wino
Użytkownicy-
Postów
113 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia wino
Forumowicz (2/4)
-
Naprawa ramy karbonowej - zaczep na hamulec - u kogo?
wino odpowiedział(a) na wino temat w Serwisowe Porady
A gdybyście kupowali używkę, to musi być 12rz, bo 10-42 się nie sprzeda? Trudno ocenić. Jechałem nim tylko lokalny XC, gdzie nie ma stromych górek i nie brakowało biegów, chyba nawet skrajnych nie używałem. Chętnie bym ten rower zostawił dla siebie, ale kończy się miejsce, a dojdzie jeszcze szosa, więc niektórych rowerów muszę się pozbyć. Na pewno muszę zmienić opony i uchwyty. Być może napęd, bo zużyty. Obecnie mam: cross, rower do miasta, hardtail, full, ten rower i dojdzie szosa. Co najmniej 2 muszę się pozbyć. -
Czyli wychodzi na to, że muszę mieć hardtaila na mniej wymagające trasy. Na chwilę obecną Spark jest szybszy od Scale 930, a powinno być na odwrót. Scale 930 to od początku był muł zarówno na płaskim jak i na podjazdach. Jedynie w dół sam się rwie. Są 2 opcje - albo go ulepszyć, albo wymienić na jakiś lekki HT jak wspomniany na poprzedniej stronie BMC (będę polował na okazje). Może to moje subiektywne odczucia. Pierwszy maraton w 2022 tuż po zakupie. Ludzie mi odjeżdżają, pod górę ciężko idzie, męczę długi płaski odcinek po asfalcie. Pod koniec sezonu było lepiej i jestem w stanie pocisnąć mocniej na leśnych płaskich odcinkach, ale to może wynika też z tego, że w lesie jest więcej tlenu, jest chłodniej i dam radę jechać szybciej. Spark po sezonie wyścigowym zaliczył jeszcze kilka treningów i odpoczywa na wiosnę. Może wezmę go na zimowe maratony, ale czy nie szkoda katować takiego sprzętu w zimie? Jestem ciekawy waszego zdania i na czym trenujecie w zimie. Rower, którym dojeżdżam do pracy, po zimie wymagał wymiany całego napędu. Aktualnie w czasie wolnym ujeżdżam crossa i nadal jest to rower, którym jeżdżę najwięcej. Kilka tematów: 1. Byłem na przeglądzie zerowym. Zapytałem ich, czy tył powinien bujać po zablokowaniu, czy coś jest nie tak. Miałem przeczucie, że coś zepsują i kazałem im nic nie zmieniać, bo po zakupie gość mi go dobrze ustawił pod maratony. Jednak grzebali. Powiedzieli, że skręcili, aby było sztywno, ale że to cofną i będzie miękko. Chwyta gość klucz, popuszcza śruby, ugniata, a SAG dalej 0%. Popuszcza więcej, ugniata, a wskazówka ani drgnie. W końcu przychodzi drugi gość i stwierdza, że te śruby nie mają wpływu na pracę zawieszenia, tylko mocują amortyzator do ramy i skręca je z powrotem. Dobija powietrza, bo przez zimę i tak puści i żeby przed sezonem przyjść. Nie wiem, kto ma rację i pewnie okaże się dopiero w górach. Wtedy byli inni mechanicy, a tego, co mi przygotował rower, kiedy dotarł do sklepu, nie było, a zdaje się, że on był najbardziej kumaty z całej ekipy. Muszę sam poczytać o regulacji zawieszenia i co do czego służy. 2. Jeśli wozicie rower pociągiem, to sprawdźcie, jak wygląda skład, którym będziecie go wieźć. Haki w pociągach IC są niedostosowane do kół 2.4" i szerokich ram. Trzeba go dodatkowo zabezpieczyć, bo wyskoczy z haka. W pociągach regionalnych - w jednym 2 miejsca na rower wzdłuż siedzeń z uchwytem na koło, do którego nie wszedł, ale udało się tak oprzeć o siedzenia, że się nie wywrócił. W innym, gdzie rowery się wiesza, opony zmieściły się zarówno w haku jak i w dolnym uchwycie na styk. W IC haki były przy wejściu. Nie mogłem stać i pilnować, bo mnie konduktor wygonił. Na którejś kolejnej stacji jakaś babcia zahaczyła o kierownicę i rower wypadł z haka, kierownica się obróciła, a manetki porysowały ramę. Komentarz konduktora, że co takie duże rowery teraz robią. 