Defendu Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Cześć wszystkim. Planuję zakup nowego Grawela i trafiłem na dwie propozycje: Trek Checkpoint SL 6 etap oraz Cube Nuroad C:62 SLT (2022). Którego z tych modeli moglibyście polecić? 70%asfalt, 30% szutru. Jakieś wady? Zalety? A może inne propozycje w podobnych cenach? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Wady? Brak Shimano. Poważnie. Ostatnio młodemu od nas z klubu na wyjeździe w Hiszpanii przerzutka Sram eTap zdechła i nie była to pierwsza która zdechła. I trzeba było za 2500 sprowadzić nową. Nie wspomnę o nędznym czasie pracy na baterii i licznych drobnych problemach. Rama z pewnością dobra. Najlepsze ramy robi raczej Spec ale Trek, Cannondale, Scott czy Merida też dobre. A w ogóle najlepszą grupą do gravela jest Campagnolo Ekar. Ale ciężko na nim znaleźć rower. A najlepszym rozwiązaniem do jazdy poza asfaltem gravel z amorem RockShoxa pod gravel. Jakbym musiał coś kupić za 20k to zapewne Spec Diverge Comp Carbon, kórego dwa razy testowałem. Świetny rower w którym możesz otworzyć przednią amortyzację i mieć komfort a na asfalcie ją zablokować. Osprzęt Shimano GRX bez zarzutu. Z tym że nie jest na elektryce. Czy elektryka w takim rowerze potrzebna? Nie wiem. Mamy Ultegrę Di2 w dwóch szosach. Działa świetnie. Mamy też rower czasowy na Sram eTap. Kultura działania napędu to totalna żenada. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 2 godziny temu, jajacek napisał: Mamy też rower czasowy na Sram eTap. Kultura działania napędu to totalna żenada. Kiedyś przeczytałem stwierdzenie, że pracuje z gracją kamieni przewalanych w kręcącej się betoniarce ? I wielu testujących zwraca uwagę, że przednia przerzutka jest upierdliwa do ustawienia, a nawet minimalne odchylenie od wzorcowego ustawienia powoduje, że zmienia jak chce. Przemek Zawada pisał, że jak napędy SRAM zaczęły wchodzić do profesjonalnego peletonu, ludzie współczuli tym kolarzom, którzy musieli ich używać. Ale teraz sporo ekip na tym jeździ, może się poprawili. Odnośnik do komentarza
Defendu Opublikowano 17 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Teraz rodzi się pytanie czy przy mojej jeździe czyli jak pisałem wcześniej 70% szosa i 30% szutru, czy może lepiej kupić szosę? Czy szosa poradzi sobie z tymi 30 procentami szutru? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Nie wiem jak w najnowszym wypuście ale określenie że pracuje z kulturą taśmociągu na który rzucono kwintal ziemniaków to do mnie należy :) Tak na pewno było w Red eTap który mamy. Nasz junior, ten od wspomnianej wyżej Hiszpanii, przeszedł w końcu na Di2 i mi powiedział że był głupi że się tak długo opierał bo Di2 pracuje duże lepiej. Ale w rowerze szosowym, nawet gravel, nie chciałbym mieć 1x, chyba że właśnie Campagnolo Ekar. Grupy zawodowe przećwiczyły 1x. Nawet GCN na niego namawiał, jak to GCN. Czasem im zapłacą i muszą coś promować. Ale obecnie żadna grupa zawodowa nie jeździ na napędach 1x oprócz napędów w rowerze czasowym na w miarę płaskie czasówki. Taki blat uniwersalny to 39-42. Ale jak założyny 40 jak w wielu gravelach, to na 40x42 to pod cięższy podjazd w lesie czy pod 15% napotkane na asfalcie, będzie problem podjechać np. z bagażem. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 30 minut temu, Defendu napisał: Teraz rodzi się pytanie czy przy mojej jeździe czyli jak pisałem wcześniej 70% szosa i 30% szutru, czy może lepiej kupić szosę? Czy szosa poradzi sobie z tymi 30 procentami szutru? Szutr, szutrowi nierówny. Ja po każdym szutrze daję radę na oponach 28 mm :) Chociaż jest to tzw. stosunek bez orgazmu :) Mój syn po ubitych belgijskich szutrach ściga się na Vittoria Corsa Control 25 mm, które mają rzeczywiście 27 mm Na ostatnim Strade Bianche, błotnisto-szutrowym wygrał Van de Poel jadący na Vittoria Corsa Control 30 mm Bardzo mi się podoba Trek Domane na Ultegrze Di2 na którym jeździłem. Akceptuje opony do 38 mm, więc mamy szosę, prawie-gravela i zimówkę w jednym. Któryś z kolegów tu na forum ma, może się odezwie. Ta kategoria rowerów zyskuje miano Road Plus. Chyba każdy sprzedawany obecnie rower na tarczach akceptuje opony 32-33 mm. Na Treku testowo jeździłem na 32 mm ze standardowym szosowym bieżnikiem i na szutrach się dobrze sprawowały. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Spec Roubaix tarczowy, który testowałem bierze chyba 33 mm. Odnośnik do komentarza
Defendu Opublikowano 17 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Jajacek a co powiesz na temat tego CUBE? https://www.fahrradlagerverkauf.com/cube-agree-c-62-race-2022-28-zoll-24k-diamant-carbon-n-black-521508c Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 Technicznie jest rowerem bardzo dobrze skonfigurowanym a cena jest jak na tę konfigurację bardzo niska. Nie znam nikogo co się ściga na Cube, więc nie mam żadnego feedbacku co do tych rowerów. Za tę cenę byłbym skłonny zaryzykować. Odnośnik do komentarza
Defendu Opublikowano 17 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 45 minut temu, jajacek napisał: Technicznie jest rowerem bardzo dobrze skonfigurowanym a cena jest jak na tę konfigurację bardzo niska. Nie znam nikogo co się ściga na Cube, więc nie mam żadnego feedbacku co do tych rowerów. Za tę cenę byłbym skłonny zaryzykować. Dzięki za dobre rady ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się