Skocz do zawartości

Rockrider st 530 na sterydach


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, przedstawiam wam Rockridera st530. Szukałem roweru dla dziewczyny w cenie do 3000 zł. Mieszkamy na 11 piętrze, do 10 piętra dojeżdża winda, dalej trzeba rower wnieść. Warunkiem był rower MTB i jak najniższa masa. Jestem też fanem napędów 1x, rower głównie na okoliczne trasy i ścieżki rowerowe. Dziewczyna jest drobna, waży 46 kg więc każdy kilogram się liczył. 

Jako fan Decathlona sprawdzałem ich ofertę. XC 100 i XC 50 zbyt sportowe, st 900 ma ciężki amortyzator sprężynowy i skok 120 mm, czego dziewczyna by nie wykorzystywała. St 540 wypadał bardzo dobrze, ale 3 miesiące temu był niedostępny, jednak również ważył koło 14 kg. Wybór na początek padł na st 530. Napęd 1x9 ale o rozpiętości aż 11x46, Hydrauliczne hamulce tektro, klasa mniej więcej mt 200, ale przy masie mojej lubej jest ok. Rama w rozmiarze s o masie 2 km, też jest ok. Rower wyjściowo ważył 14,2 kg. Dużo. 

Modyfikacje: 

Wymiana opon na Continental race king 27,5x2,2, tubeless ready, zwijane, antyprzebiciowe - 670 gram sztuka (o dziwo fabryczne opony ważyły tylko 680 gram - drutowe btwin). Dużo lepsze toczenie, dużo lepsze zachowanie na mokrym.

Wymiana kół na koła pasek z Aliexpress - koszt 320 zł za 2 koła. Fabryczne koła ważyły 2400, nowe 1700, do tego dużo lepiej się toczą i są sztywniejsze, koła pod szybkozamykacz. 

Wymiana sztycy na aluminiową (fabryczna jest stalowa... Ważyła 750 gram), waga 380 gram (miałem starą sztycę, sztyca karbon waży koło 260 gram).

Wymiana amortyzatora na amortyzator powietrzny - chińska podróbka foxa factory 32. Obok foxa to raczej nie stało, ale ma powietrzny tłumik, golenie 32 mm, olejowy tłumik z blokadą. Sam producent pisze, że działanie jest między najtańszymi rockshock powietrznymi a powietrznym Sr suntour raidon. Jeździle. Na Sr, jeździłem na rockshock i mogę się z tą opinią zgodzić. 

Ostatecznie udało się zejść do 12,1 kg, z napędem 1x9, hydraulicznymi hamulcami i powietrznym amortyzatorem. Przyszłościowo włożę tam napęd 1x10 albo ztto z chin - zbiera bardzo dobre recenzje, aby zobaczyć z jak to działa, albo 1x10 lub 1x11 deore. Jeśli support będzie się odzywał, wejdzie support hallowtech 2 i lekka korba Shimano deore. 

 

Obecnie masę mogę zrzucić jeszcze na wymianie kierownicy, mostka, sztycy na karbon - koszt ok 200-250 zł i 300-500 gram w dół, mogę też wlać mleko do kół - 300-400 gram w dół. Z mlekiem i karbonem zejdę do 11,5 kg, z korbą deore do 11,2. Wymiana tylnej przerzutki na ztto albo deore da wynik 10 z przodu. 

Koszty:

1850 rower (targowałem się), 

Koła 320,

Amortyzator 350, 

Opony (opony bym zmieniał w każdym rowerze, żaden nowy rower w zakresie 4k nie ma fajnych opon) 250 zł. 

Rower bez opon - 2520, z oponami 2770. 

Ponieważ mam dużo rowerów, stare części z tego pójdą do innych, lub na sprzedaż, liczę, że w sumie odzyskam do 200 zł, więc licząc bez opon, na końcu rower wyjdzie koło 2350 - patrząc na masę roweru, to jak się prowadzi i jak działa, nic w tej cenie bym nie kupił. 

 

received_3008072732745895.jpeg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...