Skocz do zawartości

Szwedacz

Użytkownicy
  • Postów

    116
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Szwedacz

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Jak ich zapytasz, to z góry odpiszą, że nie uzupełniają. Po roku roku 'nieuzupełniania' dalej straszą przeceniane starsze wersje dwójki. Jedyne co mogę polecić, to nastawienie automatu monitorującego stronę, żeby od razu powiadomiło jak wrzucą rozmiar.
  2. Zależy od składu / wagonu. Choćby w Dartach haki przyjmują bez problemu i 2.6" (tylko włożenie w nie koła wymaga odpowiedniej sekwencji wygibasów). Z kolei Pendolino dla zasady trzeba omijać, bo nie dość, że za bilet jak za zboże zapłacimy, to nawet gdy rower zawiśnie w uchwycie, to kompletnie zablokuje przejście i większość podróży spędzimy na stojąco, podnosząc rower innym podróżnym czy obsłudze z WARSa. W składach wagonowych większa ruletka, bo kilka wariantów jeździ. Te gdzie wieszaki były za drzwiami, w przestrzeni z siedzeniami zamiast regału na walizki bywają jeszcze znośne i jakoś rower do wieszaka da się przypiąć (częściej linką czy trokiem z boku, niż normalnie na haku), ale w tych, gdzie wieszaki są poza przestrzenią z fotelami, obok łazienki to jest kompletna masakra i pojedynczy MTB blokuje wszystkie 3 haki. Opony może i by weszły w haki, ale sufit jest za nisko i trailówka na wysokość nie da się postawić w pionie. Jedyna opcja to stawiać rower na skos, blokując niemal całe przejście. Jak są składy wagonowe, to w takiej sytuacji najlepiej po staremu iść z rowerem do pierwszych / ostatnich drzwi i do barierki w poprzek wagonu przypiąć. Nie wiem też o co Ci chodzi z szerokimi ramami, bo ramy nie lądują w tych uchwytach. Widywałem elektryczne enduraki jeżdżące w tych wyrwikółkach, więc tym bardziej uwagi nie rozumiem.
  3. 183 / 83, Ape Index 1.01 - jeżdżę Bonero M i jest mi bardzo dobrze. Zniżka do 1100 EUR w sklepie producenta na dwójkę jest praktycznie non-stop od roku, warto na spokojnie monitorować i czekać aż się pojawią inne rozmiary.
  4. To ja w temacie worów na plecy dorzucam USWE. Ceny katalogowe zostawiam bez komentarza (choć zestawione z Evociem już tak nie rażą), ale u mnie się sprawdziło w tym sezonie. Podstawowy, najtańszy hajker faktycznie jest wodoszczelny (więc nie trzeba pakować rzeczy w dodatkowe dry bagi czy śmieciówki), paski wygodnie przenoszą ciężar (jeździłem z 5-7kg na plecach max) i prawie eliminują podskakiwanie plecaka przy niezłej wentylacji. Krój pasków na ramiona jest jednocześnie minusem, bo jeśli nie zapnie się klamry piersiowej (bez dobrego wyregulowania systemu nośnego ma tendencję do wbijania się krawędzią w mostek), to mają tendencję do ześlizgiwania się na zewnątrz i z ramion (co zwłaszcza przy pieszych wypadach i na mieście daje się we znaki). Drobny ale wciąż dla mnie minus, to fakt, że Hajkery są za niskie, aby wygodnie oprzeć na nich niesiony rower. Mogły by spokojnie mieć kilka cm więcej, a przy tym wciąż nie haczyć o kask podczas jazdy w agresywnej pozycji. Jeśli kogoś nie odstraszają ceny katalogowe, to zostawiam (mi zbędne) kody na nieprzecenione rzeczy w ich sklepie: 4QGU0824, N3XU0824
  5. Każdemu według potrzeb. Jeździć, regulować, jeździć, regulować i tak do skutku. Ja sobie nie wyobrażam jazdy terenowej z krótką i mocno giętą kierownicą, zdarzało mi się na pożyczanym MTB, przerabianym na trekkinga, krótsze przejażdżki z taką holenderką robić i wymuszane przez kierownicę zawężanie łokci (by nie wykręcać nienaturalnie nadgarstków) utrudnia manewrowanie. Krótkie rogi są super, ale to rozwiązanie na przydługie odcinki drogami lub w prostym terenie. Na kierownicy 72cm miałem rogi od zewnątrz (i na nich większość czasu w łatwym terenie spędzałem), teraz na 80 - od wewnątrz (i raczej po to, by móc zmienić chwyt, a nie być podstawowym, najwygodniejszym, zwłaszcza na łatwych i stromych podjazdach). Kierownica ma niewielki, 15mm wznios i 6° gięcie. Rozstaw chwytu (zewnętrzne krawędzie dłoni) wychodzi mi zatem koło 75cm, więc teoretycznie te 2-3cm z każdej strony bym mógł urwać, by nie mieć wystającej poza dłonie kierownicy i zmniejszyć szansę uderzeń o przeszkody. Manetki tak ustawione, aby po wstaniu z siodełka mieć mniej więcej proste nadgarstki. To jest konfiguracja, która u mnie się sprawdza na wielogodzinne jazdy, zarówno leśnymi drogami, jak i po górskich szlakach. Nie uważam tego za zaślepienie modą, a zdecydowany upgrade w komforcie. (Choć nie jest to dobre porównanie z wyizolowaną jedynie tą, konkretną zmianą). Badania siłą rzeczy muszą jakoś uogólniać wyniki na standardową osobę, a kiedy my szukamy komfortu, to musimy dobrać i wyregulować wszystko pod siebie i naszą jazdę. Wskazówki na pewno pomagają szybciej znaleźć tą naszą optymalną, ale ostatecznie i tak sprowadza się to do iluś prób, iluś ustawień i iluś godzin w siodle. A skoro i tak poruszamy się bardziej czy mniej po omacku, to fajnie popróbować dobrać pasujące ustawienia na tym co już mamy, zanim zaczniemy wymieniać i kupować części.
  6. No i czasami taki przetuneluje przez barierę potencjału. https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-10-21/poniosla-go-fantazja-mezczyzna-chcial-wjechac-rowerem-na-giewont/
  7. Do tego, GC9 to jeden z niewielu dzielniejszych rowerów, który wciąż oferuje możliwość zamontowania bagażnika. Niestety zaczęli montować Foxa 32 zamiast 34, ale w tej cenie i tak rewelka.
  8. Kąt główki i 120mm skoku pasują do siebie. Obręcz 23mm nie pasuje do nich za bardzo. Jest na tyle wąska, że już opony 2.35-2.4" mogą się średnio układać jeśli zrobisz tubeless (Scott w budżetowych Aspectach twardo daje 19mm i 2.4" na dętce 😉 ), zatem na ambitniejsze traski po górach nie wrzucisz szerszej opony, a na leśne ścieżki (choć w niczym nie przeszkadza), nie potrzebujesz takiego skoku i łagodniejszego kąta główki.
  9. Bo różnica w geometrii może być subtelna, a w cenie znaczącą.
  10. Ale to geometria była dramatyczna, czy opony/zawieszenie?
  11. Bez przesady z tym nie bardzo. Będzie ciężej, będziemy wisieć za rowerem, ale swobodnie lwią część naszych gór się i takim rowerem zjeździć. Natomiast nie zmienia to faktu, że wypłaszczenie główki w parze z przesunięciem podsiodłowej bardziej do pionu subiektywnie wypłaszcza stoki. Łatwiej się strome fragmenty pokonuje. Jednocześnie, przy przeskoku z XC (74 / 70) na Trailówkę (76 / 65) nie zauważyłem minusów takiej zmiany w jeździe rowerem (bo transport pociągami czy autem takiego kloca to już inna historia).
  12. Są jeszcze cuda mocowane do osi (Old Man Mountain, Tailfin itd). Minusem jest niska dostępność w Polsce i wysokie ceny. Za to nie obciąża się karbonowych elementów ramy i nie trzeba wrzucać koniecznie alu sztycy.
  13. Szwedacz

