Skocz do zawartości

wino

Użytkownicy
  • Postów

    118
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia wino

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Bernard to tylko sprzedaż wysyłkowa czy mają stacjonarne sklepy? Obczaiłem dzisiaj Romet Jaguar 2, ale zostały skrajne rozmiary (50, 53, 57). Wygląda spoko, górny chwyt na kierownicy jest pewny, siodełko do zmiany, a co do geometrii, to się nie znam. Bardziej mi się spodobały rowery Ridley. Nie przejechałem się żadnym, bo już zamykali. Van Rysel na elektronice w Decathlonie też dostępny. Nie przejechałem się, bo tłok dzisiaj. Jeszcze Trek ma teraz przeceny, a już nie zdążyłem. np. Domane SL 7 Gen 4 (2024) przeceniony z 34k na 25k. Musiałbym się każdym przejechać tak z godzinkę, to bym wiedział, czego potrzebuję. 🙂 Co do Superiora, może marka nie ma uznania w środowisku i dlatego słabo się sprzedają. A więc tak: Może to ostatni dzwonek, aby tanio kupić szosę z wyższej półki w dobrej cenie. Trudno przewidzieć, jaka będzie sytuacja bliżej wiosny. Może pojawią się lepsze, szybsze, ciekawsze modele, a może będzie to samo, tylko ceny wzrosną. Jeśli obecna pogoda utrzyma się do marca, to pozostanie trenażer lub jazda na zewnątrz. Drogiego roweru do trenażera szkoda, bo nawet w direct-drive zużywa się napęd. A na zewnątrz piach i sól drogowa, większe ryzyko upadków. Rozsądny byłby zakup tymczasowo jakiejś używki lub jakiejś taniej szosy, którą będzie się dało potem łatwo sprzedać. A jeśli miałbym jeździć na zewnątrz, to w okolicach dużo górek i nie może to być napęd z najniższej półki. Co do zgrupowań, to zazwyczaj trzeba mieć własny rower, choć niektóre biura podróży wypożyczają na miejscu. Calpe jest od stycznia do marca, potem inne miejscówki, a gdzie i kiedy pojadę, zależy od wielu czynników. Biorąc własny rower, to dobrze do tego czasu mieć docelowy. A na pewno trzeba już umieć jeździć na szosie. Szkoda, że nie wykorzystałem jesieni. Zamierzam się ścigać, tylko wybór imprez szosowych mniejszy niż przed 2020. Zobaczymy, co wymyśli w tym roku Lang Team. Wylądować na pierwszy raz w rowie w Arłamowie kilka minut po starcie? Może w końcu będą prawdziwe maratony szosowe, a nie jazda 8 pętli w kółko. A jeśli o wyścigach mowa, to potrzebuję rower pod wyścigi. Na płaskie sprinterskie trasy to wiadomo, pozycja race i stożki. A na górzyste trasy z długimi podjazdami i szybkimi stromymi zjazdami? Czy pozycja endurance (np. Trek Domane) lub pośrednia (na moje oko Bianchi z linku wyżej) w ogóle nadaje się na takie wyścigi, aby nie tracić prędkości i nie wyglądać jak zupełny amator lub dziadek, co jedzie do sklepu po bułki? Turystyka rowerowa, długie trasy i treningi, gdzie tempo nie jest najważniejsze, a bardziej ewentualne dolegliwości. Raczej pozycja endurance. Dlatego tak trudno mi pogodzić wątek turystyki z wyścigami i wyjazdami. Obecnie do turystyki i do treningów wykorzystuję crossa i cenię sobie to, że mogę jechać po asfalcie, ale mogę zjechać do lasu lub w lekki teren. Dużo jest fajnych szutrów, jeśli zna się trasy. Gdybym miał kupować gravela, to wybór byłby prosty, Kross Esker. Czasami nie umiem odróżnić, czy to szosa, czy gravel, bo różnią się tylko oponami. Czy jest więcej różnic? Teoretycznie większy prześwit i wyżej kierownica. Ostatnio dużo jest zawodów gravelowych i coraz więcej rowerzystów kupuje gravele, jednak z mojego doświadczenia jazd po lasach i szutrach, jeśli zablokujesz amortyzator i wbijesz max powietrza w opony, to strasznie trzęsie i nie da się jechać szybko. Tarcze muszą być (w docelowej szosie). Schowane kable muszą być (w docelowej szosie). Elektroniki nie musi być, jeśli ograniczy wybór dobrego sprzętu - mechaniczna 105 / Ultegra na górkach powinna niezawodnie działać. W czym tak naprawdę pomaga elektronika? Pytanie do osób, co mają porównanie. Nie ma siły, jak się rozpogodzi, to jazdy na zewnątrz i oswajanie się z szosą. Jeśli będzie okazja, to jazdy grupowe. No nic, muszę przemyśleć temat, może wypożyczyć jakieś rowery na testy i podjąć ostateczną decyzję.