3. Czy ktoś ma jeszcze pomysł na kamerkę na kierownicy? Wg mnie najbezpieczniej na mostku. Jest adapter. Tylko wtedy power bank i licznik muszą wylądować gdzie indziej, np. w torebce na ramę. Mam kilka filmów nagranych z klaty i jednak nie. Natomiast na kasku bym nic nie montował. 4. Do drugiego koszyka zmieścił się mały bidon 620 ml bez izolacji termicznej. Przy 18°C to nie ma znaczenia. Przy 30°C zawartość może się szybko nagrzewać i potrzeba więcej wody niż są w stanie pomieścić 2 bidony 620 ml. Ale to dyskusja na inny wątek. 5. Zaczynam trenować pod nowy sezon. Chcę już na poważnie podejść do tematu, aby wypracować formę na maj. Zastanawiam się, czy po prostu jeździć, czy podejść metodycznie, bo próbowałem różnych rzeczy i efekt był średni. W tym sezonie weekendami 3-4h po płaskim, a w tygodniu oprócz dojazdów do pracy, jeśli miałem czas i warunki pogodowe pozwalały, to krótkie treningi po górkach. Efekt to duża wytrzymałość tlenowa, ale brak formy wyścigowej. Dodatkowo złapała mnie choroba, spadła kondycja i pierwszy maraton 90% podjazdów z buta. Co bym chciał wdrożyć: trening siłowy (przynajmniej przez okres podstawowy) basen, bieganie i inne dyscypliny ogólnorozwojowe (budowa kondycji) może trenażer, ale czy wysiedzę dłużej niż 15 minut? szosa (jak się uda, to jeszcze w tym roku zacznę) marzec lub kwiecień - chętnie pojadę na jakiś wyjazd pomiar mocy pewnie się przyda (ktoś poleci jakiś dokładny?) czy odwrotna periodyzacja ma sens (np. katowanie górek w zimie, a zwiększanie dystansu i utrzymanie intensywności wiosną) czy poprawiły się wam wyniki po współpracy z trenerem, który was nigdy na oczy nie widział? jakie strategie treningowe przyniosły wam najlepsze wyniki? no i ta nieszczęsna technika, zjazdy...
-
Naprawa ramy karbonowej - zaczep na hamulec - u kogo?
wino odpowiedział(a) na wino temat w Serwisowe Porady
Totalnie wyleciało mi to z głowy. "Nie było zlecenia, to nie zrobili", a sami nie zaproponowali. Tylko Cyklon jest drogi, a może lokalnie ktoś pomaluje taniej. Jak będą pytania, to wieczorem odpowiem, bo trzeba trening wykonać. -
Naprawa ramy karbonowej - zaczep na hamulec - u kogo?
wino odpowiedział(a) na wino temat w Serwisowe Porady
Tak, kupiłem go z myślą o naprawie. Czasami właściciel nie wie, co z takim uszkodzeniem zrobić, a ty wiesz, że to można naprawić. Ale zamiast wybrać najtańszą ofertę u gościa, co od lat zajmuje się karbonem i nawet mój mechanik go polecał, to wybrałem najdroższą ofertę. W Cyklonie teraz dają dożywotnią gwarancję na kompozyt z wyłączeniem uszkodzeń mechanicznych, czyli jak wiązanie puści, to też mogą to uznać za uszkodzenie mechaniczne, bo w jaki sposób udowodnisz, że nie uszkodziłeś tego elementu w taki sam sposób jak poprzedni właściciel roweru? 😉 A gdyby ktoś źle odbudował zaczep, to odpowiada z rękojmi. Ok, rower przyjechał naprawiony: Naprawiony zaczep: Jak zobaczycie na zdjęciach, rama posiada liczne odpryski. Wysyłać drugi raz się nie opłaca. Czy znacie solidnego lakiernika w okolicach Rzeszowa, co naprawi ubytki i ile to może kosztować? Przynajmniej te największe i najbardziej widoczne. Lakier jest błyszczący i taki powinien pozostać. Co jeszcze trzeba zrobić: Oryginalnie kaseta 10-42 co wystarczy na lokalny wyścig XC, ale na większe górki będzie brakować zębatek. Koszt nowej kasety 1500 zł, do tego łańcuch 250 zł i manetka 400 zł (ceny katalogowe), bo obecna nie obsłuży 12rz. Mam wątpliwości, czy zmieniać i czy nie pojawi się więcej problemów. Na pewno wzrośnie waga całego roweru, a dlatego skusiłem się na ten rower, bo ważył bardzo mało i różnica jest odczuwalna podczas jazdy. https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/rocky_mountain/49654/vertex_990_rsl Jaki mam plan: Trochę nim pojeżdżę, pewnie gdzieś wystartuję, a potem pójdzie na sprzedaż, bo nie mam miejsca na tyle rowerów. -
