Skocz do zawartości

Pepe75

Użytkownicy
  • Postów

    741
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pepe75

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Akurat ja będę bardziej za gravelem niż za szosą 🙂
  2. Ale Ty wiesz, że to gravel..? Bo szukałeś szosy… Tabelki geo nie znalazłem, ale za 700e ? To brać i jeździć 🙂
  3. Jak nie chcesz to nie musisz wymieniać. Ja zauważyłem poprawę hamowania na mt200 po wymianie tarcz.
  4. Kąt podsiodłowy 74.5 stopnia - czyli bardziej stromy niż w Krossie (74), bardziej stromy niż w rowerach "turystycznych" 73-73.5st. Będziesz miał przesunięty ciężar ciała bardziej na ręce - bez testowania się nie dowiesz, piszę to jako sugestia na co zwrócić uwagę. Ogólnie ten nowy Giant jak dla mnie wygląda super, ale ja lubię niebieski + opony z brązowym bokiem 😉 hamulce i tarcze do wymiany
  5. Z tych co podałeś ja bym brał Krossa: nowoczesna geometria + sztywne osie. Pewnie musisz się przejechać Krossem, żeby ocenić komfort. W razie czego możesz zmienić kierownicę na model z większym gięciem w tył i ewentualnie do góry - np SQlab https://www.sq-lab.com/en/products/comfort-handlebar-for-mountain-bike-3ox-16-57230-2324?variant=54914266268035 gięcie 16st daje komfort dla nadgarstków - mam i polecam do tego ergonomiczne gripy Ergona lub Sqlab i będzie wygodnie na stronie Krossa w tabelce geo Ska jest dłuższa o Mki - więc mają coś spyrtane... Kąt główki 70st w Meridach to bardziej jak w crossie/trekingu niż w mtb - po płaskim będzie ok, w górach nie bardzo.
  6. Ja mam Endurę Adrenaline, wożę ją w woreczku zamiennie z wiatrówką - zależnie od prognoz. Mam też szorty wodoodporne Endury. Planuję jeszcze jakąś wodoodporną myckę na kask kupić 😉
  7. poprzeglądałem nieco temat w internecie i znalazłem jeszcze taką rzecz - zbyt luźne dokręcenie ramienia może spowodować uszkodzenie wypustek wielowupstu 🤦‍♂️ czy jak to się fachowo nazywa - więc po wyczyszczeniu obejrzyj ramię i oś
  8. dokupiłeś i założyłeś zabezpieczenie z bolcem ? dokręcałeś śruby naprzemiennie kluczem dynamometrycznym ? suport tu raczej nie ma wpływu ja bym zrobił tak: - wykręć śruby z ramienia korby - zobacz czy gwint nie zerwany, jeżeli ok to wyczyść dokładnie benzyną ekstrakcyjną, nałóż niebieski klej do gwintów i zostaw do wyschnięcia - wyczyść benzyną gwint w ramieniu korby i miejsce na oś (sprawdź gwint) - wyczyść oś, nałóż smar - załóż zabezpieczenie z bolcem i skręć z kluczem dynamometrycznym szczerze mówiąc nie wiem jakiego masz (nie)farta - miałem kilkanaście rowerów w życiu i nigdy korba mi nie odpadła
  9. Na takie warunki pośrednie (a także kiedy np rano jest zimno, w dzień jest ciepło) to na dół zakładam krótkie spodenki z wkładką (letnie) i na wierzch getry bez wkładki. Zamiast getrów można nogawki, ale przy letnich cienkich spodenkach getry dają więcej ciepła w zadek. Na górę zakładam koszulkę z krótkim rękawem kolarską lub jak chłodniej cienką bieliznę termiczną i na to bluzę Endura z membraną z przodu Jetstream - w okolicach strzelam 10-15st Jak jest 15-20st to koszulka z krótkim rękawem i wiatrówka.
  10. @jajacek Metrobikes niestety zamknięte 😞
  11. Ja bym takiego wygodnego przytulił... 😉 https://www.mammothbikes.com/pl/specialized-roubaix-comp-2024/p-565023?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=google.pl&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIpvf1yf_NiwMVoheiAx1UdCRJEAQYAyABEgKKxvD_BwE https://www.mammothbikes.com/pl/specialized-roubaix-comp-2025/p-575919?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=google.pl&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIpvf1yf_NiwMVoheiAx1UdCRJEAQYByABEgLSBvD_BwE pewnie jak się nie przejedziesz to się nie dowiesz co wolisz
  12. Miałeś chyba Treka FX, potem gravela ? Trochę ciężko pogodzić prędkość i komfort. Podałem Ci kiedyś nazwę roweru crossowego ze sztywnymi osiami i amortyzatorem - Marin DSX FS. W budżecie się zmieści. DSX jest szybki, amortyzator poprawia komfort ale tył jest sztywniejszy niż w karbonowym gravelu. No i pozycja jest na nim dosyć agresywna - można dać mostek i kierownicę ze wzniosem, ale jak wyprostujesz pozycję to pewnie będzie ciut wolniej 😉 Wygodniejszą pozycję ma Spec Sirrus x4.0 - ma mikroamortyzację z przodu i sztywne osie. Pewnie kupisz w podanym budżecie. Z tym, że tu nadal opona max 42mm - więc szału z komfortem nie będzie. Wygodniejszy będzie karbonowy x5.0 - ale droższy. Kupiłem stalową ramę ze stalowym widelcem, założyłem opony 2.35”, wygodne skórzane siodełko i jest wygodnie, pozycję mam jak na trekkingu - ale… jest wolniejszy od mojego gravela i mtb 😂. Nie mam z tym problemu, taki był zamysł że to taki szwendacz. Żebyś miał szybko i względnie komfortowo to karbonowy gravel z amortyzatorem lub Diverge STR lub w wersji bardzo wygodnej full elektryk 😉 Są też gravele ale ze sztywnym widelcem, do których włożysz szybką oponę 2.2” Conti Raceking. Np do Diverge 27.5 x 2.1-2.2
  13. 3x tak, a oprócz tego: - długość mostka - jest powiązana z kątem główki ramy (mniejszy kąt to krótszy mostek i na odwrót), więc TT trzeba rozpatrywać dodając długość mostka Wymieniając mostek na krótszy możesz "skrócić rower" - ale zmiana powyżej 1-2cm zmieni zachowanie roweru. - kąt rury podiodłowej, np. w expl540 o którym wspomniał @APZ kąt rury podsiodłowej to 73 stopnie - przez wiele lat okolice tego kąta były takim standardem Odkąd weszła geometria progresywna kąty w wielu ramach są 74-75st - powoduje to większe przesunięcie ciężaru ciała z tyłka na ręce (taki rower lepiej podjeżdża pod górę, łatwiej przejść z siodełka do sprintu na stojąco - ale do jazdy turystyczno-wycieczkowej może być mniej wygodny).
  14. @jajacek dyplomata 😂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...