  2. Dobrze by było mieć tarcze. Czy jest gdzieś ogłoszenie tego roweru? Trzeba by się przymierzyć. Tylko dziwne, że przez rok nie sprzedali tego roweru.
  3. Wracam do tematu. W zeszłym roku budżet poszedł na fulla. W tym roku chcę jak najszybciej wdrożyć się w szosę. Chcę w okolicach marca-kwietnia pojechać na wyjazd, a jeśli się nie uda, to bliżej lata. Teraz mam bardziej sprecyzowane potrzeby. Docelowo chcę elektronikę, ale na początek może być mechaniczna 105. Fajnie by było mieć kabelki schowane, ale też nie jest to warunek konieczny. Wyścigów szosowych mało. Brak doświadczenia w peletonie. Może pojadę na TDPA. Pozycja aero nie ma sensu. Pozycja race ma sens, gdybym faktycznie więcej jeździł na czas i prędkość niż turystycznie. Pozycja endurance wygodna by tłuc długie dystanse, a czy będzie mi się chciało jeździć dla samych km, to wątpię, ale nie wykluczam. Najważniejsze są koła. Dopuszczam zmianę. Zależy mi na szybkości. Jeśli zima przyciśnie, to ciężko będzie z jazdą na zewnątrz i będzie szkoda sprzętu. Raczej nie obejdzie się bez trenażera. Ale muszę zdobyć doświadczenie na zewnątrz, jeśli chcę jechać na jakiś wyjazd. Wobec tego może dobrym rozwiązaniem jest zakup jakiejś taniej szosy teraz, pewnie używki? Bliżej wiosny pewnie pojawi się coś nowego, a starsze modele stanieją? Napęd ma być niezawodny. Będę jeździł płaskie trasy i po górkach. Opony na początek lepiej szersze. Zależy mi na przyczepności. W miarę współczesny wygląd (ma dobrze wyglądać). Wzrost koło 180 cm, więc rozmiar w przedziale 54-56. Popatrzyłem na ofertę Krossa, ale jest mocno wątpliwa. Wygląd słaby, specyfikacja średnia: https://kross.eu/pl/rowery/szosowe Przegapiłem ten rower. Mechaniczna 105. Możliwość zmiany na elektronikę. Kabelki schowane. Ale karbonowa jest tu tylko rama i nie wiadomo, ile tak naprawdę waży. Koła do zmiany na karbonowe. Przed czarnym piątkiem cena poniżej 10k. Jeśli rower jest w porządku, to pójdę pogadać, czy ściągną. https://velopoint.pl/szosa/4425-5784-rower-szosowy-bianchi-sprint-icr-shimano-105-celestegraphite-full-glossy.html#/33-rozmiar-55 Używki i nówki z OLX. Jest Jaguar 2 i pójdę go obejrzeć na żywo. Ale ta rama wydaje mi się dziwna i trochę odbiega od współczesnych geometrii. Biorę pod uwagę tylko dlatego, że to polski rower. Co do używek, to mało jest sensownych. Ludzie zaczną wystawiać koło wiosny. https://www.olx.pl/sport-hobby/rowery/rowery-szosowe/rzeszow/?search[dist]=10 No i tu kilka rowerów mocniej przecenionych. Gdzie jest haczyk? https://wmbikes.pl/rowery-szosowe,cp151,pl.html Jeśli nie wiem, co kupić, to może warto wcześniej zrobić dokładny fitting? Ewentualnie coś ze Scotta lub Gianta, ale na zamówienie.