Okazja była dobra. Jeśli mam zostawić sztywniaka, to sam się zastanawiam nad zmianą. W Sparku są dwie rzeczy, które mogą mnie spowalniać: tył ugina się po zablokowaniu pozycja na rowerze - zbyt nisko na podjazdach, zbyt daleko od osi suportu - odczuwam to w kolanach Na stojąco na tym rowerze trudniej się podjeżdża, bo jest mniej stabilny. Jeśli nie atakujesz, to powinieneś siedzieć. Kilka cm w górę na podjazdach dużo pomoże. Na płaskim na technicznych odcinkach lepiej zostawić obecną wysokość. Kilka cm w przód pewnie też doda mocy, ale zmieni czucie roweru. Musiałby być dłuższy. Chyba najlepiej pójść do dobrego fittera, żeby ustawił siodełko. Jeśli ktoś ma porównanie Spark vs Epic / Orbea (agresywniejsza geometria, gdzie faktycznie kąt sztycy jest bliżej osi suportu, a rower dłuższy), to niech się wypowie, czy jest większe przełożenie mocy na koła. Na tej podstawie podejmę decyzję, czy kolejny sezon, gdzie chcę mieć wyniki, kontynuować na sparku, czy zmienić na coś, gdzie moc nie ucieka w gwizdek. Podsumowując sezon, mam na koncie 10 startów, z czego ostatni maraton w górach był najbardziej udany, gdzie miałem więcej siły i mniej hamowałem na zjazdach. Na początku roku brakowało kondycji. W lecie temperatura utrudniała ściganie. Przy 30°C wymiękam. Dla porównania: 2024 - 10 startów (więcej turystyki niż ścigania) 2023 - 8 startów (wieczne problemy sprzętowe) 2022 - 7 startów (nowy rower i męka pod górę) 2021 - 3 starty (okres pandemiczny) 2020 - 3 starty (dobra kondycja) 2019 - 8 startów (najbardziej nieudany sezon, bo mało treningów, a dużo rekreacji i problemy zdrowotne) 2018 - 14 startów (zapał duży, techniki za grosz, sprzęt nie na maratony) Chciałbym, aby nowy sezon wyglądał znacznie lepiej. Są 3 cykle w okolicy, gdzie terminy często się nakładają, ale mam nadzieję, że uda się zaliczyć jeszcze więcej miejsc. Jak poprawić wyniki. Przede wszystkim sprzęt. Po drugie technika. Po trzecie kondycja. Kiedyś wymiatałem na podjazdach. Nie wiem, czy to kwestia pozycji na rowerze, czy cieńszymi oponami 1.9" w crossie było łatwiej pod górkę i waga roweru miała mniejsze znaczenie. Dużo ludzi startuje w MTB rowerami szutrowymi, ale rzadko stają na pudle.
-
Tym razem ktoś urwał hamulec, to przynajmniej nie hamował na zjazdach. 🙂 Podsumowując, to świetny sprzęt, tylko trzeba się jeszcze przełamać na zjazdach i trudnych technicznie odcinkach. Szkoda, że sezon już się skończył. Zostały tylko pojedyncze lokalne wyścigi. Uchwyt na licznik zamontowany. Została jeszcze kwestia mocowania kamerki. Żałuję, że jej nie miałem, bo trasa bardzo widokowa. Na klacie nie montuję z dwóch powodów: często schodzę z roweru (wtedy nagrywam niebo) i odczuwam to po pewnym czasie. Widzę takie opcje: 1. Uchwyt za kierownicę, który się w tym wątku już pojawił, ale czy nie będzie kolidował z numerem startowym? Na wyścigu raczej nie mogę ani zasłonić numeru startowego, ani jechać z tak długim wysięgnikiem. Do turystyki tak. 2. Montaż kamerki na mostku na miejscu Garmina (jest adapter, który się przykręca do uchwytu) i to mi się wydaje bezpieczne rozwiązanie, ale kosztem licznika, który musi wylądować gdzie indziej lub go wtedy nie zakładać. 3. Jakiś adapter, żeby kamerka była obok lub przed licznikiem (coś jak wyżej, ale żeby oba się obok dało zamontować). Muszę poszukać. 4. Oryginalny uchwyt GoPro na kierownicę. Podobno karbonowe kierownice źle znoszą ściskanie, a trzeba by ścisnąć mocno, żeby się nie obracała. Nie wiem, na ile to mit, a na ile istnieje groźba uszkodzenia takiej kierownicy. Dodatkowo gdzieś musi wylądować power bank, pewnie torebka na ramę, bo nie jestem w czołówce i na jednej baterii całości nie nagram.
