Skocz do zawartości

Wymiana opon na mniejsze (konieczność wymiany całych kół?)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, posiadam a w zasadzie żona ROCKRIDER ST540 z kołami:
"Koła z aluminium są skuteczne i solidne: średnica 27,5" i dwukomorowe obręcze. Ich średnica to doskonały kompromis pomiędzy komfortem a wydajnością. Z 28 szprychami są lekkie, sztywne i wytrzymałe.
Szerokie opony ROCKRIDER ALL CONDITIONS LIGHT (60 TPI) 27,5"x2,1 posiadają boczne klocki, do jazdy w terenie (sucho, mokro).
Profilowane obręcze 23 mm Tubeless ready: wentyle SCHRADER, taśmy na obręcze TUBELESS, opony TUBELESS i płyn uszczelniający do dodania."

Wiem, że to głupie pytanie ale chcielibyśmy jej zmienić opony na węższe (jeździmy 90% miasto a te opony są jednak "grube") i teraz pytanie jak najłatwiej się za to zabrać? czego konkretnie potrzebuję? Czy mogę zamontować węższą oponę na aktualne koła, czy muszę wymieniać całe koła?
Przepraszam za laickie pytanie, ale chciałbym uzyskać możliwie konkretną odpowiedź bez uszczypliwości ;-) pozdr

Odnośnik do komentarza

Cześć,
w tym tekście znajdziesz tabelkę: https://roweroweporady.pl/rozmiary-opon-rowerowych/

W której jest podana zalecana szerokość opony do szerokości obręczy. Sprawdź tylko czy te 23 mm to szerokość wewnętrzna obręczy czy zewnętrzna (bo liczy się wewnętrzna).

Dodam jeszcze, że dla oporów toczenia, moim zdaniem, ważniejszy jest typ bieżnika oraz jakość gumy, dopiero na trzecim miejscu jest szerokość samej opony. Nieraz bardzo dobra, gravelowo-turystyczna opona o szerokości 40-44 mm może stawiać mniejsze opory toczenia niż taniutka opona szosowa 25 mm 🙂 No ale to porównanie dotyczy opony za 50 zł vs 180 zł za sztukę.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...