  4. Chodzi mi o długość roweru. Nawet jak się zmieści w uchwycie, to trzeba przypiąć tak, by nie wyskoczył. Jeśli myślimy o generalce, to pociąg niestety jest opcją zawodną. Wiele miejscówek jest oddalonych od stacji, a organizatorzy nie uwzględniają rozkładu jazdy, bo 98% dojeżdża samochodem, a niezmotoryzowani zostali wykluczeni i jeżdżą co najwyżej lokalne wyścigi. Najlepsza opcja to nocleg ze śniadaniem, jeśli w danym miejscu jest hotel przyjazny rowerzystom. Wstajesz później i rano nie męczysz się podróżą. To daje +10-20% więcej mocy. Obecny rozkład jazdy obowiązuje do 8 marca i może się zmienić, więc nie ma sensu teraz sprawdzać. Z poprzedniego sezonu. Na 10 startów tylko na 3 dojechałem pociągiem (w tym godzinę dojazd rowerem już po zapisach, ale daję wcześniej znać), a na 4 udało mi się z kimś zabrać, a z tym jest coraz trudniej. Wiele maratonów odpuściłem, bo nie dało się dojechać na czas. Co do hardtaila, to zmienię tylko koła na aluminiowe XR1700 lub XA25, bo więcej się nie opłaca. Kiedyś podliczyłem koszty: koła - 3000 zł (400 g) widelec - 2000-4000 zł (300-700 g) hamulce - 800 zł (148 g) tarcze - 300 zł kaseta - 600 zł (122 g) korba - 500 zł (136 g) suport - 100 zł (4 g) łańcuch - 100 zł (11 g) Zysk 1-2 kg przy koszcie 7000-10500 zł. To już lepiej kupić nowy HT na mniej wymagający teren. Polować na okazje tak jak były na BMC i Scalpela. A czy to ma sens, kiedy mam lekkiego fulla? Chyba tylko wtedy, gdy zejdę z wagą jeszcze niżej niż full.
  5. Nie było serwisu amortyzatora. Rower kupiony pod koniec sierpnia. Wrócę do jazdy nim dopiero wiosną. Co do nieznacznego uginania się zawieszenia podczas podjeżdżania pod górę (przy pełnej blokadzie), to nie przeszkadza mi to jakoś bardzo, bo pewnie straty energii nie są duże, bo podjeżdżam szybciej niż hardtailem, ale zastanawiałem się, czy tak powinno być. Kazałem im nic nie zmieniać. Co to za power bank? Szukałem takiego rozwiązania, choć wolałbym umieścić power banka pod mostkiem. Ostatecznie torebka na ramę też styknie. Zastanawiam się też nad zmianą kamerki, bo obecna (Hero 7 Black) ostatnio zawiesza się lub zacina w losowych momentach. No i to jest problem. Chciałbym dojść do formy minimalnym nakładem czasu. A nawet wyjście na basen to ok. 2h. Idzie zima, więc albo trenażer, albo poświęcić któryś rower i jeździć na zewnątrz. Na trenażerze raczej nie wytrzymam dłużej niż 45 minut. Dokładnie tak. W zeszłym sezonie brakowało mi formy wyścigowej i chcę się na tym skupić. Nic tak nie daje jak solidny trening z mocną ekipą. Tylko u mnie wciąż technika kuleje i jak są jakieś ustawki, to nie dam rady ich utrzymać. Kiedyś korzystałem z Elevate. Zegarek Garmina warto kupić? Ale to chyba sam czujesz, czy jesteś wypoczęty i jak mocny trening powinieneś wykonać.
  6. A gdybyście kupowali używkę, to musi być 12rz, bo 10-42 się nie sprzeda? Trudno ocenić. Jechałem nim tylko lokalny XC, gdzie nie ma stromych górek i nie brakowało biegów, chyba nawet skrajnych nie używałem. Chętnie bym ten rower zostawił dla siebie, ale kończy się miejsce, a dojdzie jeszcze szosa, więc niektórych rowerów muszę się pozbyć. Na pewno muszę zmienić opony i uchwyty. Być może napęd, bo zużyty. Obecnie mam: cross, rower do miasta, hardtail, full, ten rower i dojdzie szosa. Co najmniej 2 muszę się pozbyć.
