Skocz do zawartości

zlatan55

Użytkownicy
  • Postów

    155
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia zlatan55

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. A sorki, chyba już mu to doradziłeś 😄 https://roweroweporady.pl/f/topic/10001-mtb-solidny-rekreacyjny-pod-przyczepkę/page/28/#comment-75126 Jak tam @krix SPD w trekkingu, fajnie się jeździ? 😄 @jajacek fajny wynik, zwracam honor, gratulacje, wyższy niż mój, choć nie tak znowu bardzo. Niemniej utrzymuję, że niektóre porady są odklejone od realiów, które przedstawił autor tematu. U mnie z kolei łańcuchy 1x w MTB po 1500 km nawet nie drgają w zużyciu, przymiar (ten taki niby "lepszy" który niweluje luz na rolkach) nawet nie zaczyna wpadać. Ostatnio wymieniłem po 1500, ale w sumie bardziej dla spokoju ducha.
  2. Jak zwykle jakieś bzdurzenie o tym, że jazda rekreacyjna MTB z przyczepką wymaga przełożenia 44x11, buahahah. I te mityczne trzy razy wyższe koszty zużycia. Gdyby tylko wynaleziono kasetę w której można wymienić pojedyncze zębatki... A nie, czekaj, są już takie. Ja odpadam z tej rozmowy, dla własnego zdrowia i też trochę żeby nie psuć wam tej forumowej zabawy :) Bo tu ewidentnie nie ma chęci jazdy na rowerach, tylko jest potrzeba prowadzenia akademickich dyskusji, które mają przełożenie może w 5% na jazdę u normalnego człowieka. Niektórzy tutaj to chyba w ogóle nie jeżdżą, tylko oglądają tabelki ze specyfikacjami przerzutek i filmy na youtubie. Tylko już w sumie przestaję się dziwić że facet chciał kupić rekreacyjny rower, który jest w zasadzie najprostszym rowerem do wyboru, ale został skołowany taką liczbą pseudofachowych informacji, które przydają się tylko minimum półprofesjonalistom, że już 2 lata się z tym buja. Doradź mu jeszcze żeby do tego trekkinga założył SPDki, ubrał lajkrę, ogolił nogi, a podczas jazdy trzymał się w tunelu aerodynamicznym za żoną xD Trochę żałuję że w ogóle dałem się wciągnąć w tę rozmowę, ale już się opamiętuję :)
  3. Patrząc tak na oko, w obecnym rowerze masz pewnie napęd 3x7 albo jakiś podobny, w dodatku z dość małą (gęsto zestopniowaną) kasetą - czyli generalnie dużo przełożeń upakowanych blisko siebie, bardzo dobry napęd żeby sobie idealnie dopasować kadencję. Tak szczerze, to robisz to? Podczas jazdy myślisz sobie "o, zaczynam chyba przyspieszać, kolejny mój bieg pod względem kadencji to będzie wejść na dużą zębatkę z przodu i zredukować o trzy zębatku z tyłu", a po chwili "o, mogę jeszcze szybciej, dobra, to teraz najlepiej będzie wrócić na środkowy z przodu i dać dwie twardsze z tyłu"? Czy, tak jak większość ludzi, po prostu na płaskim siedzisz sobie 90% czasu na środkowej z przodu i manewrujesz tyłem, z górki boostujesz dużym przodem, a pod górkę ratujesz się małym? Bo jeżeli teraz nie masz wyrobionego nawyku dobierania jak najlepszego przełożenia do kadencji, to kupno nowego roweru z napędem 2x nie spowoduje że nagle magicznie zaczniesz to robić. Co więcej, według mnie w rekreacyjnej jeździe nie ma nic złego w tym żeby tak sobie własnie casualowo jeździć bez obsesyjnego pilnowania tego niby idealnego przełożenia, dopóki nie zarzynasz sobie kolan albo nie kręcisz jak chomik. W taki sposób na rekreacyjnych rowerach jeżdżą chyba tylko jakieś świry, którym przez internet udało się wmówić że jak przełożenie nie będzie idealne to trafią do piekła. Dlatego według mnie do rekreacji to jest kompletnie wtórna sprawa, czy to będzie 1x 2x czy 3x. Każdy się nada, a do wyboru aktualnie odpowiedniego przełożenia wystarczy zdrowy rozsądek. Ważniejszy jest zakres, zwłaszcza w przypadku ciągania przyczepki, żeby nie zabrakło lekkich biegów. Ale to tylko moje zdanie, a każdy bawi się w to rowerowe hobby po swojemu 🙂
