Skocz do zawartości

Pepe75

Użytkownicy
  • Postów

    941
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pepe75

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. To grubo jak na ten wiek 👍 W sumie w drugim rzędzie pochylanie pozycji może nie być najlepszym pomysłem 😉
  2. Mam trochę odmienne zdanie niż Ty @jajacek jeśli chodzi o gravele. Moim zdaniem trochę jest to zależne od terenów po jakich jeździmy - Ty mieszkasz w okolicach Kampinosu - więc Twój główny wybór to albo piachy i korzenie w Kampinosie, albo asfalty. Moje główne trasy to asfalty przeplatane bardzo lekkim terenem - więc gravel daje radę - szczególnie, że wybrałem model z niewielką amortyzacją. Nie pcham się celowo w trudny teren, ale jak zdarzy się kilkaset metrów to też przejadę tylko wolniej. Ja z kolei na ten moment nie chcę mieć szosówki, na gravelu moim zdaniem jest trochę bezpieczniej ze względu na szerszą i wyższą oponę. Na pewno jadę wolniej niż na szosówce, ale w ustawkach szosowych nie jeżdżę. Myślę, że lekkie hardtaile dogoniły crossy odkąd pojawiły się lekkie i szybkie opony do mtb. Obserwuję testy Johna Karrascha i jest sporo opon 2.25-2.4" o podobnych oporach jak w oponach gravelowych, więc zyski z węższej opony pojawiają się pewnie przy prędkościach ponad 30km/h.
  3. Fajny sprzęt 🙂 Rozumiem, że jeden z zawodników jest na zdjęciu ? Zostawiasz te kierownice czy będą baranki ?
  4. Z Marinami DSX ostrożnie, mam wersję FS - z amortyzatorem (Mkę) - dla mnie też to miał być taki nowoczesny cross. Niestety geometria jest zrypana - kąt rury podsiodłowej ma w rzeczywistości 75.5 stopnia zamiast 74 (jak podają w tabelce) i jeździ się źle. Jak masz możliwość to przymierz Speca Sirrusa z futureshockiem - mikroamortyzacja kierownicy (skok chyba 2cm). Mam w gravelu i jestem zadowolony. Spec miał też jakiś model Diverga z futureshockiem i prostą kierownicą - wycofali się z tego modelu, ale czasem widuję na olx. A jak chcesz pełnoprawny amortyzator to kup lekkie mtb z dobrym amortyzatorem i załóż opony np. Conti Raceking. Przy mojej słabej nodze mój mtb jest równie szybki jak gravel. A amortyzatora nigdy nie blokuję. Jest jeszcze opcja np KROSS Esker flatbar - jeżeli się nie mylę on ma karbonowy widelec z korektą dla amortyzatora typu Rockshox Rudy. Natomiast z własnych doświadczeń nie widzę przewagi flatbara gravela nad lekkim mtb. Dla mnie przewaga gravela polega na baranku, który daje wiele chwytów dla dłoni w długiej trasie i węższa/niższa pozycja przy jeździe pod wiatr.
  5. Ja bym brał, chyba że chcesz/możesz dozbierać do jeszcze lżejszych karbonowych to wtedy bym poczekał.
  6. Mam podobne odczucia jak @jajacek, mocne hamulce najczęściej w mieście się przydają 😉 Miałem MT200 i to były zwalniacze, nie było szans zablokować kół - może po zmianie klocków i tarcz byłoby lepiej. W innym poście opisywałem - po zmianie tarcz z sm-rt86 na Galfery Wave i klocki przednie z fabrycznych Shimano na Galfery zielone hamowanie poprawiło się niesamowicie - nie tylko siła, ale i dozowanie. @Szwedacz mam rower, który w tabelce ma kąt podsiodłowy 74 stopnie - a w rzeczywistości ma 75.5 stopnia i nie jestem w stanie na min jeździć - tyłek cały czas ucieka mi do tyłu, ciężar ciała idzie mocno na ręce - przy dłuższych dystansach jest słabo. Dla mnie taka sytuacja jest nieakceptowalna. Sztyca już ma offset 20lub25mm. O rowerze i moich z nim perypetiach napiszę osobny post. Dlatego np. Procaliber byłby dla mnie akceptowalny bo te 0.3st faktycznie można zgubić 5mm większym offsetem lub cofnięciem siodełka. Jeszcze warto pamiętać, że te kąty są dla sytuacji "static" - w "sagu" przy amortyzatorze 100-120mm wartości kątów wzrosną ok 1-1.5st. Np. Cotic podaje na swojej stronie wartości "static" i "sagged" https://www.cotic.co.uk/product/solaris#sizing
