Skocz do zawartości

CRUISERMAN

Użytkownicy
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Poznań

Ostatnie wizyty

786 wyświetleń profilu

Osiągnięcia CRUISERMAN

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Nie umiem podać jednoznacznej odpowiedzi. Możesz poszukać w necie manuala do tych hamulców. Tam powinna znajdować się informacja, której szukasz lub może ktoś z forum odpowie. Moim zdaniem nowe klocki do danej marki i konkretnego modelu hamulca są tej samej grubości ale mogę się mylić, dlatego zaczekaj na podpowiedzi innych forumowiczów i oczywiście namawiam do poszukiwań w necie.
  2. Kupujesz klocki do modelu hamulców jakie masz zamontowane w rowerze. Wybór jaki masz w tym zakresie to klocki żywiczne ( najbardziej miekkie ), półmetaliczne i metaliczne ( najbardziej twarde ). Zywiczne będą szybko się zurzywały oszczędzając jednocześnie tarcze hamulcowe. Nie wymagają też wstępnego rozgrzewania tylko od pierwszego naciśnięcia klamki, "zapinają" na 100 % swoich możliwości. Półmetaliczne też nie wymagają specjalnych ceregieli. Metaliczne używane są do agresywnej jazdy z dużymi opóźnieniami. Najszybciej będą darły tarcze. Czasami, szczególnie na mokro lubią piszczeć. Wymagają też wstępnego rozgrzania czyli kilkukrotnego naciśnięcia na hamulec po rozpoczęciu jazdy aby uzyskać 100% mocy.
  3. Wpisz co potrzebujesz w wyszukiwarce you tube. Przy odrobinie cierpliwości znajdziesz tam prawie wszystko.
  4. Dziękuję za odpowiedź. Jednak Tobie nie pomogę. Z Twojego opisu i pewnych sformułowań domniemywałem, że chodzi o piastę planetarną ale się pomyliłem.
  5. Guchenfuhrer rozumiem, że to piasta biegowa. Jaka ? Chodzi mi o firme i model.
  6. Próbowałeś może szukać informacji na stronie Shimano Polska lub ogólnie na stronach Shimano. Znajdziesz tam sewisowe zakładki, w których może będą podane potrzebne informacje. Faktycznie bez dokładnych wymiarów piasty i obręczy nie policzysz długości szprych. Dodatkowo zalecam kożystanie równolegle z dwóch różnych kalkulatorów daje to pewność poprawności obliczeń.
  7. AAZ przecież na fotkach widać zjechane zęby i nic do rzeczy nie ma głębokość leżenia łańcucha na zębach. Zniszczone - skoszone zęby nie dają odpowiedniego oparcia łańcuchowi i to przyczyna przeskakiwania łańcucha. Dodatkowo sam przyznałeś się, że jeździsz w taki sposób jak Łukasz napisał. Łukasz napisał jak nie należy robić krzywdy swojeu rowerowi. Sam niszczysz zębatki i pośrednio łańcuch również ale widocznie łańcuch zastosowany w Twoim rowerze jest znacznie twardszy niż zębatki, z którymi współpracuje. Ustawienie łańcucha na skos = bardzo źle dla żywotności napędu.
  8. A próbowałeś wujkowi zadać pytanie inaczej :) . Może zaklęcie "kalkulator szprych" zadziała.
  9. Jak dla mnie to na fotach widać, że zęby na 3 - 4 najmniejszych zębatkach z tyłu i nakmniejszej na korbie zmieniły się w płetwy grzbietowe rekina.
  10. W takim razie masz zajechane ząbatki. Sprawdź czy zęby nie wyglądają jak płetwa rekina jeżeli tak to tylko wymiana.
  11. Nakręć nakrętke spowrotem. Stabilizuje ona kominek, który w przeciwnym razie przetrze się od wewnętrznej części obręczy i będziesz miał problem.
  12. Ja używam i testuję na zmianę Rohloffa i Shimano PTFE i w pełni zgadzam się z opinią Łukasza. Na suche warunki bardziej optymalny to Shimano ze względu na minimalne przyciąganie brudu. Ale na pracę łańcucha ma też wpływ sam łańcuch i nie chodzi mi tutaj o stopień jego zużycia - wyciągnięcia. Po prostu są łańcuchy cichsze i głośniejsze.
  13. Brooks ma również w swojej ofercie siodełka z potrójnym stelarzem. Właśnie takie wielopoziomowe jarzemka miałem na myśli, a w domyśle to, że z pojedyńczym nie będzie problemu w rzadnym sklepie rowerowym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...