-
Bo chciałbym czasami zamontować kamerkę na kierownicę. Mam oryginalny uchwyt do GoPro + cienką gumkę pod spód, tylko żeby kamerka się nie obracała, to uchwyt trzeba solidnie docisnąć. Nie wiem, jak karbonowe kierownice znoszą zgniatanie. Sama kamerka też trochę waży. No i power bank, bo bez niego, jeśli nie jesteś w czołówce, nie da się nagrać całego maratonu. Tu chyba najlepiej sprawdzi się torebka na górną rurę ramy. Za bardzo nie mam innych pomysłów. Próbowałem montować na klacie, ale nigdy nie udaje mi się dobrze ustawić kąta i jak sprowadzasz / podchodzisz, to nagrywasz niebo. Kupię ten uchwyt z filmiku i zobaczę, czy się nada na maratony (nic nie powinno zasłaniać numeru startowego). Wrażenia z pierwszych jazd fullem na razie są pozytywne. Więcej napiszę po treningach i kolejnym maratonie. W tym roku może uda się na tygodniu zrobić kilka treningów w terenie. Będzie jeszcze jeden maraton i we wrześniu kończę sezon. Dziś dla porównania pojechałem hardtailem. Nie szło mi najgorzej. Trasa piękna, a kamerka została w domu. Zrobiłbym tak, jak opisałem wyżej, kamerka na kierze tuż przy mostku i power bank w torebce na ramie. Nie ma chyba takiej baterii, żeby wytrzymała 2-3h (w górskich maratonach nawet 4-5h). No i zastanawiam się, czy bezpiecznie takie coś robić w fullu, gdzie także kierownica jest karbonowa, nieco spłaszczona. Może ktoś ma z tym doświadczenia. Bo kupiłem kamerkę i nigdzie jej nie zabieram. Kwestie, które muszą zostać rozwiązane: Nawadnianie - dziś na krótkiej trasie 2 bufety i można lecieć nawet na jednym bidonie. W dużych cyklach niestety tylko 1 bufet, a przewyższenia większe. Przeglądałem przed chwilą zdjęcia z maratonu - Lapierre, S-Works, Specialized - mieszczą się 2 duże bidony. Te ramy może były projektowane także pod tym kątem. Przypuszczam, że Scott też to naprawi. Platformy - w sumie to nie wiem, bo dziś na wybojach same wypinały mi się SPD, ale dobre platformy + dobre buty, chyba powinno być ok. Dzisiaj ktoś złamał karbonowe koła i DNF. Nie, jednak nie chcę karbonowych kół.
-
Naprawa ramy karbonowej - zaczep na hamulec - u kogo?
wino odpowiedział(a) na wino temat w Serwisowe Porady
Z tym rowerkiem to było tak, że szukałem na OLX używek i znalazłem okazję. Wiedziałem, że karbon się naprawia, więc zaryzykowałem. Tylko potem się okazało, że to usterka z tych beznadziejnych i faktycznie ktoś może się zabić. Temat odłożyłem na jakiś czas, ale muszę w końcu dać do naprawy. Wygląda na to, że: Lux-Tech odtworzy brakujący element z karbonu i sklei żywicą Cyklon wcześniej bada ramę i stosuje bardziej zaawansowane techniki Carbonbike.pl - nie pamiętam, czy do nich pisałem, ale firma o podobnej nazwie odmówiła naprawy Mój mechanik naprawiał karbonowe koła w Lux-Tech, wiele rzeczy tam wysyłał i był zadowolony, nic nie odpadło i lakier trzymał. Ale jestem gotowy dać ten tysiąc więcej, jeśli naprawa w Cyklonie miałaby zapewnić większą trwałość. Co do Carbonbike, jeśli nie pisałem do nich, to zapytam o wycenę. Tarcza chyba oryginalna. Rower był używany do bardziej ekstremalnych odmian kolarstwa i podejrzewam, że to uszkodzenie mechaniczne. -
Zamówiłem oryginalny uchwyt na Garmina na mostek. A ten przed kierownicę do czego wykorzystujesz? Na maratony to nie wiem, czy dobry pomysł. Szukam jeszcze jakiegoś bezpiecznego rozwiązania, aby czasami zamontować kamerkę.
