Skocz do zawartości

pacman

Użytkownicy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia pacman

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Dzień dobry, przyszedł do mnie Romet Boreas. Pierwszy poważny rower w życiu. Przekręciłem ze starego roweru pedały i ściągnąłem błotniki (nieprzyzwoicie długie SKS Longboard) z nadzieją, że po prostu wrzucę je w Boreaska. Wyglądają one tak: https://www.sks-germany.com/en/products/longboard-black/ Problem polega na tym, że w widelcu nie ma otworów przy dropoutach i nie mam do czego przykręcić metalowych pręcików. Pytanie brzmi: czy można coś z tym zrobić? Kupić same pręciki z jakąś sprytną końcówka chwytającą widelec? Jeśli nic nie da się zrobić to jakie mam opcje przy wyborze przedniego błotnika montowanego tylko na jedną śrubę? Coś na tyle niskiego, żebym nie sypał sobie piachem w napęd ❤️
  2. https://www.dropbox.com/sh/d5mzp54ifc9w5jv/AADAWoe1v41G6Lls73e7H6PPa?dl=0W sumie tak wygląda moja obecna rama. Kupa stali ze Sprick'a za kilka stów... Nie zależy mi na żadnej specjalnej ramie - singlespeedowa, szosowa, trekingowa - byle była prosta. Wszystko się w niej zgadza prócz rozmiaru i może wagi ;) Miejsca na opony jest tutaj dużo i jeszcze trochę. Z drugiej strony fajnie jest mieć gdzie zamontować błotniki ;> No, ale jedyne proste ramy jakie widziałem to typowo singlespeedowo torowe wynalazki... Reszta to krzywizna :wacko:
  3. Czyli rozumiem, że wymieniając 10-letnie hamulce no-name na coś mniej zardzewiałego, celować w jakieś cantilevery? Montowanie jest takie samo jak przy v-brejkach? Klocki hamulcowe są takie same? Singlespeed to rower z jednobiegiem. Bez hamulca możemy co najwyżej pokręcić pedałami do tyłu w oczekiwaniu na najbliższą ścianę ;) Stałą zębatkę mam po drugiej strony piasty, ale jeszcze nie czuję się aż tak źle, żeby mieć myśli samobójcze :--) https://rowerplus.pl/klamki-cantilever-i-mini-v/178-tektro-rl720-rl721-rl726-klamki-hamulca-przelajowe-cyclocross.html "wygodny montaż za pomocą obejmy z zawiasem" - to jest standardowy "ficzer" czy jakiś wyjątek?
  4. Dzień dobry, nie udało mi się poskładać w tym roku wymarzonego roweru. Mogę się poddać i powiesić na nieużytej lince do hamulca, albo przebiec ostatnią prostą i wyczyścić trochę swój portfel. Potrzebuję prostej ramy do singlespeeda. Bez nadruków, jeden kolor, proste rury. 1. Czy warto w ogóle patrzeć na tanie wynalazki z allegro typu http://allegro.pl/rama-kawasaki-cr-mo-21-ostre-kolo-single-fix-i5568831539.html ? Nadaje się to do casualowego pedałowania? 2. Czy znajdzie się coś z aluminium? Te wszystkie tanie rury to ciężka stal... 3. Czy opona 700x30C (w rzeczywistości ma 28 mm szerokości) nie jest za szeroka na torowe/kolarzowe ramy? Zmieści się bez problemu? Trzeba zmierzyć, bo może być różnie? Czy w ogóle nie ma sensu szukać takiej ramy do takiej opony? Pozdrawiam o/
  5. Dzień dobry, w czasie lata poskładałem sobie singlespeeda. Startowałem z absolutnie zerową wiedzą. Nie wszystko udało się za pierwszym razem, ale ostatecznie udało się przejechać parę kilometrów. 4 miesiące temu zamówiłem kierownicę - torowego baranka. Tydzień temu przyszła do mnie kierownica typu bycze rogi... Zignorujmy ten fakt i zajmijmy się problemem. "Zwykła" klamka hamulcowa nie wchodzi na pokręconą kierownicę. Dosyć smutna wiadomość, ale smutniejsze jest to, że gdzieś przeczytałem, że V-brejki z "szosowymi" klamkami to słaby pomysł. Tutaj rodzi się pytanie: Jakie mam opcje chcąc zachować wykręconą kierownicę? Czy wymiana całych hamulców to konieczność? Jakie typy/rodzaje klamek są dostępne? Jak się nie nadziać na coś niekompatybilnego? Wolałbym mieć klamkę jak tutaj http://www.togoparts.com/showroom/articles/resized-20090525190236625.jpg Niż jakiś wynalazek z http://farm6.static.flickr.com/5174/5490723428_6bbc2986a3_o.jpg Pozdrawiam o/
  6. pacman

    Wymiana suportu

    Plastikową nakładkę założyłem po lewej stronie. Po przykręceniu suportu wygląda to tak, jakby miała zatrzymać większy brud - nie zakrywa całości otworu miski. Na youtubie na żadnym wideo nie widać nic oprócz samego wkładu i miski... Nic nie wybuchło! :ph34r: Myślałem, że nakręcenie dwóch nakrętek w otwór w rowerze będzie trudniejsze ;)
  7. pacman

