Skocz do zawartości

wikrap1

Użytkownicy
  • Postów

    156
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia wikrap1

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Spotkałem się z taką tabliczką przynitowaną do ramy, ale to dość inwazyjna metoda :P Jeśli tabliczka będzie dość giętka, by dobrze się dopasować do kształtu ramy, to porządna taśma dwustronna da radę. Ale to musi być taśma z pianki, a nie z folii. Czyli nieco grubsza i mięciutka. P.S. Ostatnio demontowałem płytki stalowe na emaliowanej stali właśnie taką taśmą i było dość ciężko :P
  2. Uważaj na widelca Accenta, bo podobno są jak masełko. Bywały przypadki, że się ludziom złożyły na jakiejś dziurze. Uważaj na długość bieżnia sterów - oś koła. Jeśli widelec ma mniej, niż 42cm, to będzie słabo. Uważaj na miejsce pod oponę. Jeśli planujesz opony szersze, niż 40mm i do tego błotnik, to miejsce na oponę i błotnik również powinno być ważnym kryterium. Ogólnie dobre sztywniaki to towar deficytowy i trudno znaleźć, trudno kupić. Wszyscy chcą amortyzatory, przez co sztywniaków jest mało i są drogie (nie licząc stalówek Accenta).
  3. Standardowa konstrukcja o której mówimy, czyli 18650 + 8xAMC7135 + dioda z rodziny XM-L tak nie zadziała. W praktyce do ok. 80% pojemności ogniwa latarka utrzyma maksymalny strumień świetlny, ale poniżej będzie obserwowany nieznaczny spadek jasności (spadek napięcia ogniwa nie pozwoli na pełną moc). Tym niemniej między 500lm 800lm różnica jest praktycznie niezauważalna, dlatego tego typu konstrukcje z powodzeniem dają sobie radę, a ich zaletą jest kompaktowość i prostota działania. Dla zachowania stałego strumienia trzeba się wykosztować na latarkę z pakietem szeregowym i przetwornicą step-down, ale to inna liga finansowa.
  4. Zajrzyj do sklepiku na forum swiatelka.pl Jest tam paru kolesi robiących ciekawe latarki z funkcjonalnymi driverami, dopieszczonym chłodzeniem, wyborem optyk itp. Na rower będzie ciekawa np. Convoy s1 czy s2 ze stosowną optyką i ciepłą diodą. Do 100zł się zmieścisz ;P Co do ładowarki - na allegro są procesorowe moduły ładowarek na USB po 5zł. Do kompletu koszyczek za ok. 5zł z allegro, minuta na lutownicy i masz ładowarkę. Ogniwa również znajdziesz w sklepiku światełek. Do 10zł za ogniwo spokojnie się wyposażysz. To jest najtańsze, co według mnie ma sens. W 150zł powinno się zmieścić.
  5. Przy rowerze "na lekko" 0,5kg na oponie bardzo czuć w przyspieszaniu. Ale jak się wrzuci sakwę z laptopem, narzędziami, ubraniami itd. to ta drobna różnica na oponie jest niewyczuwalna. Marathon to opony no.. pancerne. Można wybrać coś z wkładką kewlarową i w większości przypadków to wystarczy, ale raz na rok guma może się zdarzyć.. Ja po mieście jeżdżę z Marathonem Plusem z tyłu i z Land Cruiserem (wkładka kewlar) z przodu. Bo tył mam bardziej dociążony.
  6. Części się zużywają. Rower za 3000zł wymaga tyle samo pracy i serwisu, co rower za 1500zł. Dodatkowo, części wyższej klasy odpowiednio więcej kosztują. A jeżdżąc w zimę sam wiesz, jak to jest. Napęd znika.. Myślę, że za 1500-1700zł zakupisz sensowy rower na dojazdy do pracy. Zwróć uwagę na szerokość widełek w ramie. Na jazdę z dzieckiem i bagażem przydałaby się opona tak z 47mm jak nie szersza ;) Trekking na 28" będzie jeździł dużo stabilniej (i mniej zwrotnie) od MTB 26". Na jazdę z dzieckiem i sakwami to dobry wybór.