  7. Czyli wychodzi na to, że muszę mieć hardtaila na mniej wymagające trasy. Na chwilę obecną Spark jest szybszy od Scale 930, a powinno być na odwrót. Scale 930 to od początku był muł zarówno na płaskim jak i na podjazdach. Jedynie w dół sam się rwie. Są 2 opcje - albo go ulepszyć, albo wymienić na jakiś lekki HT jak wspomniany na poprzedniej stronie BMC (będę polował na okazje). Może to moje subiektywne odczucia. Pierwszy maraton w 2022 tuż po zakupie. Ludzie mi odjeżdżają, pod górę ciężko idzie, męczę długi płaski odcinek po asfalcie. Pod koniec sezonu było lepiej i jestem w stanie pocisnąć mocniej na leśnych płaskich odcinkach, ale to może wynika też z tego, że w lesie jest więcej tlenu, jest chłodniej i dam radę jechać szybciej. Spark po sezonie wyścigowym zaliczył jeszcze kilka treningów i odpoczywa na wiosnę. Może wezmę go na zimowe maratony, ale czy nie szkoda katować takiego sprzętu w zimie? Jestem ciekawy waszego zdania i na czym trenujecie w zimie. Rower, którym dojeżdżam do pracy, po zimie wymagał wymiany całego napędu. Aktualnie w czasie wolnym ujeżdżam crossa i nadal jest to rower, którym jeżdżę najwięcej. Kilka tematów: 1. Byłem na przeglądzie zerowym. Zapytałem ich, czy tył powinien bujać po zablokowaniu, czy coś jest nie tak. Miałem przeczucie, że coś zepsują i kazałem im nic nie zmieniać, bo po zakupie gość mi go dobrze ustawił pod maratony. Jednak grzebali. Powiedzieli, że skręcili, aby było sztywno, ale że to cofną i będzie miękko. Chwyta gość klucz, popuszcza śruby, ugniata, a SAG dalej 0%. Popuszcza więcej, ugniata, a wskazówka ani drgnie. W końcu przychodzi drugi gość i stwierdza, że te śruby nie mają wpływu na pracę zawieszenia, tylko mocują amortyzator do ramy i skręca je z powrotem. Dobija powietrza, bo przez zimę i tak puści i żeby przed sezonem przyjść. Nie wiem, kto ma rację i pewnie okaże się dopiero w górach. Wtedy byli inni mechanicy, a tego, co mi przygotował rower, kiedy dotarł do sklepu, nie było, a zdaje się, że on był najbardziej kumaty z całej ekipy. Muszę sam poczytać o regulacji zawieszenia i co do czego służy. 2. Jeśli wozicie rower pociągiem, to sprawdźcie, jak wygląda skład, którym będziecie go wieźć. Haki w pociągach IC są niedostosowane do kół 2.4" i szerokich ram. Trzeba go dodatkowo zabezpieczyć, bo wyskoczy z haka. W pociągach regionalnych - w jednym 2 miejsca na rower wzdłuż siedzeń z uchwytem na koło, do którego nie wszedł, ale udało się tak oprzeć o siedzenia, że się nie wywrócił. W innym, gdzie rowery się wiesza, opony zmieściły się zarówno w haku jak i w dolnym uchwycie na styk. W IC haki były przy wejściu. Nie mogłem stać i pilnować, bo mnie konduktor wygonił. Na którejś kolejnej stacji jakaś babcia zahaczyła o kierownicę i rower wypadł z haka, kierownica się obróciła, a manetki porysowały ramę. Komentarz konduktora, że co takie duże rowery teraz robią. 3. Czy ktoś ma jeszcze pomysł na kamerkę na kierownicy? Wg mnie najbezpieczniej na mostku. Jest adapter. Tylko wtedy power bank i licznik muszą wylądować gdzie indziej, np. w torebce na ramę. Mam kilka filmów nagranych z klaty i jednak nie. Natomiast na kasku bym nic nie montował. 4. Do drugiego koszyka zmieścił się mały bidon 620 ml bez izolacji termicznej. Przy 18°C to nie ma znaczenia. Przy 30°C zawartość może się szybko nagrzewać i potrzeba więcej wody niż są w stanie pomieścić 2 bidony 620 ml. Ale to dyskusja na inny wątek. 5. Zaczynam trenować pod nowy sezon. Chcę już na poważnie podejść do tematu, aby wypracować formę na maj. Zastanawiam się, czy po prostu jeździć, czy podejść metodycznie, bo próbowałem różnych rzeczy i efekt był średni. W tym sezonie weekendami 3-4h po płaskim, a w tygodniu oprócz dojazdów do pracy, jeśli miałem czas i warunki pogodowe pozwalały, to krótkie treningi po górkach. Efekt to duża wytrzymałość tlenowa, ale brak formy wyścigowej. Dodatkowo złapała mnie choroba, spadła kondycja i pierwszy maraton 90% podjazdów z buta. Co bym chciał wdrożyć: trening siłowy (przynajmniej przez okres podstawowy) basen, bieganie i inne dyscypliny ogólnorozwojowe (budowa kondycji) może trenażer, ale czy wysiedzę dłużej niż 15 minut? szosa (jak się uda, to jeszcze w tym roku zacznę) marzec lub kwiecień - chętnie pojadę na jakiś wyjazd pomiar mocy pewnie się przyda (ktoś poleci jakiś dokładny?) czy odwrotna periodyzacja ma sens (np. katowanie górek w zimie, a zwiększanie dystansu i utrzymanie intensywności wiosną) czy poprawiły się wam wyniki po współpracy z trenerem, który was nigdy na oczy nie widział? jakie strategie treningowe przyniosły wam najlepsze wyniki? no i ta nieszczęsna technika, zjazdy...
  8. Totalnie wyleciało mi to z głowy. "Nie było zlecenia, to nie zrobili", a sami nie zaproponowali. Tylko Cyklon jest drogi, a może lokalnie ktoś pomaluje taniej. Jak będą pytania, to wieczorem odpowiem, bo trzeba trening wykonać.