-
Coraz droższe rowery, ale używki po zawodowych ekipach Przez miesiąc przerwy kilka osób też zmieniło sprzęt. Tylko ja się szarpnąłem na tak drogi rower ze średniej półki jak na dzisiejszy przekrój dwóch kółek wśród uczestników. Dużo scottów, większość z tylnym amortyzatorem na wierzchu. Dużo canyonów, mondrakerów i rose'ów, bo dobry stosunek ceny do jakości. Epica żadnego nie zauważyłem. Mało sztywniaków. 80-90% na fullach zarówno na lokalnych maratonach i na tych górskich. Mój full wyróżnia się ciekawym wyglądem, ale na nikim nie robi wrażenia. Inaczej było po covidowej przerwie, kiedy kupiłem Scale 930. Przyciągał wzrok choć wiele osób miało lepsze rowery. Dzieciaki zaczepiały i dopytywały, bo FOX. Znany mechanik i mistrz MTB też zagadał, bo zobaczył FOX. 🙂 Coś się jednak zmieniło przez 2 lata. Ludzi stać na porządny sprzęt, a FOX przestał być marzeniem każdego dzieciaka? Otóż nie. Z dyskusji z innymi zawodnikami wynika, że: kluby kupują używki od zawodowych ekip - takie rowery są na najwyższym osprzęcie, składane pod potrzeby konkretnych zawodników, zawierają autorskie technologie niedostępne na rynku - nikt nie chciał wyjawić szczegółów transakcji nie ma roweru idealnie dostosowanego do twoich potrzeb, dlatego kupuje się najtańszy rower z dobrą ramą, zmienia się części na takie, jakich potrzebujesz, a oryginalne części sprzedaje się - dochodzę do wniosku, że to najlepsza opcja najlepiej polować na używki i mocne przeceny często wymieniać łańcuch, aby nie zajechać drogiej kasety AXS działa szybciej i generalnie mniej problemów (ale nie wiem, czy w czołówce stawiają na elektronikę, czy na mechanikę) - na mocno amatorskim poziomie nie ma to większego znaczenia, choć czasem przydaje się możliwość natychmiastowego zrzucenia kilka biegów na raz dobrze jest od razu okleić rower - i chyba muszę go jak najszybciej okleić wiele godzin treningu w terenie - bez tego nie będziesz mieć dobrej techniki i nie musi to być trening w górach opony to przeważnie wolfpacki (są też szybkie wersje) lub uniwersalne do XC typu Vittoria Barzo Co mogę powiedzieć o nowym zakupie? Czego nie zjechałeś na sztywniaku, tego nie zjedziesz na fullu. Ale kiedy już zaufasz twojemu rowerowi, to się okazuje, że twój rower potrafi jeździć. Boję się trawersów, ale też jak puścisz hamulec, to nawet na stromym trawersie trzymasz pion i nie lądujesz w rowie. Ktoś tu pisał, że waga nie ma znaczenia. Jak wypychasz, to ma duże znaczenie. 🙂 Niech mnie ktoś nauczy dobrze jeździć. Ktoś tu pisał o trenerze od techniki. Gdzie takie coś jest? Tak w skrócie: geometria jest ok, rower lepiej skręca, z podjazdami nie ma problemu, na zjazdach czuję się trochę lepiej, na płaskim trochę kiwa na boki trochę buja nawet przy zablokowanym amortyzatorze - a ciekawe, czy tak samo jest w rowerach Epic / Oiz, gdyż ci producenci się chwalą, że nawet nie trzeba blokować amortyzatorów, bo są tak skonstruowane, że przy pedałowaniu nie uginają się hamulce są ok, rower hamuje skutecznie, ale nie aż tak, aby przelecieć przez kierownicę myk-myk ma tylko 2 pozycje, wysunięty i wsunięty, nie da się dowolnie ustawić wysokości opony są dobre, mają przyczepność, tylko trzeba im zaufać (testowane w suchym