Extrawheel Biker oraz Rider – nowe sakwy polskiego producenta

Polskie sakwy Extrawheel są dostępne w coraz większej liczbie wariantów. Producent konsekwentnie poszerza swoją ofertę o nowe modele. W ostatnim czasie, ta firma z Harklowej pod Nowym Targiem zaprezentowała całkowicie nowy model sakw – Extrawheel Rider oraz dodała do kolekcji cordurową wersję sakw Biker. Jak prezentują się nowe sakwy?

Extrawheel Biker Premium

Sakwy Extrawheel Biker miałem okazję testować już w zeszłym roku (film znajdziecie powyżej). To bardzo dobrze wykonane, uszyte w Polsce, wodoodporne sakwy, które jednocześnie mają przystępną cenę. Extrawheel zaprezentował w tym roku ten sam model, tyle że wykonany z niemieckiej cordury (Biker z dopiskiem Premium). Cordura to materiał, który jest bardziej wytrzymały w porównaniu z poliestrem, a do tego jest odrobinę lżejszy (sakwy Biker ważą 1,5 kilograma, a wersja Premium jest 50 gramów lżejsza). Dodatkowo cordura w moim osobistym odczuciu jest bardziej miękka, dzięki czemu sakwy trochę łatwiej roluje się przed zamknięciem.

Sakwy Extrawheel Biker

Tak jak w wyższych modelach producenta, sakwy Biker dostały podwójnie wzmocnione oraz uszczelnione szwy, co zapewnia im wodoszczelność podczas ulewy. Sakwy są rolowane w dół, co sprawia, że podczas opadów woda nie zbiera się na górze i łatwiej z nich spływa. Producent na wszystkie swoje modele sakw daje 5 lat gwarancji.

Polskie sakwy rowerowe Extrawheel Biker

Sakwy Biker mają pojemność 50 litrów (każda sakwa ma 25 litrów), co pozwala na zapakowanie się na całkiem długi wyjazd rowerowy. W szybkim montażu sakw do bagażnika pomaga niemiecki system Rixen&Kaul, który pozwala na dopasowanie go do rurek o średnicy od 6 do 16 milimetrów. Montując sakwy nie trzeba nic przekręcać czy pociągać, uchwyty same blokują się na rurce bagażnika, tak samo przebiega ich zdjęcie.

Mocowanie sakw Extrawheel

Katalogowo sakwy Extrawheel Biker Premium kosztują 449,90 zł. Wersja z poliestru Extrawheel Biker wyceniona została na 299,90 zł. Sakwy są dostępne w sklepie producenta, można też poszukać trochę niższej ceny w innych sklepach.

Extrawheel Rider

Rider to całkowicie nowy model, zaprezentowany w 2022 roku. Można powiedzieć, że to mniejszy brat sakw Biker. Ich pojemność to 30 litrów (każda sakwa ma 15 litrów), a dzięki temu, że są mniejsze, nadają się do zamontowania nie tylko z tyłu, ale także na przednim bagażniku roweru.

Extrawheel Rider

Mniejsza pojemność sakw sprawdzi się nie tylko na krótszych wycieczkach rowerowych (lub jako uzupełnienie dużych toreb), ale także w codziennym użytkowaniu. Do Rider’a spokojnie zmieści się 13-calowy laptop czy sporo zakupów. Nie ma również żadnych przeszkód, aby wozić ze sobą tylko jedną sakwę, jeżeli nie potrzebujemy w danej chwili obu.

Sakwy wykonane są tak samo dobrze jak ich większy odpowiednik. Mamy tu podwójnie wzmocnione i uszczelnione szwy, a torby są rolowane w dół, co ułatwia odprowadzanie wody podczas jazdy w deszczu. Tu również znajdziemy szybki system mocowania, jedynie rozstaw górnych haków został zmniejszony, tak aby sakwy zmieściły się także na przednim bagażniku. Montowanie sakw przebiega błyskawicznie, tak samo jak ich zdejmowanie.

Producent na wszystkie swoje modele sakw daje 5 lat gwarancji.

Extrawheel Rider sakwy rowerowe

Model Rider dostępny jest w dwóch wersjach – Cordura (Rider z dopiskiem Premium) oraz Poliester. Niemiecka cordura użyta do produkcji wersji Premium jest wytrzymalsza i trochę lżejsza od poliestru, choć wizualnie obie sakwy prezentują się podobnie (różnicę widać dopiero po bliższym przyjrzeniu się) i sakwom z poliestru trudno coś zarzucić.

Rider’y są mniejsze, a co za tym idzie, ważą mniej. W poliestrowej wersji sakwy Rider pokazały na mojej wadze 1,2 kilograma, cordurowa wersja będzie nieco lżejsza.

Cena sakw Extrawheel Rider to katalogowo 289,90 zł, natomiast wersja Rider Premium wyceniona została na 399,90 zł. Sakwy można kupić bezpośrednio w sklepie producenta lub poszukać trochę niższej ceny w innych sklepach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

7 komentarzy

  • Mam sakwy Biker, które pokazywałeś na Youtube w zeszłym roku. Do tej pory zaliczyłem z nimi półwysep Helski i odcinek Green Velo z Bartoszyc do Suwałk. Do tego jakieś krótkie wypady w weekendy. Na razie nie mam do nich żadnych uwag bo sprawują się świetnie. Ta cordurowa wersja jest dużo lepsza według Ciebie?

    • Hej, jeżeli chodzi o funkcjonalność, to wersja cordurowa od poliestrowej niczym się nie różnią. No może poza tym, że cordura jest trochę bardziej miękka i trochę łatwiej się ją roluje. Niemniej nie jest to ogromna różnica.