    Wymiana suportu

    Dzień dobry, jestem w trakcie składania swojego roweru. Jak na razie dostałem zonka tylko od strony wielkości sztycy :rolleyes: Po wyjęciu suportu z opakowania wysypały się trzy elementy. https://dl.dropboxusercontent.com/u/876747/Grubasy/sunrace.jpg Miska, wkład i...? Uszczelka? Podkładka? W którą stronę mam to wcisnąć o ile w ogóle jest to niezbędne? Druga sprawa to wyczyszczenie mufy suportowej. Spróbowałem nakręcić miskę palcami, ale szybko można było wyczuć opór stawiany przez syf w mufie. Jest jakiś optymalny sposób na wyczyszczenie mufy? Zwykła szczoteczka do zębów zda egzamin?
  8. Suwmiarkę mam analogową także wiem tyle, że sztyca ma mniej niż 29,5mm. Także pewnie 29,4mm. Anyway, rura pod siodłem, w którą wchodzi sztyca ma 32mm.
  9. Chcę wymienić sztycę i przy okazji zacisk do sztycy. Niestety rozmiarów obu elementów są setki (uwaga, lekkie wyolbrzymienie!). Na obecnym zacisku mam wygrawerowane: ø32 Suwmiarka to potwierdza. Ale przeglądając internety nie widzę, żeby można było kupić zacisk o takiej średnicy. 31,8mm - owszem. I tu pojawia się pytanie, czy założę z powodzeniem obejmę o 0,2mm mniejszą niż oryginał?
  10. Gdybym mieszkał i śmigał po mieście, Polka byłaby strzałem w 9 i pół :) Ciągnie mnie do poskładania czegoś samemu i myślę, że skończę na próbie połączenia: Piasta Novatec Korba Sturmey Archer FCT62 (nie wiedziałem, że korby to takie drogie stwory :-0) Suport Sunrace BBS18 103mm Innego sposobu nie ma. Wiedza z internetów wskazuje na duże szanse powodzenia. W najgorszym wypadku będzie to dobry start do późniejszej korekcji. o/
  11. Intro. Dzień dobry, jestem casualowym pedałowniczym. Pedałuję na starym Sprick'u kupionym ponad 10 lat temu za kilkaset złotych. Przez te 10 lat był używany do dojeżdżania do/z pracy i małych przejażdżek po lesie i betonowych płytach z czasów wujka Adolfa. Nie wiem czy cokolwiek, kiedykolwiek było w nim wymieniane. Łańcuch jest rozciągnięty bardziej niż plany na budowę elektrowni atomowej w Polsce, korba skrzeczy, coś terkocze, ale jeszcze jeździ. Od paru tygodni chodzi mi po głowie wizja zbudowania sobie roweru. Głównie dlatego, że przeglądając internety nie widzę żadnego gotowego zestawu, który by mi odpowiadał wizualnie i technicznie. Jest jeden wyjątek http://nsbikes.com/analog,1431,pl.htm, ale on kosztuje 3.000 złotych. Dla niedzielnego rowerzysty wydawanie takich pieniędzy na rower byłoby lekko niepoważne. Wychodzi na to, ze marzy mi się szosowa, smukła, elegancka, lekka rama + możliwość założenia opon, które dałyby radę na leśnych ścieżkach i miejscami dramatycznie nierównych drogach (pozostałościach po czymś co może kiedyś było drogą). Do tego single speed, lub flip-flop z ostrym bonusem. Można gdzieś dostać takiego gotowca? Do rzeczy! Znalazłem taki zestaw kół https://bikerstudio.com.pl/pl/p/Komplet-kol-Novatec-czarne-szprychy-zielone-30mm/2285 Obręcze są na tyle szerokie, że można poszaleć z wyborem trochę szerszych opon. Flip-flop fixed-fixed, z tego co piszą ludzie, nadaje się do zamontowania wolnobiegu jednorzędowego (?). Przeczytałem gdzieś, że piasty Novateca mają linię łańcucha 42mm. I tu pojawia się pytanie. Jak wybrać korbę i suport, żeby linia łańcucha była możliwie prosta (42mm)? Czy jest to wiedza tajemna? Czy muszę kupić 20 różnych korb i suportów, żeby dobrać odpowiednie? Panowie od Sturmey Archer mają na stronie ładny wykaz z dokładnymi informacjami http://www.sturmey-archer.com/files/catalog/files/252/SPECIFICATIONS%20-%20FRONT%20CRANKSETS%20FCT.pdf ale kosztują całkiem sporo. Czy można w ogóle liczyć na dane podane przez producentów? Na stan dzisiejszy linia łańcucha to jedyna rzecz, która powstrzymuje mnie przed składaniem roweru. Nie mam pojęcia jak ludzie radzą sobie z takim problemem. Da się to ogarnąć w prosty i pewny sposób jak 1+1=2? Pozdrawiam o/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...