terenie) manetki wymagają więcej siły i niechcący możesz zmienić kilka biegów na raz, trzeba się przyzwyczaić XTR gorsza kultura pracy niż XT (zobaczymy po ponownym wyregulowaniu) po płaskim zasuwa (szybkie opony, lżejsze koła) wejdzie 1 duży bidon i 1 mały bidon Czy był lepszy wybór? Gdybym dziś wybierał, to postawiłbym na Epica lub na Oiz Pro (są duże promki). Tutaj Orbea została zjechana, że producent spuszcza na drzewo, że rama nie najlepszej jakości, ale marka zyskuje w PL coraz większe grono zwolenników i wg mnie trzeba się mocno postarać, aby złamać ramę. Historie typu najechałem na patyk, czy rower nie był katowany w ekstremalnych warunkach i nie zaliczył wielu spektakularnych gleb? Na innych forach ludzie napalili się na Oiz Pro. Widziałem 2 duże bidony na dolnej rurze i chyba to był właśnie Oiz albo Rose. Wkładanie boczne i ryzyko zgubienia bidonów. https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=scott-spark-rc-team-2023%2Cscott-spark-rc-team-issue-tr-2024%2Cscott-spark-rc-pro-2023%2Cspecialized-epic-8-comp-2024%2Ccanyon-lux-trail-cf-6-2024%2Corbea-oiz-m-pro-2024 Taka ciekawostka - w porównaniu podają, że RC Pro ma karbonowe koła - bo faktycznie poprzednie roczniki miały. Kąt rury podsiodłowej to nie jest kąt sztycy. Mam wrażenie, że w scottach sama sztyca jest pod ostrzejszym kątem, czyli jak siodełko masz wysoko, to siedzisz jeszcze dalej od osi korby niż w rowerach typu Epic / Oiz, ale ktoś by to musiał potwierdzić. Dostosowanie roweru pedały prawdopodobnie zmienię tymczasowo na platformy, przynajmniej na górskie maratony siodło koniecznie z dziurą - w sklepie był mały wybór, tylko te z szerokim przodem, możecie rzucić okiem https://www.scott.pl/produkty/1717 nie musi być Scott, w crossówce mam Bontrager Verse (wygodne, ale tylko z dobrą gąbką w spodenkach), w sztywniaku Specialized (całkiem podobne), oba są drogie i może polecicie jakieś tanie a dobre myk-myk 100 mm to mało - bo jak masz słabą technikę, to dobrze jest opuścić bardzo nisko, natomiast na podjazdach i na płaskim im wyżej, tym więcej watów idzie w korbę - obecnie mam wysoko, ale w dość komfortowej pozycji, że na stromych, ale mniej technicznych zjazdach mam wysunięty i jest ok, natomiast na wsuniętym prawie dostaję palcami ziemi, ale trochę jeszcze brakuje - i może przez to, oprócz SPD, nie mam poczucia bezpieczeństwa - tak, wiem, kolejny wydatek, choć sam się zastanawiam, czy zmieniać myk-myk na większy skok, czy pomoże sama zmiana pedałów na platformy uchwyt na garmina jak wyżej trzeba się nawadniać w trakcie maratonu, jak się wcześniej nawodnisz i nie jest gorąco, to na jednym bidonie też polecisz (większość na fullach tak robi), ale jak jest gorąco i nie ma cienia, to nawet 2 bidony nie wystarczają - jakiś patent z trzecim bidonem czy sugerujecie jednak bukłak? myślę nad pomiarem mocy, ale to bardziej dla trenera, jeśli zdecyduję się na współpracę, ewentualnie dla porównania z innymi w widelcu spuszczę 10-20 psi, bo u mnie książkowe ustawienie się nie sprawdza oklejać? trochę strach nie okleić Co dalej? Sezon powoli się kończy. Będzie czas na przemyślenie, czy zostawić RC Pro, czy pójść w innym kierunku. XTR z czasem będzie generować koszty.