    Atak SDR na Shimano Di2

    Tu natomiast oryginalna publikacja: MakeShift: Security Analysis of Shimano Di2 Wireless Gear Shifting in Bicycles Maryam Motallebighomi, Northeastern University; Earlence Fernandes, UC San Diego; Aanjhan Ranganathan, Northeastern University https://www.usenix.org/conference/woot24/presentation/motallebighomi
  14. Szwedacz

    Atak SDR na Shimano Di2

    Pomijając to, na ile łatwo to w firmwarze producent będzie mógł załatać (zmieniając w deterministyczny sposób parametry transmisji tak, by zagwarantować, że każda kolejna transmisja będzie 'inna'), sam atak byłby trudny do przeprowadzenia w warunkach polowych. W jakiś sposób trzeba odizolować transmisje ofiary od transmisji innych kolarzy używających Di2 - albo ofiara jedzie względnie samotna, albo jesteśmy w stanie ustawić bardzo mocno kierunkową antenę, celując w ofiarę. Dalej musimy nagrać transmisję ofiary z komendami sterującymi do przerzutki. Dopiero wtedy mamy wsad, który możemy złośliwie odtworzyć, pod warunkiem, że podążamy za ofiarą. Jak w warunkach dużej imprezy ma się odbywać podążanie za ofiarą? Dronem chcemy latać nad peletonem? W aucie technicznym chcemy mieć sprzęt? Detali ANT+ nie znam, ale BLU (Bluetooth Low Energy) ma bodaj 40 kanałów i wykorzystuje tzw frequency-hopping, bardzo często zmieniając kanały, w których transmituje dane. Skutkuje to tym, że o ile nie znamy dokładnego schematu takiego przełączania dla atakowanego urządzenia (czego ustalenie jest potencjalnie żmudnym procesem), to musimy zagłuszać wszystkie kanały, co dalej oznacza zagłuszanie wszystkich urządzeń, a nie wybranego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...