69f2001fc22821, starszy model ma "turystyczną" geometrię - kąt podsiodłowej 73.6 i kąt główki 69.5 nowszy model ma progresywną geo - kąt podsiodłowej 75.4 i kąt główki 67.9 koledzy bardziej doświadczeni w mtb sugerują, że kąt główki 69.5 na płaskopolskę jest ok, w góry nie bardzo sam mam Speca Chisela z kątami: 74 i 68 i polecałbym Ci iść w tym kierunku - nawet na Mazowszu na leśnych zjazdach w Kampinosie jest pewniej
  11. Po fittingu kupisz co zalecą, powiesisz rower na ścianie i będzie motywacja do fizjoterapii 😉
  12. https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-slx-fc-m7100-1-pd20155/?v_Id=188007&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI__7V4-DRiAMVKEZBAh0OXjt5EAQYASABEgL2jPD_BwE
  13. Trochę to względne, bo możesz kupić za 500-600zł koła zdjęte z nowego roweru które ważą ok 2000-2200g, a może będziesz chciał koła o wadze ~1700g na piastach DT i wtedy wydasz 2-3x więcej za używki Wg mnie dobra specyfikacja to od Deore w górę, kupiłem promocyjnego Speca Chisela - została z niego rama, rurki i siodełko (zdjęte części częściowo już sprzedałem), specyfikację mam taką: - korba SLX (chyba najlepszy stosunek wagi do ceny) + wkład suportu Token (miałem na stanie) - tylna przerzutka + manetka + łańcuch XT - kaseta SLX 12rz (12rz tylko dla tego, że kupiłem koła w dobrej cenie na microspline, SLX był niewiele droższy od Deore) - hamulce i tarcze XT (Deore czy SLX też będą ok)
  14. Chyba powinieneś najpierw określić budżet
×
×
  • Dodaj nową pozycję...