Skocz do zawartości

Rockrider ST 120 vs. inne propozycje


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, szukam czegoś na dobry początek po 3-4 letniej przerwie od jednośladu. Trochę źle nazwałem temat, ale rozważam dwie propozycje o ile jedna z nich ma w ogóle sens. Rower z przeznaczeniem 70/30 na leśne ścieżki / miasto.

1) Rockrider ST 120 lub bodajże ST530. Z pozoru solidnie wykonany rower, pierwsza jazda między alejkami sklepu wywarła pozytywne wrażenie. W tej cenie (1600 za ST120 chyba nie widziałem nic lepszego). Zależy mi na napędzie 1x9/10/11

2) Z uwagi na sentyment rozbudowa starej ramki Leaderfox Dragstar. To mój stary rower, który rozbudowywałem przez lata. W komplecie amortyzator Suntour XCR z mostkiem i kierownicą. Do dokupienia komplet kół, do zrobienia napęd i hamulce.

Przeglądałem ceny części, nawet zrobiłem małą listę i w kwocie do 2200 zł wydaje mi się, że złożyłbym coś na napędzie 1x11 i hamulcach tarczowych.

Gotowy rower z Decathlonu zapewne jest tą rozsądną opcją, niemniej jak to zwykle bywa, tu i ówdzie czytałem opinie, że od razu po zakupie warto wymienić to i tamto, co przełoży się na dodatkowe wydatki. Po drugie - blat jednorzędowy jakością nie grzeszy (chyba, że jestem w błędzie). Gdzieś przeczytałem, że łańcuch i tylna kaseta lubi rdzewieć od samego stania na powietrzu.

Odnośnik do komentarza

ST 120 to kupa. Nie polecam, coś na zasadzie roweru komunijnego. Nie polecam. 530 jest kiepski ale już nie tak tragiczny. Są dwie wersje 530, jedna tragiczna a druga nie tragiczna. Tragiczna ma hamulce tarczowe mechaniczne - nie działają. Nie tragiczna ma tarczówki hydrauliczne tektro 276, które nawet hamują. Moja dziewczyna ma taki rower i hamulce to jedne z jedynych rzeczy, które zostały tam seryjne. 
Napęd 1x9 pracuje tam zaskakująco fajnie, działa to naprawdę przyjemnie. Łańcuch wykonany z mieszanki kupy i plastiku, po 300-500 km jest do wymiany, kaseta jest spoko. 
Koła to kowadła, opony zaskakują, nie są zrobione z plastiku ale z gumy, co jest pozytywne. 
Amortyzator nie ma tłumika odbicia więc nie nadaje się na mocniejszą jazdę w terenie. Amortyzator taki nie lepi się do podłoża po odbiciu tylko odbija się jak piłeczka. 

Czytałem, że korba jest zintegrowana, wczoraj patrzyłem na korbę w rowerze mojej dziewczyny i blat jest wymienny. 


W kategorii roweru w okolicach 2000 zł jest to jednak całkiem dobry wybór. Możliwe, że expl 500 jest lepszym wyborem, ale w rękach expl jeszcze nie miałem. Jeśli byłby dostępny, to zdecydowanie lepszym wyborem jest ST 540. 

Suntour XCR jest montowany między innymi w st 540. 

Co do konwersji roweru: jeśli masz koła 26 cali to trochę bez sensu moim zdaniem. Jak masz podły rower na starych kołach to same lepsze koła to z 500 zł, hamulce z 500 z tarczami, opony z 120 itd. Jeśli masz support na kwadrat to montaż tam deore 1x11 jest bez sensu. Możesz jednak tą listę podesłać to można się zastanowić co jest sensowne. 

 

Odnośnik do komentarza

ST120 odpada w takim razie. Niestety wersji ST530 z hydraulicznymi nie widziałem w lokalnym sklepie, wypada cenowo nienajgorze. Nie wiem czy rzuciłbym 2,5k zł na ST540.

Zacząłem robić jakąś listę części i chyba kupa z tego będzie. Zmierzyłem mocowanie tylej piasty w mojej ramie i tam jest 135x10 mm. Wypadłem z obiegu, ale szybki rzut oka na google i nie widzę gotowych piast z tym mocowaniem. Wydaje mi się, że zostają alpejskie kombinacje za cenę przewyższającą wartość roweru.

Plus zależy mi na napędzie 1x... Korba 1 rzędowa np. SLX to trochę overkill.

Lista:

Przerzutka tył - Deore M591

Łańcuch KMX X9.93

Kaseta CS-HG400 34T

Manetka M3000

Support SM-BB52

Zacisk + klamka MT200

Tarcza ham. Deore SM-RT56

Obręcze DT Swiss 533D 27,5 (?)

Piasta przód Novatex NT-D041SB 32H

Piasta tył (?)

Opony (?)

Korba (?)

+adaptery z PM na IS, klocki ham, zębatka narrow wide

Odnośnik do komentarza

W weekend wrzucili informacje jak będzie się prezentował expl 520 w decathlonie. Koła 29", amortyzator z tłumikiem XCM, napęd 1x10 11x48. Do tego hamulce tektro hydrauliczne, które jakoś hamują. 

W porównaniu do Twoich pomysłów na modernizacje: 
Przerzutka w 520 będzie lepsza, 
manetka będzie w 520 lepsza, 
Hamulce w 520 minimalnie lepsze, 
tarcze hamulcowe w 520 będą gorsze, 
Obręcze będą gorsze,
Piasty nie wiem 

Co do montażu 27,5 do ramy 26 - nie wejdzie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...