  9. Tak, kupiłem go z myślą o naprawie. Czasami właściciel nie wie, co z takim uszkodzeniem zrobić, a ty wiesz, że to można naprawić. Ale zamiast wybrać najtańszą ofertę u gościa, co od lat zajmuje się karbonem i nawet mój mechanik go polecał, to wybrałem najdroższą ofertę. W Cyklonie teraz dają dożywotnią gwarancję na kompozyt z wyłączeniem uszkodzeń mechanicznych, czyli jak wiązanie puści, to też mogą to uznać za uszkodzenie mechaniczne, bo w jaki sposób udowodnisz, że nie uszkodziłeś tego elementu w taki sam sposób jak poprzedni właściciel roweru? 😉 A gdyby ktoś źle odbudował zaczep, to odpowiada z rękojmi. Ok, rower przyjechał naprawiony: Naprawiony zaczep: Jak zobaczycie na zdjęciach, rama posiada liczne odpryski. Wysyłać drugi raz się nie opłaca. Czy znacie solidnego lakiernika w okolicach Rzeszowa, co naprawi ubytki i ile to może kosztować? Przynajmniej te największe i najbardziej widoczne. Lakier jest błyszczący i taki powinien pozostać. Co jeszcze trzeba zrobić: Oryginalnie kaseta 10-42 co wystarczy na lokalny wyścig XC, ale na większe górki będzie brakować zębatek. Koszt nowej kasety 1500 zł, do tego łańcuch 250 zł i manetka 400 zł (ceny katalogowe), bo obecna nie obsłuży 12rz. Mam wątpliwości, czy zmieniać i czy nie pojawi się więcej problemów. Na pewno wzrośnie waga całego roweru, a dlatego skusiłem się na ten rower, bo ważył bardzo mało i różnica jest odczuwalna podczas jazdy. https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/rocky_mountain/49654/vertex_990_rsl Jaki mam plan: Trochę nim pojeżdżę, pewnie gdzieś wystartuję, a potem pójdzie na sprzedaż, bo nie mam miejsca na tyle rowerów.
  10. Okazja była dobra. Jeśli mam zostawić sztywniaka, to sam się zastanawiam nad zmianą. W Sparku są dwie rzeczy, które mogą mnie spowalniać: tył ugina się po zablokowaniu pozycja na rowerze - zbyt nisko na podjazdach, zbyt daleko od osi suportu - odczuwam to w kolanach Na stojąco na tym rowerze trudniej się podjeżdża, bo jest mniej stabilny. Jeśli nie atakujesz, to powinieneś siedzieć. Kilka cm w górę na podjazdach dużo pomoże. Na płaskim na technicznych odcinkach lepiej zostawić obecną wysokość. Kilka cm w przód pewnie też doda mocy, ale zmieni czucie roweru. Musiałby być dłuższy. Chyba najlepiej pójść do dobrego fittera, żeby ustawił siodełko. Jeśli ktoś ma porównanie Spark vs Epic / Orbea (agresywniejsza geometria, gdzie faktycznie kąt sztycy jest bliżej osi suportu, a rower dłuższy), to niech się wypowie, czy jest większe przełożenie mocy na koła. Na tej podstawie podejmę decyzję, czy kolejny sezon, gdzie chcę mieć wyniki, kontynuować na sparku, czy zmienić na coś, gdzie moc nie ucieka w gwizdek. Podsumowując sezon, mam na koncie 10 startów, z czego ostatni maraton w górach był najbardziej udany, gdzie miałem więcej siły i mniej hamowałem na zjazdach. Na początku roku brakowało kondycji. W lecie temperatura utrudniała ściganie. Przy 30°C wymiękam. Dla porównania: 2024 - 10 startów (więcej turystyki niż ścigania) 2023 - 8 startów (wieczne problemy sprzętowe) 2022 - 7 startów (nowy rower i męka pod górę) 2021 - 3 starty (okres pandemiczny) 2020 - 3 starty (dobra kondycja) 2019 - 8 startów (najbardziej nieudany sezon, bo mało treningów, a dużo rekreacji i problemy zdrowotne) 2018 - 14 startów (zapał duży, techniki za grosz, sprzęt nie na maratony) Chciałbym, aby nowy sezon wyglądał znacznie lepiej. Są 3 cykle w okolicy, gdzie terminy często się nakładają, ale mam nadzieję, że uda się zaliczyć jeszcze więcej miejsc. Jak poprawić wyniki. Przede wszystkim sprzęt. Po drugie technika. Po trzecie kondycja. Kiedyś wymiatałem na podjazdach. Nie wiem, czy to kwestia pozycji na rowerze, czy cieńszymi oponami 1.9" w crossie było łatwiej pod górkę i waga roweru miała mniejsze znaczenie. Dużo ludzi startuje w MTB rowerami szutrowymi, ale rzadko stają na pudle.
