Skocz do zawartości

Pepe75

Użytkownicy
  • Postów

    831
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pepe75

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Jak masz 183cm wzrostu to na kołach 27.5 bedziesz wyglądał jak na rowerze młodszego brata 😉
  2. Kross Esker gen2 ma dwie zalety: przyjmie opony 700x50 i amortyzator ze skokiem 30mm. Do mojego Diverga udało mi się wcisnąć 50mm i po pierwszej przejażdżce zapowiada się dobrze.
  3. @krix sprawdź przy L-ce czy wystarczy Ci rury podsiodłowej. W M-ce przy przekroku 84cm miałem chyba tylko 1cm zapasu do znacznika sztycy.
  4. Droższy Race 700 ma "nowszą" geometrię - kąt główki 67.5st "Starszy" ma główkę 69.5 stopnia
  5. Napisz jaki rozmiar kół, jaka kaseta, jaka korba, jaka kadencja - bo tak to rozmowa trochę o niczym. Są kalkulatory (wymieniane na forum) i możesz porównać napęd 3x do 1x10/1x12
  6. Ja przy 175/84cm miałem expl 540 w M-ce z mostkiem 70mm. Tyle, że sztyca była prawie do ogranicznika wyciągnięta. Teraz mam M-kę Chisela. Moim zdaniem na 172/80cm to zdecydowanie M-ka tylko mostek daj tak jak w "męskiej" wersji 60mm. Tak jak napisałeś - w L-ce z mostkiem 40mm nic nie skrócisz. W M-ce możesz manewrować od 40 do 70mm Jeżeli czujesz, że lepszy dla Ciebie 2x to złóż i potestuj.
  7. Konkluzja jak dla mnie taka, że zmiana o 10 obrotów jest komfortowa.
  8. Stal to fajny kierunek, ale wolałbym sam złożyć, bo jak to zwykle w Marinach w standardzie gów....e koła i piasty. https://allegro.pl/oferta/marin-nicasio-2-rama-crmo-60cm-widelec-carbon-zestaw-frameset-zielony-17473629333?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=17566159677&gad_source=1&gad_campaignid=17338734361&gclid=EAIaIQobChMIx_vy0OH6jQMVfwsGAB0SexQjEAQYASABEgLQevD_BwE Napęd GRX i to nawet 2x11 kupisz teraz w dobrej cenie https://www.bike-discount.de/en/shimano-grx-rx600/810-2x11-speed-group-disc-160/160mm https://www.centrumrowerowe.pl/grupa-gravelowa-shimano-grx-810-600-pd36205/ i dobre koła https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-gr-1600-spline-25-28-disc-shimano-wheelset
  9. Uważam, że przesadzasz z tą koniecznością 2x. W rowerach szosowych przy długich jednostajnych przelotach po asfalcie, a zwłaszcza w grupie/peletonie to na pewno ma sens. Ostatnio specjalnie zwracałem uwagę na prędkości na poszczególnych biegach przy konkretnej kadencji i okazało się, że przy napędzie 11x/12x przeskok między biegami to różnica około 10 obrotów korby. Na kalkulatorze nie da się porównać różnych kadencji, dlatego dwa zrzuty ekranu. Czyli np.: jadę na przełożeniu 32x17 z prędkością 23,7km/h przy kadencji 90obr, wrzucam 32x15 i jadę 23,8km/h przy kadencji 80obr przy kadencji 85obr będzie 25,3km/h, przy 90obr będzie 26,8km/h sądzę, że dla amatorów takich jak my to naprawdę nie jest problem regulować "półbiegi" kilkoma obrotami kadencji
  10. Niestety sporo osób działa w taki sposób, że idzie do sklepu stacjonarnego pomacać/wypróbować/przymierzyć, a potem kupuje w internecie bo taniej. Taki rower, po testach całodniowych przez x osób nie będzie się nadawał do sprzedaży w sklepowej cenie. Teraz wyobraź sobie, ileś modeli w iluś rozmiarach... to trzeba zamortyzować - czyli dać mniejszy rabat klientowi, a konkurencja da większy bo nie ma testowych rowerów... Kiedyś wrzucałem tu na forum zdjęcie podwozia mojego Chisela i jest miejsce do prowadzenia linki przedniej przerzutki. Problem jest raczej w tym, że przednia przerzutka do linii boost jest jeżeli się nie mylę tylko side swing. Tak jak u "Wstał sprzed kompa", więc jak nie ma otworu w ramie to wygląda to jak wygląda. Natomiast chyba gdzieś widziałem obejmy na rury podsiodłowe, które odsuwają przerzutkę od rury podsiodłowej i można założyć direct mount z dolnym prowadzeniem linki - postaram się poszukać i wrzucę linki. Znalazłem https://www.justpedal.nl/en/front-derailleur-parts/fs1328-problem-solvers-direct-mount-adaptor-boost.html
  11. Jak dla mnie to pal licho kąt główki ok 70 stopni, ale kąt podsiodłowej w okolicach 75st może być niewygodny do takiej "zwykłej" jazdy. Może być tak, że nie ustawisz zalecanego setbacku (wspomniałeś chyba o 9cm - tylko będzie mniejszy nawet po cofnięciu siodełka). Ciężar ciała zawiśnie bardziej na rękach. Poza tym standardowy mostek 60mm w Expl dobrze działa przy 68st, czy będzie dobrze przy 70st ? Nie wiadomo, może być za krótki. Więc może być tak, że siodełko cofniesz, mostek wydłużysz i zrobisz Żonie L-kę z M-ki
  12. @jajacek to może być tak, że mój Diverge Fact 8r jest całkiem pluszowy 😉
  13. Technicznie można, ale zwiększysz wartości kątów: podsiodłówki i główki ramy. Czyli zamiast 73 i 68st będzie np 75 i 70st i geometria będzie do kitu
  14. Jakie rozmiary zamówiłeś ? Wcześniej wspominałeś, że masz Recony - 120mm ?
  15. Jak na wyprawy w wersji z sakwami to rozważyłbym ramę ze stali. Jak do jazdy na lekko lub z bikepackingowymi torbami to ja bym brał karbon. Nie wiem jaka jest karbonowa rama Meridy - czy nastawiona na komfort (elastyczna) czy na osiągi (sztywna). Musiałbyś się przejechać i porównać. Ja mam karbon bo dla mnie jest najwygodniejszy (miałem też stal i alu - alu będzie zazwyczaj najsztywniejsze) Zwróć też uwagę, że kąt podsiodłowy to 74.5st - czyli ciężar ciała jest przesunięty na ręce. Dodatkowo to są dosyć długie ramy i jeżeli będziesz później cofał siodełko to pozycja się jeszcze bardziej wydłuży - dużo zależy od Twojego rozciągnięcia. Bez przymiarki ani rusz, a najlepiej jakiejś dłuższej przejażdżki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...