Skocz do zawartości

Pepe75

Użytkownicy
  • Postów

    794
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pepe75

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Jak używane wchodzą w grę to na olx jest trochę https://www.olx.pl/oferty/q-rower-pasek/ @WojtekWawa ile masz wzrostu ?
  2. @Mysteques jeżeli możesz dołożyć ponad 3k to pytaj w sklepach czy wystawią Ci na wybrany rower dwie faktury: jedną na 3k, a drugą na resztę. Małe sklepy powinny na to iść, Decathlon raczej nie. Tu masz link do OLX, ale sprzedawcą jest firma - więc fakturę powinieneś dostać. https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-cannondale-trail-sl3cube-giant-shimano-l-deore-2x11s-35-CID767-IDZqeiw.html?reason=seller_listing|olx_shop_basic Wg ogłoszenia kilka kolorów i rozmiarów do wyboru. Rama z nowoczesną geometrią, sztywne osie, możliwość montażu przedniej przerzutki i napędu 2x, mocowania do bagażnika, nóżki. Osprzęt bez szału, ale w tych cenach taki będzie cokolwiek wybierzesz nowego w PL. Jeżeli jazda rowerem Ci nie podejdzie, albo będziesz chciał sprzedać i zmienić na inny to moim zdaniem łatwiej sprzedasz np Cannondale ze sztywnymi osiami niż Bergamonta. Chociaż w przypadku tego Cannondale, możesz go sukcesywnie upgrejdować za kolejne "bony" - np lepszy amortyzator, hamulce, itp
  3. Z ciekawości, dlaczego uważasz że Grizl lepszy na szutry, a Diverge do miasta ? Jak rozważasz Diverga to polecam w karbonie https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-diverge-sport-700-grx-2024-rower-gravelowy/140415989/p?queryID=6b28c1e070caf08cd0f3926fdd9edd2a&buscador_search - sklep sprawdzony, mają kilka modeli z różnych roczników. Karbonowa rama Diverga jest bardzo komfortowa, ale ma troszkę mniejszą obciążalność niż alu.
  4. Jak dla mnie to tylko przyczepka - taką mieliśmy - sprawdza się jako przyczepka i jako niezależny wózek. Bezpieczeństwo dziecka nieporównywalnie większe. https://www.olx.pl/d/oferta/wozek-rowerowy-przyczepka-rowerowa-do-roweru-thule-chariot-cougar-1-CID88-ID14zVEY.html?reason=ip|cool_rec_platform składa się na płasko, koła się zdejmują - mieści się do boxa dachowego
  5. Wideł z Surly Krampus waży 1470g (nieobcięty), ale on ma długie golenie (ma wymiary amortyzatora) Dla porównania gravelowe widelce: ~1200g z Breezera Radar ~1000g z OctaneOne Kode
  6. Za ok 2500zł na OLX są używane Rockridery expl540 - o klasę lepsze od tego Madani. Bywają też od czasu do czasu w promocji w Decathlonie za ok 3200zł
  7. W budżecie i komfortowo https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-roubaix-tiagra-2023-rower-szosowy/140416041/p?queryID=30e48ceb6baba0b22e4eda5e2adf10a7&buscador_search
  8. Nawiązując do tego co napisał @Szwedacz ramy, np Surly Krampus, Karate Monkey, Nordest Sardinha, Kona Unit, Salsa Fargo mają geometrię przystosowaną do montażu widelca amortyzowanego - możesz więc w zależności od potrzeb wymieniać widelec sztywny na amortyzator. to i ja dołączę linki do inspiracji https://theradavist.com https://thewoodscyclery.co.uk/blogs/build-galleries https://offcourse.bike/blog/category/custom-builds/
  9. Ja mam wszystkie sztyce z offsetem 15-20mm W gravelu mam kąt: 73.5, w mtb 74, w Surly 73 i te ramy mi odpowiadają. Np w Marinie DSX FS rura podsiodłowa ma wg tabelki 74st, ale wg moich pomiarów tam było raczej 75st i jeździło mi się źle - ciężar ciała był za bardzo na ręce przesunięty.
  10. To sprawa dosyć indywidualna, ale na ubitych leśnych ścieżkach baranek spokojnie daje radę. Np Kona Sutra LTD ma baranka szerokości chyba 50cm - na asfalcie będzie mniej aero, ale w lesie pewniej
  11. Myślałem nad Nordestem Sardinha, wygląda fajnie ale kąt podsiodłowej to 74.5 stopnia. Podobnie Kona Unit - 75 stopni. Jak dla mnie to są za strome kąty do turystyki. Dla porównania: Surly Krampus, Karate Monkey, Grappler, Bridge Club - mają po 73 stopnie. Dla mnie aktualnie najładniejszą ramą jest Tumbleweed Sunliner, ale jak była prezentacja tej ramy to byłem świeżo po zakupie ramy Surly, no i cena wysoka (ale prawdopodobnie jest lżejsza od podobnej ramy Surly) https://www.justpedal.nl/en/all-road-frame/jp606049.6-tubleweed-sunliner-frameset.html Podobny efekt, tylko na kołach 27.5 można uzyskać na ramie Surly Grappler montując prostą kierownicę (Surly pokazuje tą ramę z barankiem, ale ona jest długa tak jak ramy do prostej kierownicy) https://www.justpedal.nl/en/mountainbike-frame/fm2695-surly-grappler-frameset-homesick-blue.html Fort produkuje dla Cotica https://fort-frames.cz/en/about-us/#production
  12. Najważniejsze pytanie to czy jeździłeś rowerem z barankiem ? Jeżeli nie to polecam wypożyczyć np z Decathlonu na weekend i pojeździć. Przez kilka lat miałem stalowe turystyczne gravele - najpierw Marina 4C potem Breezera Radar, którymi jeździłem po mieście i na wycieczki. Pozycja w takim rowerze jest komfortowa - kierownica mniej więcej na wysokości siodełka. Potem mnie podkusiło i zmieniłem na karbonowy - jeździ super, ale pod sklepem nie zostawiam. Jeżeli nie pasuje Ci baranek to można też fajny stalowy rower z prostą kierownicą poskładać.
  13. Nie wiem co masz na myśli "im mniej ograniczeń tym lepiej" ? Gravel spokojnie na takie trasy wystarczy - asfalt i polna droga. 2km gorszej drogi na 60-70km całej trasy jest jak dla mnie do przyjęcia. Natomiast Boreas wygląda na ramę krótką ale wysoką z bardziej szosową geometrią - odradzałbym Lepszą/nowocześniejszą geometrię ramy ma nowy Kross Esker 2025 - niższy i dłuższy.
  14. W tym budżecie to ja bym kupił tańszy rower na miasto - tak żeby nie strach było przypiąć i zostawić + fajnego stalowego turystyka, np Konę Sutra/Sutra LTD. Pytanie jaki ten las - ubita droga czy piach i korzenie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...