  11. Tym razem ktoś urwał hamulec, to przynajmniej nie hamował na zjazdach. 🙂 Podsumowując, to świetny sprzęt, tylko trzeba się jeszcze przełamać na zjazdach i trudnych technicznie odcinkach. Szkoda, że sezon już się skończył. Zostały tylko pojedyncze lokalne wyścigi. Uchwyt na licznik zamontowany. Została jeszcze kwestia mocowania kamerki. Żałuję, że jej nie miałem, bo trasa bardzo widokowa. Na klacie nie montuję z dwóch powodów: często schodzę z roweru (wtedy nagrywam niebo) i odczuwam to po pewnym czasie. Widzę takie opcje: 1. Uchwyt za kierownicę, który się w tym wątku już pojawił, ale czy nie będzie kolidował z numerem startowym? Na wyścigu raczej nie mogę ani zasłonić numeru startowego, ani jechać z tak długim wysięgnikiem. Do turystyki tak. 2. Montaż kamerki na mostku na miejscu Garmina (jest adapter, który się przykręca do uchwytu) i to mi się wydaje bezpieczne rozwiązanie, ale kosztem licznika, który musi wylądować gdzie indziej lub go wtedy nie zakładać. 3. Jakiś adapter, żeby kamerka była obok lub przed licznikiem (coś jak wyżej, ale żeby oba się obok dało zamontować). Muszę poszukać. 4. Oryginalny uchwyt GoPro na kierownicę. Podobno karbonowe kierownice źle znoszą ściskanie, a trzeba by ścisnąć mocno, żeby się nie obracała. Nie wiem, na ile to mit, a na ile istnieje groźba uszkodzenia takiej kierownicy. Dodatkowo gdzieś musi wylądować power bank, pewnie torebka na ramę, bo nie jestem w czołówce i na jednej baterii całości nie nagram.
  12. Bo chciałbym czasami zamontować kamerkę na kierownicę. Mam oryginalny uchwyt do GoPro + cienką gumkę pod spód, tylko żeby kamerka się nie obracała, to uchwyt trzeba solidnie docisnąć. Nie wiem, jak karbonowe kierownice znoszą zgniatanie. Sama kamerka też trochę waży. No i power bank, bo bez niego, jeśli nie jesteś w czołówce, nie da się nagrać całego maratonu. Tu chyba najlepiej sprawdzi się torebka na górną rurę ramy. Za bardzo nie mam innych pomysłów. Próbowałem montować na klacie, ale nigdy nie udaje mi się dobrze ustawić kąta i jak sprowadzasz / podchodzisz, to nagrywasz niebo. Kupię ten uchwyt z filmiku i zobaczę, czy się nada na maratony (nic nie powinno zasłaniać numeru startowego). Wrażenia z pierwszych jazd fullem na razie są pozytywne. Więcej napiszę po treningach i kolejnym maratonie. W tym roku może uda się na tygodniu zrobić kilka treningów w terenie. Będzie jeszcze jeden maraton i we wrześniu kończę sezon. Dziś dla porównania pojechałem hardtailem. Nie szło mi najgorzej. Trasa piękna, a kamerka została w domu. Zrobiłbym tak, jak opisałem wyżej, kamerka na kierze tuż przy mostku i power bank w torebce na ramie. Nie ma chyba takiej baterii, żeby wytrzymała 2-3h (w górskich maratonach nawet 4-5h). No i zastanawiam się, czy bezpiecznie takie coś robić w fullu, gdzie także kierownica jest karbonowa, nieco spłaszczona. Może ktoś ma z tym doświadczenia. Bo kupiłem kamerkę i nigdzie jej nie zabieram. Kwestie, które muszą zostać rozwiązane: Nawadnianie - dziś na krótkiej trasie 2 bufety i można lecieć nawet na jednym bidonie. W dużych cyklach niestety tylko 1 bufet, a przewyższenia większe. Przeglądałem przed chwilą zdjęcia z maratonu - Lapierre, S-Works, Specialized - mieszczą się 2 duże bidony. Te ramy może były projektowane także pod tym kątem. Przypuszczam, że Scott też to naprawi. Platformy - w sumie to nie wiem, bo dziś na wybojach same wypinały mi się SPD, ale dobre platformy + dobre buty, chyba powinno być ok. Dzisiaj ktoś złamał karbonowe koła i DNF. Nie, jednak nie chcę karbonowych kół.