  7. Merida ma kąt rury podsiodłowej 75.3 stopnia - jeżeli rower ma być do rekreacji / dłuższych przejazdów po płaskim to nie polecam. Trek Procaliber ma kąt 74.3 stopnia. Warto dołożyć do 8-ki - amortyzator Recon Gold + hamulce MT400 (ale nawet w nim warto wymienić tarcze). Opcjonalnie można 6-kę upgrejdować, nie wiem co bardziej się opłaca - zależy jaka jest różnica cenowa między 6-ką, a 8-ką: https://www.bike-discount.de/en/rockshox-recon-gold-rl-29-debonair-120-tapered-boost-3 https://www.bike-discount.de/en/shimano-deore-br-m6100-disc-brake-set - bywają po ~80 EUR
  8. Pewnie najbardziej wiarygodny test dla Ciebie - to własny test 😉 W Surlym mam SLXy czterotłoczkowe - z tarczami SM-RT86 China made było słabo. Zmieniłem tarcze na Galfery Wave + na przód zielone klocki Galfer i jest potężna różnica na plus.
  9. Tak, mam Roval Terra, ale w ramie karbonowej i jak kiedyś zauważyłeś tylne widełki też pracują - więc część komfortu pochodzi ze sztycy i część z ramy. Siodełko mam fabryczne, plasticzany Power.
  10. Też sprawiłem sobie ostatnio MH500 🙂 Te Singletracki od Endury mają jakąś ochronę przed przewiewaniem ?
  11. Kasetę i łańcuch chyba też 😉 a jak kasetę na 11 to i bębenek. A z elektryki to pewnie taniej i prościej w tym wypadku iść w Shimano - kaseta, korba, łańcuch zostają.
  12. Miałem kilka elementów w GRX-ie do wymiany i po długich wahaniach zachciało mi się elektryki spróbować - zmieniłem GRX 2x11 na Rival 1x12. Kupiłem prawie wszystkie elementy Rival (kasetę Apex 11-44 ze względu na bębenek HG i ciasne stopniowanie na szybszym końcu + łańcuch Red). Niestety było to przed premierą bezprzewodowego Shimano i przed info o nowych klamkach w Rivalu. Wymiana kabli w ramie była bezproblemowa, więcej nabiedziłem się z widelcem i kierownicą z wewnętrznym prowadzeniem linek. Przydaje się Roskshox reverb Barb Connector. Kilka razy też podchodziłem do hamulców, żeby je odpowietrzyć. Sposób działania przerzutki i obsługa zmiany biegów dla mnie super, ale wyprofilowanie starych klamek Rival takie sobie, próbowałem nowe i są lepsze (w kontekście siły i łatwości hamowania). Minus przerzutki jest taki, że bardziej wystaje na zewnątrz w porównaniu do Shimano. Zakres przełożeń na płaskopolskę dla mnie wystarczający z korba 40z.
  13. Można zaryzykować stwierdzenie, że Twoja Żona jeździ na za dużej ramie 😉 - bo na 160cm to raczej S-ka
  14. W czerwcu pojechaliśmy w pięciu w okolice Białegostoku: pierwszy dzień - 100km, drugi dzień - już było ciężko i pojechałem krótszą trasę 60km (dwóch kolegów zrobiło ok 80km). Jeździliśmy na lekko, z przerwą na obiad, itp. Myślę, że składa się na to kilka rzeczy: wolniejsza regeneracja w wieku 50+ niż 33 lata, jakieś tam kontuzje które po 100km potrzebują więcej niż 12h na odpoczynek, a może i brak codziennego wyjeżdżenia. Co do dystansu to u mnie jak napisałeś porażka i do 3kkm daleko 😉
×
×
  • Dodaj nową pozycję...