      Różnica w wadze też jest symboliczna. Główny nacisk producent kładzie na wytrzymałość cordury.

  • Hej
    Zastanawiam się na zakupem sakw Biker (2x25l). Cena jest bardzo atrakcyjna.
    Moje jedyne wątpliwości to rozstaw górnych haków. Zauważyłem, ze w odróżnieniu od modelu Wayfarer, nie ma tam możliwości regulacji odległości miedzy hakami.
    Czy sakwy będą pasowały do różnych bagażników? Czy istnieje obawa, że np. bagażnik jest za krótki (lub rurki poprzeczne mogą wypaść w miejscu montażu haku), by odpowiednio zamocować sakwy? Możesz ewentualnie podać ten rozstaw (zmierzę swój bagażnik i sprawdzę :) ), bo nie mogę znaleźć tego parametru?

    • Cześć,
      słuszna uwaga, sakwę Biker reguluje się jedynie dolnym hakiem. Nie zmienia to faktu, że będą one pasować do różnych bagażników, dolny hak zwykle wystarczy do jej ustawienia.

      Co mogę poradzić – napisz do Extrawheela z pytaniem o rozstaw górnych haków (mam teraz w domu tylko model Wayfarer, resztę sakw, które miałem od Extrawheela odesłałem po testach/zdjęciach). Potem zamów sakwy przez internet, przymierz do swojego bagażnika i w razie czego po prostu odeślij.
      Niemniej z mojego doświadczenia wynika, że w większości przypadków uda się dopasować sakwy do bagażnika, te poprzeczne rurki nie są aż tak gęsto ustawione.

      • Hej, pisałem do Extrawheel ale nie otrzymałem odpowiedzi.
        Biker’y kupiłem i okazało się, że średnio pasują do mojego bagażnika (mam Cuba i dedykowany do niego bagażnik, bo w 2019 Cube zmienił system montażu i nie można założyć „tradycyjnego” bagażnika).
        Sakwy zamontowałem i trzymają się poprawnie (jeszcze nie sprawdzałem w trudniejszym terenie) ale przy montażu trzeba się „nagimnastykować”. Bagażnik jest krótki i haki wypadają w miejscu poprzeczek, a jeśli chodzi o przesunięcie, to pole manewru jest niewielkie. Mimo tego kłopotu postanowiłem sakwy zatrzymać (zdecydowała suma wad i zalet).

        Dodam też, że kolega zakupił, ma „tradycyjny” bagażnik i sakwy pasują super.
        Jeśli kogoś interesuje to rozstaw haków górnych to około 18-20cm.

        Co do samych sakw to wyglądają bardzo fajnie (robią wrażenie jak z „wyższej półki”, zewnętrzny poliester jest bardzo estetyczny) ale z zewnątrz. W środku wystają śruby mocujące usztywnienie i choć są zabezpieczone plastikową nakładką to trochę utrudniają pakowanie i przesuwanie szpeju wewnątrz.

        Nadruki i czerwone paski uzupełniają ładny wygląd. Sakwy testowałem podczas „majówki” na szutrowych drogach i bardzo się zakurzyły. Wystarczy jednak lekkie przetarcie wilgotna ściereczka i wyglądają jak nowe.
        Zamykanie sakw jest fajne, zapinamy po bokach oraz od góry (ten pasek od góry może służyć do przytroczenia czegoś np. mała mata do siedzenia, bluza itp), na pewno jest dobrze zabezpieczone przed dotarciem wody w czasie deszczu (takie mam wrażenie, bo jeszcze w deszczu nie jeździłem)

        System montażu nie wydaje się zbyt solidny (pod tym względem model Wayfarer jest lepszy) ale na płaskich szutrach sprawdził sie niezwykle dobrze (ja zawsze jednak przekręcam to ruchome „zabezpieczenie”).
        Pojemność – 25l w praktyce okazuje się to całkiem dużo. Sakwy mieszczą naprawdę sporo gratów.

        Jeśli chodzi o kształt, to po zapakowaniu wydaja sie jakieś taki „napompowane na boki” ale za to zwężający się dół to zaleta w przypadku właścicieli rowerów z krótkim trójkątem tylnym (raczej nie powinno się zahaczać butem w czasie jazdy).

        Ogólne wrażenia są jak najbardziej ok. Sakwy posiadają kilka wad, z którymi musimy się liczyć w tym przedziale cenowym.

        Zalety:
        – Cena, cena i jeszcze raz cena
        – Estetyczny wygląd (subiektywnie)
        – Jakoś wykonania
        – Pojemne

        Wady:
        – System montażu (szczególnie brak możliwości regulowania rozstawu haków)
        – śruby wewnątrz sakwy
        – Kiepsko się je przenosi (jak trzymasz za uchwyt to się przechylają) – przydałby się np. doczepiany pasek na ramię (wiem, w tej cenie pewnie sie nie da)
        – Brak wewnętrznych/zewnętrznych kieszonek (budowa workowa).

        Przepraszam za przydługi „wylew” i pozdrawiam :P

        • Hej, dzięki za komentarz i fajnie, że napisałeś coś więcej.

          Jeżeli chodzi o Rider’y i brak możliwości regulacji na szerokość górnych haków to wynika to na pewno z ceny. No i wiadomo o tym przed zakupem, więc trzeba się liczyć przy zakupie przez internet, że będzie trzeba je odesłać, zwłaszcza w przypadku mniej standardowego bagażnika.
          Ale super, że udało Ci się je dopasować. Modele Wayfarer i Rambler mają możliwość regulowania górnych haków, ale idzie za tym wyższa cena.

          Reszta wad również wynika z takiej półki cenowej, choć tak jak piszesz, samej jakości wykonania tych sakw nie da się nic zarzucić :) Niech służą jak najdłużej!