Skocz do zawartości

Merida Speeder 200-D czy BMC GF02


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka.

Zamierzam kupic rower ktory by Mi sluzyl do jazdy rekreacyjnej, do pracy (15kmx2) i do krotkich przejazdzek z dzieckiem. Mieszkam w Norwegii gdzie maja bardzo duzo ilosc sciezek rowerowych.

Zastanawialem sie nad kupnem Merida Speeder 200-D https://www.xxl.no/merida-speeder-200-d-hybridbike-16-hybridsykkel/p/1118734_1_style, to juz rower typu fitness, ale sledzac ogloszenia rowerow uzywanych znalazlem bardzo interesujace 2 modele: 

1. BMC GF02 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=76222980

2. Look 486 Carbon http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70496039

3. Cannondale CAAD10 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=76217840

Szczegolnie bylbym za 1 BMC ze wzgledu na swoja uniwersalnosc.

Cena tej uzywki jest zblizona do Meridy (bardzo Mi sie spodobala, ale nie wiem czy jest warta swojej ceny).  Bardzo prosze o porade co by wybrac.

Odnośnik do komentarza

Merida Speedster fajnie wygląda. Do jazdy do pracy dobrze mieć szybki dostęp do hamulców a w Norwegii to chyba też koniecznie hamulce tarczowe bo ciepłych miesięcy chyba nie za dużo. Więc dużo jazdy w deszczu i śniegu. Do tych celów ta Merida wydaje się nadawać.

Pozostałe rowery to rowery szosowe. Look dla mnie odpada bo to jakiś dziwoląg.

BMC Granfondo to fajny rower. Z dobrym osprzętem, na tarczówkach, można założyć błotniki jak widać. Ale do przejażdżek z dzieckiem średnio się nadaje.

Caad 10 to typowa szosówka. Nie sądzę że jest to dobry wybór do miasta i do przejażdżek z dzieckiem.

 

Więc jak dla mnie numer 1 Merida, 2 BMC Granfondo.

Odnośnik do komentarza

Merida wyglada fantastycznie. I jak na taki rower nawet z tarczowkami bardzo lekki, 10,6kg. Wizualnie rower bardzo Mi sie spodobal, ale sam jezdzic nie bedzie :) Konstrukcje ramy ma bardzo zblizona do szosowek, nawet jest bardzo podobna do Caada 10. No i nie wiem jak z osprzetem, czy Sora bedzie wystarczajaca. Czlowiek chcialby miec lepsze, ale chyba bedzie to lepszy wybor niz Claris? Tak Mi sie wydaje, ze ten model Meridy bedzie fajna baza wyjsciowa do ewentualnej rozbudowy w przyszlosci. 

A tak ogolnie to jak z sama jakoscia rowerkow od Meridy jest?

Odnośnik do komentarza

Ciezko mowic o jakosci w przemysle rowerowym. To tak samo jak w komputerach. Kazdy producent produkuje zarowno tani chlam jak i topowe modele. Merida jest jedna z kilku najwiekszych fabryk na swiecie. Produkuja rowery pod swoja marka jak i rowery Specialized. Ich konkurent Giant produkuje rowery pid swoja marka oraz Treki, Scotty i Colnago. Generalnie to co jest produkowane w ich fabrykach na Tajwanie jest dobrej jakosci. Te najtansze ramy i rowery sa produkowane w Chinach kontynentalnych.

 

Wysłane z mojego SM-T335 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

A co myslicie o tych dwoch modelach:

https://www.xxl.no/white-white-sc-comp-ff-16-hybridsykkel/p/1117972_1_style

https://www.xxl.no/white-white-sc-lite-ff-16-hybridsykkel/p/1117974_1_style

Osprzet wydaje sie lepszy bo Deore, no ale chyba to juz inna kategoria. Nie znam sie do konca na osprzecie, ale czy Sora 3500 wypada marnie w stosunku do Deore SLX? Nawet chamulce tarczowe sa Shimano w White, zas w Meridzie jakies Tektro. 

Odnośnik do komentarza

Ten pierwszy na widelcu alu. Ja na takim bym nie kupił. Czuć każdą dziurę. Plus muzealny system 8-biegowy. Ale nadal używany w wielu rowerach z dolnej półki bo nie sprawia problemów.

Ten drugi widelec ten sam ale nowoczesny napęd 10-biegowy z rowerów górskich/trekkingowych.

 

Co do grup osprzętu to Sora odpowiada mniej więcej Alivio. Tiagra Deore, 105 Deore SLX, Ultegra Deore XT, DuraAce XTR. Ale ciężko tak naprawdę porównywać grupy szosowe do grup MTB.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Rower zakupiony. Postawilem na Meride. Oczywiscie zaraz po zakupie odbylem krotka 30km przejazdzke i bylo calkiem przyzwoicie. Generalnie komfortu duzego nie bylo, ze wzgledu na waskie opony i sztywny widelec, ale za to dosc szybki na asfaltowych drogach.Jedyne zastrzezenia ktore mam do bardzo twarde seryjne siodelko (na co wymienic?), po ktorym dzisiaj odczuwam bole :), no i chyba jeszcze doloze jakies lekkie, male rogi, bo jednak brakuje w czasie jazdy zmiany ulozenia rak.

Tak od siebie to polecam.

Odnośnik do komentarza

W celu uzyskania komfortu zalecałbym założyć szersze opony i napompować niezbyt wysokim ciśnieniem typu 40 PSI. Co do siodełek to bardzo indywidualna sprawa wymagająca wielu prób. W szosówkach wśród starszych zawodników króluje siodło Selle Italia Flite i jego odmiany. Ja ujeżdżam różne siodła firmy Specialized, mające sporo wyściółki i je sobie chwalę ale tych modeli których używam już nie produkują. Siodło powinno być dostosowane do rozstawu kości kulszowych. W lepszych sklepach rowerowych mogą to pomierzyć. Ergon robi fajne chwyty kierownicy i rogi. Ja używam gumowane rogi Specialized P2 Over Ends.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...