-
To dajcie znać, jak się zachowuje Deore w trudnym górzystym terenie. Na początku to każda przerzutka działa niezawodnie. Deore / SLX nie miałem, więc się nie wypowiem. XT mnie jeszcze nigdy nie zawiódł. W crossie mam starą wersję XT 3x10. Zmiana przełożeń jest bardziej miękka. Pod górkę bieg z tyłu zawsze da się zrzucić. W Scale jest nowy XT i tam też manetki chodzą płynnie, miękko, ale sama przerzutka pracuje bardziej precyzyjnie. Ale to jest raczej problem z manetkami. Nie jeżdżę w bardzo agresywnym terenie. To, co jest w Bielsku i w Beskidach, to max. "Jeśli w Twoim rowerze manetki Shimano XTR wymagają większej siły do zmiany biegów niż manetki Deore, co skutkuje wolniejszą i mniej precyzyjną zmianą biegów, to nie jest to typowe zachowanie dla manetek XTR. XTR są zaprojektowane tak, aby działać lekko, precyzyjnie i szybko, więc problem może wynikać z kilku różnych czynników, które warto sprawdzić i ewentualnie wyregulować." ChatGPT może się myli. Domyślam się, dlaczego tak to działa, żebyś przypadkowo nie wcisnął dźwigni na solidnych wertepach. Żałuję, że jednak nie wziąłem wersji z elektroniką. W mechanicznych też jest opóźnienie i powinno być porównywalne do elektroniki. Jak chcę zbić kilka biegów na raz, to szybko klikam kilka razy, bo taki nawyk mam wyrobiony. W AXS robiłbym tak samo. Można też skonfigurować Multi Shift. Czyli podsumowując: geometria lepsza (rower lepiej skręca) ✅ klamki hamulców jutro wyreguluję i ocenię hamulce, ale dziwne, że domyślnie nie są wyregulowane pod 1 palec twarde manetki zmiany biegów ❌ dropper działa płynnie, aczkolwiek więcej niż 100 mm się przyda ✅❌ opony nie w ciężki teren - narzekałem na śliskie WTB Ranger w Scale, ale może nieraz mi uratowały tyłek ✅❌ chwyty tylko w rękawiczkach (w trudny teren na plus) - jak w Scale zapomniałeś rękawiczek, to dało radę jechać bez ✅❌ Dochodzę do wniosku, że jak chcesz rower pod siebie, to złóż sobie sam. Zastanawiam się, czy na jutrzejszy maraton (beskidzka rąbanka) nie wziąć jednak Scale i na spokojnie ogarnąć problemy w Sparku. Bukłaka i kilku innych rzeczy nie zdążyłem ogarnąć. Nerka na maraton to średni pomysł. Może jednak gdzieś upcham trzeci bidon. Odnośnie bidonów, to Epic ma tak skonstruowaną ramę, że powinny wejść 2 duże bidony. Muszę się zastanowić, co na kolejny sezon, albo zmodyfikować RC Pro, albo sprzedać i zmienić na coś innego. Najlepiej pojechać do dużego miasta, gdzie jest duży wybór rowerów na miejscu, pooglądać na żywo i potestować choćby w sklepie. W związku z powyższym Canyon jest naprawdę dobrym rowerem dla średnio zaawansowanych, którym nie przeszkadza 2 kg więcej.
-
W Canyonie mogli chociaż dorzucić przerzutkę XT, a resztę zostawić Deore. Ale oferta nadal ciekawa. Może się skuszę i któryś sprzedam. Ostatecznie kupiłem tego Scotta. Na żywo wygląda lepiej niż w Internecie. Skręca lepiej niż Scale. Do regulacji klamki hamulców, żeby dało się hamować jednym palcem. Jedna rzecz bardzo mi przeszkadza - manetki XTR. Chodzą topornie, trzeba włożyć dużo siły, a jak za mocno naciśniesz, to niechcący zbijesz od razu kilka (więcej niż w Deore / LX), a to wpływa na czas, w jakim zmienisz przełożenie. Kultura pracy XT wydaje się znacznie lepsza od XTR. A odnośnie przerzutek, to słyszałem tyle, że od Deore w górę są niezawodne (np. zmiana biegu pod ociążeniem), a ktoś to może potwierdzić? Pozostaje uczyć się na błędach. Jazdy testowe przed zakupem to konieczność. Druga kwestia to montaż Garmina na karbonowej spłaszczonej kierownicy, na gumki może mi się uda przypiąć do mostka, a czy to bezpieczne? Trzecia kwestia oryginalnie opony Maxxis Rekon Race, nie są to opony w ciężki teren ani w