  4. Nie wiem czy jest czego gratulować, ale dzięki 🙂
  5. A jaką wartość wnosi napęd 2x względem 1x w rowerze "solidnym, rekreacyjnym, pod przyczepkę"? Co zmienia w takim rowerze fabryczne 20mm więcej/mniej skoku amortyzatora? Ślędzę sobie (trochę z doskoku, ale jednak) ten temat od początku i przez te ponad 2 lata i 49 stron przewinęły się już wszystkie, nawet najdziwaczniejsze koncepcje, i największe pierdoły, łącznie z tym czy rama waży 200g więcej czy mniej. Tak, wiem: nie moje pieniądze, nie mój czas, nie mój temat, nie moje rozkminy, nie moje wszystko. Ale według mnie to trzeba było sobie już te dwa lata temu kupić fajnego crossa do którego wejdą w miarę szerokie opony, albo rekreacyjne MTB, i cieszyć się jazdą, a nie pisać te wypracowania na forum 🙂Jakie znaczenie ma w twoim zastosowaniu rodzaj napędu, sztywne osie lub ich brak, pół kilo wagi, już nie mówiąc o tym że chwilę temu był tu kminiony rodzaj tłumika w amortyzatorze xD? Chcesz pojeździć z dzieciakiem albo z sakwami - zakładasz przyczepkę albo bagażnik, dopompowujesz i jedziesz na wycieczkę. Chcesz się nawdychać tlenu w lesie - odkręcasz tę przyczepkę, obniżasz trochę ciśnienie i jedziesz do lasu. No nie wiem, według mnie generalnie prosta sprawa, a temat rozrósł się do poziomu konstrukcji bolidu F1 🙂
  6. Sorry za reklamę, ale jak nie przeszkadza ci używany i lokalizacja, to lepszego za te +/- 5000 chyba nie ma: https://roweroweporady.pl/f/topic/11840-sprzedam-rower-mtb-na-ramie-cannondale-trail-se-3/
  7. Dzięki za polecenie mojego roweru 🙂 Obiecać na 100% nie mogę, ale prawdopodobnie tak dobrego roweru za taką kasę obecnie raczej nie znajdzie się nigdzie indziej.
  8. A gdzie kupiłeś czarne Race? Z tego co widzę, Race są tylko brązowe, a nie-Race czarne.
  9. Chcę 40c, dlatego że jeżdżę głównie po asfalcie, a nie wyłącznie. Ostatnio jechałem np. 250 km Gravela po łódzku i na pewno nie chciałbym tego robić na oponie 32.
  10. Szukanie opinii o oponach o rowerowych to jest w ogóle hit. Dla każdej opony można znaleźć dokładnie wykluczające się opinie, i to w każdej kwestii. Tutaj na przykład na temat łatwości zakładania: https://allegro.pl/oferta/continental-opona-terra-trail-pt-700x40c-cz-krem-zwij-tr-460g-17236582466#productReviews Zapomniałem wcześniej dodać jeszcze jeden warunek, ale kompletnie nie sądziłem że to będzie jakiś problem. Opona musi być czarna, dlatego niestety z dużym bólem muszę odrzucić Caracale Race i nowe Pathfindery, bo zgodnie z obecną idiotyczną modą robią tylko beżowe.
  11. Chciałbym kupić sobie nowe opony typu semi-slick, szerokość około 40. Mam rower crossowy, jazda turystyczna, często dystanse powyżej 100-150 km, głównie po asfalcie, czasami szuter, dobrej jakości leśne ścieżki itd. Żadnych szaleństw w terenie, ani jakiegoś zabijania się o wydajność, liczenia watów itd. Po prostu szukam porządnych uniwersalnych opon dla amatora, żeby “dobrze się jechało”. Chciałbym mieć taki kompromis między wszystkim (na poziomie amatorskim a nie wielce profesjonalnym). Waga (<500g na sztukę), opory toczenia, w miarę dobra przyczepność poza asfaltem, bezpieczeństwo na mokrym, długa żywotność, odporność na przebicia itd. Czy istnieją w ogóle takie opony, możecie coś polecić? Continental Terra Trail/Speed, Spec Pathfinder, któraś wersja Schwalbe G-One?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...