MCNEO Opublikowano 16 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2021 Witam szanowne grono, Zastanawiam się nad zakupem zapasowego akumulatora do mojego Roweru elektrycznego: Fischer Rower mam dopiero jeden miesiąc, ale zastanawiam się czy nie dokupić już akumulatora bo potem jat ten pierwszy padnie to może już ich nie być w sprzedaży. Wiem jak obsługiwać akumulatory Li-ion, tylko się zastanawiam czy warto już kupić, naładować i trzymać w rezerwie i np. raz na trzy miesiące sprawdzać jego stan naładowania i przy około 15 - 20% go powtórnie naładować i znów trzymać w rezerwie :?: Na tą chwilę koszt zakupu to 499€ więc się zastanawiam, czy może odczekać chociaż pół roku albo rok ewentualnie ryzykować i odczekać dłużej :idea: i dopiero dokupić rezerwowy akumulator :?: Ile czasu może taki akumulator leżeć sobie w pudełku i czekać na podmianę :?: Ma ktoś z Was doświadczenie w przetrzymywaniu akumulatora Li-ion przez kilka lat, tak aby nie stracić na jego pojemności / żywotności :?: P.S. Parametry elektryczne akumulatora: 36V, 14Ah, 504Wh. Pozdrawiam... Andrzej S. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 16 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2021 Trzymanie akumulatora na zapas bez jego używania jest głupie i bezsensowne - ludzie od ciągłej pracy akumulatorowymi narzędziami typu wiertara, wyrzynara biorą co najmniej DWA akumulatory po to aby zarabiać i nigdy nie być zastanym "na pusto". Dodatkowy akumulator o tej samej pojemności (dużej) nie ma sensu jeśli go nie uzywasz - strata kasy. CO innego jeśli masz opcję "żelaznej rezerwy" bo zdarza Ci sie nagle mieć "puste" po zjeździe z terenu a tu zonk trzeba naładować - wtedy najmniejszy z oferty leżący w kącie MOŻE miałby racje bytu - wydawać 500 euro na zbędny akumulator którego w zasadzie nie używasz to kaprys. Znajomy kupił wiosną takie coś https://www.banggood.com/CMSBIKE-XIAOKE-36V-250W-Brushless-Motor-158_4WH-16-Inches-Black-Folding-Electric-Bike-20Km-or-h-30-50Km-Mileage-Automatic-CruiseSystem-p-1308879.html?cur_warehouse=CZ dla zony za 2150 zł z Czech - głównym atutem jest lekkość (ok. 15kg) i ZGRABNY wygląd (co było ISTOTNYM dla kobiety warunkiem - nie wystaje nic z roweru o wyglądzie worka na baterie) i kompaktowość po złożeniu. Jeździ ona 12km do pracy w jedna stronę czyli 25km dziennie - pojemność ogniw jest symboliczna i wystarcza na JEDEN taki przejazd (realnie na 2 stopniu wspomagania po płaskim i 15-18/h na 32km) ale w tym przypadku NIE MA to znaczenia - rower został wybrany w konkretnym celu i za niewielkie pieniądze - akurat aby wsadzić w samochód dojechać pozwiedzać lub do pracy ... Kupować dodatkowy akumulator w cenie roweru - sorry bro ale tego nie widzę ... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się