  7. Łańcucha też nie smarujemy, a oliwimy. Bo widziałem kilka przypadków łańcucha w tawocie - No sensu to ni ma ani trochę.
  8. SÄ ulice, gdzie bez problemu da radÄ wyprzedzaÄ rowerzystÄ z bezpiecznym odstÄpem. I na takich ulicach jadÄ na tyle blisko krawÄżnika, na ile mogÄ bezpiecznie. W przeciwnym razie bezpieczna odlegÅoÅÄ to taka, która gwarantuje nie zmieszczenie siÄ samochodu obok. Czyli taki styl dynamiczny - raz przy krawÄdzi, raz Årodkiem. Dodatkowo, jeÅli jest pusta droga, to jadÄ Årodkiem, i chwilÄ przed byciem wyprzedzanym zjeżdżam do krawÄdzi. Wówczas kierowcy planujÄ wiÄkszy Åuk, ale po tym jak zjadÄ już nie zmieniajÄ planów i odlegÅoÅÄ wyprzedzania zauważalnie roÅnie. -Bez lusterka ani rusz z tym trickiem.
  9. Na ramę nie działają żadne zauważalne siły podczas wymiany amora. Jak on to zrobił? Trekking nie musi wyglądać dziadkowo :P Zależy od ramy, typu błotników itp.
  10. Za makabryczne i brutalne opisy. Żartuję oczywiście. Po prostu chyba nikt nie chciałby zobaczyć swojego roweru w takim stanie..
  11. -Wolę nie ponosić kosztu wymiany, póki pancerze nie popękają/nie wytrą się wewnątrz aż do pogorszenia pracy. -Wolę wykonać czynność mniej czasochłonną (oliwienie) od bardziej (docinanie pancerzy, wymiana, regulacja przerzutek i hamulców.) - Po co mam płacić i jeszcze marnować czas, jak nie ma z tego żadnego zysku? -Nienasmarowana linka może złapać wodę i zamarznąć w zimę, blokując linkę (straciłem tak tylny hamulec na trasie, więc nie jest to bagatelna sprawa!) Też eksperymentowałem. Kilka razy droższe, a jakiegoś "wow" nie odczułem. Odporność na korozję to jest jakiś argument (jednak stosowanie oliwki to prosty zabieg). Wyobraziłem sobie kilka elementów, których nasmarowanie przyniosłoby przykre, lub tragiczne skutki :P
  12. To ja dodam, bardzo ogólnie -wszelkie śruby i gwinty. Śruby zapieką się w miejcu, gdzie nie pamiętasz, że w ogóle śruby są, dopóki nie musisz ich odkręcić :P Jak przejrzysz wszystkie ważne, wymienione już podzespoły, warto zabrać się za zasmarowanie wszelkich gwintów, żeby uniknąć problemów w przyszłości. Najszczególniej dotyczy to suportu. Poza tym linki, pancerze. Są różne szkoły, niektórzy twierdzą, że nie należy ich smarować. Jednak w deszczu, śniegu itp. lepiej sprawdzają się linki naoliwione, bo suche potrafią zardzewieć (nawet "nierdzewne" powoli rdzewieją) i pogorszyć pracę układu.
  13. Powinieneś dostać bana za ten tekst. Będą mnie śledzić koszmary nocne, wydam majątek na psychoterapię.
  14. Standardowa rama powinna mieć odpływ w tylnym trójkącie - 2 otworki w dolnych rurkach, w okolicach osi koła. Dodatkowo bywają dziurki w mufie suportowej. Otworki w trójkącie masz? Jedyny rower jaki znam i ich nie ma, to MaGnum EvoX, bo ma karbonowe widełki w alu ramie :P Jeśli są, to większość wody powinny odprowadzić, ale oczywiście jakaś resztka musi się zgromadzić, bo widełki zwykle idą poziomo, albo ze skosem w dół w stronę suportu. Możesz nałożyć osłonę ze starej dętki i zipa na sztycę i w ten sposób zabezpieczyć przed wpadaniem wody przez zacisk sztycy.
  15. No, w sumie patrzę z perspektywy MTB i jazdy po mieście (w zimę solanki itp.). W obu przypadkach wyciągnięcie takich dystansów byłoby co najmniej trudne. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia zatem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...