piach, a nie wiem, jak się zachowają w górach na beskidzkiej rąbance. Dobre dla doświadczonych zawodników ze świetną techniką. W Canyonie domyślnie są solidne terenowe opony Wicked Will. Edit 1: w tym sezonie zamykam stawkę, więc skupię się na testach, co mi odpowiada i co się sprawdza. Pod koniec roku kilka maszyn będę miał na sprzedaż (chyba Scale, drugiego HT i crossa), bo dojdzie szosa, a na różne warunki lepiej mieć 2 zestawy kół (kaseta musi być kompatybilna). Edit 2: duży bidon + mały bidon to mało na takie temperatury. Zawsze się odwadniam i są problemy. Uzupełniam wodę w bufetach, lecz to za mało. Tutaj opcje są dwie, albo jakiś adapter na trzeci duży bidon (gdzie?), albo bukłak nerka i też chcę coś wypróbować. Tradycyjny plecak z bukłakiem odpada, bo nie mogę obciążać kręgosłupa, chyba że z pasem biodrowym i żeby biodra przyjmowały cały ciężar. Oczywiście plecak lepszy o tyle, że wężyk puścisz i masz go blisko ust, a w biodrowym musisz poświęcać więcej uwagi. Edit 3: Jeśli nie rzucę tego wszystkiego w kąt, to w zimie nawiążę współpracę z trenerem. Samemu już próbowałem i nawet jakieś efekty były, ale jak ktoś będzie pilnował treningów, suplementacji, diety, to będą jeszcze lepsze. Edit 4: Docelowo chcę mieć 1 rower na maratony (raz w góry, raz w lekki suchy teren, raz w ubitą ziemię i błoto, heh). Porównując Scale 930 do Spark RC Pro, to manetki i klamki hamulców bym wolał ze Scale (Deore), może docelowo przejdę na elektronikę, geometria ze Sparka zdecydowanie, dropper przyda się większy niż 100 mm zwłaszcza w miejscówkach typu Bielsko, a poza tym to trzeba trochę pojeździć i będzie wiadomo więcej. Do manetek po lewej stronie też trzeba się przyzwyczaić i pewnie jutro będą mi się mylić. Chyba lepiej jak manetka od droppera jest w zupełnie innym miejscu. Ale to kwestia wyrobienia sobie nawyków.
-
@Oskarr Sugerujesz, że AXS łatwiej uszkodzić podczas ścigania? Jeśli nie, to bardziej interesują mnie kwestie praktyczne. Koła karbonowe w Scottach są znacznie lżejsze od tych, co oferuje m.in. Bontrager (Trek). Poszukam, jak jest z ich wytrzymałością. Znam osoby, co ścigają się na rowerach 30-50k, ale to czołówka. @Veriv Ten Canyon dobra cena do jakości. Przyoszczędzili na kołach i na napędzie. Kiedyś w szosie naszło mnie na elektronikę. Tylko że w Di2 komunikacja idzie po kablu. W AXS bezprzewodowo. A wracając do Scotta, to jutro rano do nich idę i się wciąż zastanawiam. RC Pro osprzęt ma super, ale porównajcie: Opcje mam 3 - wywiązać się z umowy, zmienić model lub zrezygnować (zadatek może przepaść, ale coś mówili, że oddadzą). Czy ktoś pamięta, jak było z obniżkami przed pandemią u topowych producentów? Sprzedać rower w sensownej cenie teraz też będzie ciężko. W tym roku zostało 5 maratonów, z czego na 3 nie mam dojazdu (w tym 2 górskie), a 1 koliduje z innym wydarzeniem. Muszę przez noc przemyśleć temat. Edit: Kwestia 2 bidonów. Obecnie używam 2x Camelbak Podium. Pod siodłem w fullu chyba tylko mały bidon z bocznym wkładaniem.
-
Kusi mnie jeszcze wyższy model, gdzie już nie trzeba nic kombinować, a wygląda też ciekawie, ale nie ma opcji mechanicznych przerzutek. 😄 Może mieli rację ci, co twierdzili, aby poczekać, bo może Scott jeszcze zejdzie z cenami. U nich rabat to 10% cen katalogowych. Nawarzyłem piwa, to muszę je wypić. Sezon i tak już się kończy i sam nie wiem, na ile maratonów pojadę. Na te łatwiejsze może wezmę HT. Ale w sumie to zagadam, czy taka zamiana (np. na tańszy RC Team lub na ten z elektroniką) to duży problem.
-
Spróbuję z nimi pogadać. Śpieszyło mi się, bo zaczynają się maratony. Ale z drugiej strony RC Pro poza niezbyt ciekawym wyglądem ma kilka plusów.