Skocz do zawartości

Nowe koła + korba vs linia łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Intro.

Dzień dobry,

 

jestem casualowym pedałowniczym. Pedałuję na starym Sprick'u kupionym ponad 10 lat temu za kilkaset złotych. Przez te 10 lat był używany do dojeżdżania do/z pracy i małych przejażdżek po lesie i betonowych płytach z czasów wujka Adolfa.

Nie wiem czy cokolwiek, kiedykolwiek było w nim wymieniane. Łańcuch jest rozciągnięty bardziej niż plany na budowę elektrowni atomowej w Polsce, korba skrzeczy, coś terkocze, ale jeszcze jeździ.

 

Od paru tygodni chodzi mi po głowie wizja zbudowania sobie roweru.

Głównie dlatego, że przeglądając internety nie widzę żadnego gotowego zestawu, który by mi odpowiadał wizualnie i technicznie.

Jest jeden wyjątek http://nsbikes.com/analog,1431,pl.htm, ale on kosztuje 3.000 złotych.

Dla niedzielnego rowerzysty wydawanie takich pieniędzy na rower byłoby lekko niepoważne.

 

Wychodzi na to, ze marzy mi się szosowa, smukła, elegancka, lekka rama + możliwość założenia opon, które dałyby radę na leśnych ścieżkach i miejscami dramatycznie nierównych drogach (pozostałościach po czymś co może kiedyś było drogą).

Do tego single speed, lub flip-flop z ostrym bonusem.

Można gdzieś dostać takiego gotowca?

 

Do rzeczy!

Znalazłem taki zestaw kół


Obręcze są na tyle szerokie, że można poszaleć z wyborem trochę szerszych opon.

Flip-flop fixed-fixed, z tego co piszą ludzie, nadaje się do zamontowania wolnobiegu jednorzędowego (?).

Przeczytałem gdzieś, że piasty Novateca mają linię łańcucha 42mm.

 

I tu pojawia się pytanie.

Jak wybrać korbę i suport, żeby linia łańcucha była możliwie prosta (42mm)?

Czy jest to wiedza tajemna?

Czy muszę kupić 20 różnych korb i suportów, żeby dobrać odpowiednie?

Panowie od Sturmey Archer mają na stronie ładny wykaz z dokładnymi informacjami


ale kosztują całkiem sporo.

Czy można w ogóle liczyć na dane podane przez producentów?

Na stan dzisiejszy linia łańcucha to jedyna rzecz, która powstrzymuje mnie przed składaniem roweru.

Nie mam pojęcia jak ludzie radzą sobie z takim problemem.

Da się to ogarnąć w prosty i pewny sposób jak 1+1=2?

 

Pozdrawiam o/

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Cześć, jeżeli chodzi o linię łańcucha, to tego Ci niestety nie jestem w stanie powiedzieć. To się reguluje po stronie korby np. długością suportu, jeżeli masz tradycyjny, ew. można podkładkami pod suport na łożyskach zewnętrznych, jeżeli oczywiście gwint na to pozwoli w suporcie.

 

Jeżeli chodzi o gotowe rowery to zerknij sobie na polską Polkę.

Odnośnik do komentarza

Gdybym mieszkał i śmigał po mieście, Polka byłaby strzałem w 9 i pół :)

 

Ciągnie mnie do poskładania czegoś samemu i myślę, że skończę na próbie połączenia:

Piasta Novatec

Korba Sturmey Archer FCT62 (nie wiedziałem, że korby to takie drogie stwory :-0)

Suport Sunrace BBS18 103mm

 

Innego sposobu nie ma. Wiedza z internetów wskazuje na duże szanse powodzenia.

W najgorszym wypadku będzie to dobry start do późniejszej korekcji.

o/

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...