  13. Z tym rowerkiem to było tak, że szukałem na OLX używek i znalazłem okazję. Wiedziałem, że karbon się naprawia, więc zaryzykowałem. Tylko potem się okazało, że to usterka z tych beznadziejnych i faktycznie ktoś może się zabić. Temat odłożyłem na jakiś czas, ale muszę w końcu dać do naprawy. Wygląda na to, że: Lux-Tech odtworzy brakujący element z karbonu i sklei żywicą Cyklon wcześniej bada ramę i stosuje bardziej zaawansowane techniki Carbonbike.pl - nie pamiętam, czy do nich pisałem, ale firma o podobnej nazwie odmówiła naprawy Mój mechanik naprawiał karbonowe koła w Lux-Tech, wiele rzeczy tam wysyłał i był zadowolony, nic nie odpadło i lakier trzymał. Ale jestem gotowy dać ten tysiąc więcej, jeśli naprawa w Cyklonie miałaby zapewnić większą trwałość. Co do Carbonbike, jeśli nie pisałem do nich, to zapytam o wycenę. Tarcza chyba oryginalna. Rower był używany do bardziej ekstremalnych odmian kolarstwa i podejrzewam, że to uszkodzenie mechaniczne.
  14. Zamówiłem oryginalny uchwyt na Garmina na mostek. A ten przed kierownicę do czego wykorzystujesz? Na maratony to nie wiem, czy dobry pomysł. Szukam jeszcze jakiegoś bezpiecznego rozwiązania, aby czasami zamontować kamerkę.
  15. Coraz droższe rowery, ale używki po zawodowych ekipach Przez miesiąc przerwy kilka osób też zmieniło sprzęt. Tylko ja się szarpnąłem na tak drogi rower ze średniej półki jak na dzisiejszy przekrój dwóch kółek wśród uczestników. Dużo scottów, większość z tylnym amortyzatorem na wierzchu. Dużo canyonów, mondrakerów i rose'ów, bo dobry stosunek ceny do jakości. Epica żadnego nie zauważyłem. Mało sztywniaków. 80-90% na fullach zarówno na lokalnych maratonach i na tych górskich. Mój full wyróżnia się ciekawym wyglądem, ale na nikim nie robi wrażenia. Inaczej było po covidowej przerwie, kiedy kupiłem Scale 930. Przyciągał wzrok choć wiele osób miało lepsze rowery. Dzieciaki zaczepiały i dopytywały, bo FOX. Znany mechanik i mistrz MTB też zagadał, bo zobaczył FOX. 🙂 Coś się jednak zmieniło przez 2 lata. Ludzi stać na porządny sprzęt, a FOX przestał być marzeniem każdego dzieciaka? Otóż nie. Z dyskusji z innymi zawodnikami wynika, że: kluby kupują używki od zawodowych ekip - takie rowery są na najwyższym osprzęcie, składane pod potrzeby konkretnych zawodników, zawierają autorskie technologie niedostępne na rynku - nikt nie chciał wyjawić szczegółów transakcji nie ma roweru idealnie dostosowanego do twoich potrzeb, dlatego kupuje się najtańszy rower z dobrą ramą, zmienia się części na takie, jakich potrzebujesz, a oryginalne części sprzedaje się - dochodzę do wniosku, że to najlepsza opcja najlepiej polować na używki i mocne przeceny często wymieniać łańcuch, aby nie zajechać drogiej kasety AXS działa szybciej i generalnie mniej problemów (ale nie wiem, czy w czołówce stawiają na elektronikę, czy na mechanikę) - na mocno amatorskim poziomie nie ma to większego znaczenia, choć czasem przydaje się możliwość natychmiastowego zrzucenia kilka biegów na raz dobrze jest od razu okleić rower - i chyba muszę go jak najszybciej okleić wiele godzin treningu w terenie - bez tego nie będziesz mieć dobrej techniki i nie musi to być trening w górach opony to przeważnie wolfpacki (są też szybkie wersje) lub uniwersalne do XC typu Vittoria Barzo Co mogę powiedzieć o nowym zakupie? Czego nie zjechałeś na sztywniaku, tego nie zjedziesz na fullu. Ale kiedy już zaufasz twojemu rowerowi, to się okazuje, że twój rower potrafi jeździć. Boję się trawersów, ale też jak puścisz hamulec, to nawet na stromym trawersie trzymasz pion i nie lądujesz w rowie. Ktoś tu pisał, że waga nie ma znaczenia. Jak wypychasz, to ma duże znaczenie. 