BBaBar Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Witam Jakieś 2 tygodnie temu zakupiłem koła szosowe od bikestacji na piastach dr Swiss 350 Ratchet 36. Odnoszę wrażenie, że tylne koło ma jakieś opory na bębenku. Na zdjętym łańcuchu, bez pracy zapadek kręci się dobrze. Natomiast na wolnych obrotach, kiedy zapadki przeskakują odczuwam wyraźny opór i zwalnianie jak przestaje kręcić pedałami. Czy to jakaś wada czy taki urok ratchetu? W poprzednim bębenku campy na 3 zapadkach nie odczuwałem tego. VID_20220809123646.mp4 Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Tak ma być. Sprężyny w piastach ratchet są wyrażnie grubsze niż w systemach zapadkowych i do ugięcia potrzebna jest większa siła. Odnośnik do komentarza
BBaBar Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Powiem szczerze, że jestem zniesmaczony i rozczarowany. Nowy komplet kół miał przynieść, może nie jakieś mega odczuwalne zyski ale przynajmniej nie straty. Jak przestaje pedałować, odczuwam wyraźne, szybkie wytrącanie prędkości właśnie przez bębenek. Lipa. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Bez pzesady. Przecież to taka siła, że korby nie będzie obracać. Chyba, że popsułeś piastę za mocno ją zaciskając w hakach ramy. Tam pod bębenkiem jest delikatna tulejka dystansowa. Zbyt mocne zaciśnięcie piasty pwoduje odkształcenie m.in. tej tulejki i korpus bębenka zbliża sie za bardzo do korpusu piasty. Pomiędzy tymi korpusami jest uszczelka, która dociśnięta będzie powodowała dodatkowe opory. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się