🙂 Niech mnie ktoś nauczy dobrze jeździć. Ktoś tu pisał o trenerze od techniki. Gdzie takie coś jest? Tak w skrócie: geometria jest ok, rower lepiej skręca, z podjazdami nie ma problemu, na zjazdach czuję się trochę lepiej, na płaskim trochę kiwa na boki trochę buja nawet przy zablokowanym amortyzatorze - a ciekawe, czy tak samo jest w rowerach Epic / Oiz, gdyż ci producenci się chwalą, że nawet nie trzeba blokować amortyzatorów, bo są tak skonstruowane, że przy pedałowaniu nie uginają się hamulce są ok, rower hamuje skutecznie, ale nie aż tak, aby przelecieć przez kierownicę myk-myk ma tylko 2 pozycje, wysunięty i wsunięty, nie da się dowolnie ustawić wysokości opony są dobre, mają przyczepność, tylko trzeba im zaufać (testowane w suchym terenie) manetki wymagają więcej siły i niechcący możesz zmienić kilka biegów na raz, trzeba się przyzwyczaić XTR gorsza kultura pracy niż XT (zobaczymy po ponownym wyregulowaniu) po płaskim zasuwa (szybkie opony, lżejsze koła) wejdzie 1 duży bidon i 1 mały bidon Czy był lepszy wybór? Gdybym dziś wybierał, to postawiłbym na Epica lub na Oiz Pro (są duże promki). Tutaj Orbea została zjechana, że producent spuszcza na drzewo, że rama nie najlepszej jakości, ale marka zyskuje w PL coraz większe grono zwolenników i wg mnie trzeba się mocno postarać, aby złamać ramę. Historie typu najechałem na patyk, czy rower nie był katowany w ekstremalnych warunkach i nie zaliczył wielu spektakularnych gleb? Na innych forach ludzie napalili się na Oiz Pro. Widziałem 2 duże bidony na dolnej rurze i chyba to był właśnie Oiz albo Rose. Wkładanie boczne i ryzyko zgubienia bidonów. https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=scott-spark-rc-team-2023%2Cscott-spark-rc-team-issue-tr-2024%2Cscott-spark-rc-pro-2023%2Cspecialized-epic-8-comp-2024%2Ccanyon-lux-trail-cf-6-2024%2Corbea-oiz-m-pro-2024 Taka ciekawostka - w porównaniu podają, że RC Pro ma karbonowe koła - bo faktycznie poprzednie roczniki miały. Kąt rury podsiodłowej to nie jest kąt sztycy. Mam wrażenie, że w scottach sama sztyca jest pod ostrzejszym kątem, czyli jak siodełko masz wysoko, to siedzisz jeszcze dalej od osi korby niż w rowerach typu Epic / Oiz, ale ktoś by to musiał potwierdzić. Dostosowanie roweru pedały prawdopodobnie zmienię tymczasowo na platformy, przynajmniej na górskie maratony siodło koniecznie z dziurą - w sklepie był mały wybór, tylko te z szerokim przodem, możecie rzucić okiem https://www.scott.pl/produkty/1717 nie musi być Scott, w crossówce mam Bontrager Verse (wygodne, ale tylko z dobrą gąbką w spodenkach), w sztywniaku Specialized (całkiem podobne), oba są drogie i może polecicie jakieś tanie a dobre myk-myk 100 mm to mało - bo jak masz słabą technikę, to dobrze jest opuścić bardzo nisko, natomiast na podjazdach i na płaskim im wyżej, tym więcej watów idzie w korbę - obecnie mam wysoko, ale w dość komfortowej pozycji, że na stromych, ale mniej technicznych zjazdach mam wysunięty i jest ok, natomiast na wsuniętym prawie dostaję palcami ziemi, ale trochę jeszcze brakuje - i może przez to, oprócz SPD, nie mam poczucia bezpieczeństwa - tak, wiem, kolejny wydatek, choć sam się zastanawiam, czy zmieniać myk-myk na większy skok, czy pomoże sama zmiana pedałów na platformy uchwyt na garmina jak wyżej trzeba się nawadniać w trakcie maratonu, jak się wcześniej nawodnisz i nie jest gorąco, to na jednym bidonie też polecisz (większość na fullach tak robi), ale jak jest gorąco i nie ma cienia, to nawet 2 bidony nie wystarczają - jakiś patent z trzecim bidonem czy sugerujecie jednak bukłak? myślę nad pomiarem mocy, ale to bardziej dla trenera, jeśli zdecyduję się na współpracę, ewentualnie dla porównania z innymi w widelcu spuszczę 10-20 psi, bo u mnie książkowe ustawienie się nie sprawdza oklejać? trochę strach nie okleić Co dalej? Sezon powoli się kończy. Będzie czas na przemyślenie, czy zostawić RC Pro, czy pójść w innym kierunku. XTR z czasem będzie generować koszty.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...