qlf00n Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Hej, Wróciłem w ten weekend z fajnej imprezy rowerowej w Tymbarku / Podłopieniu i po złożeniu roweru nie mogę tak wstawić koła tylnego aby nie ocierało o klocek. Mam hamulce hydrauliczne i generalnie wiem, że zawsze troszkę gdzieś może ocierać ale o ile jest to bardzo delikatnie słyszalne i w ogóle nie odczuwalne to sie tym nie przejmuję. Tym razem jednak za każdym razem jak dociskam szybkozamykacz to tarcza "na oko" wędruje ku klockowi. To pierwsza rzecz o którą chciałbym spytać. Być moze jest ona powiązana z drugą - wyglądem klocków / cylinderków. Mam książkę Zinn'a i jest w niej wspomniane jak pracuje cylinderek, i że jest w środku uszczelka, i że ona się wyrabia i może źle pracować jak jest zabrudzona. Przyjrzałem się więc klockom i cylinderkom i moją uwagę zwróciło to, że być może cylinderki nie chowają się do końca. Sami oceńcie: Zacisk przedni, klocek prawy: https://onedrive.live.com/redir?resid=93BB92F42708508A!898&authkey=!ALexzgPs1kw3RwA&v=3&ithint=photo%2cjpg Zacisk przedni, klocek lewy: https://onedrive.live.com/redir?resid=93BB92F42708508A!899&authkey=!ACnEvNbv3XSN4YE&v=3&ithint=photo%2cjpg Zacisk tylny: https://onedrive.live.com/redir?resid=93BB92F42708508A!897&authkey=!ABDKj-Ebh3Bk9MQ&v=3&ithint=photo%2cjpg Czy to normalne, że tak widać cylinderki? Na zacisku tylnym widać oba, na przednim tylko jeden. Czy to oznacza zużycie uszczelek lub coś podobnego i powoduje, że klocki nie chowają się do końca? Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Generalnie rzecz biorąc - tak ma być. Cylindry wysuwają się w miarę zużycia klocków, żeby zawsze dzieliła je taka sama odległość od tarczy. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, żeby pod żadnym pozorem nie wciskać klamki w momencie, gdy nic nie ma między klockami. hamulce "pomyślą", że klocki są już poważnie wytarte i cylindry nie schowają się do końca. Wyczyść dokładnie zaciski, a później delikatnie wepchnij cylindry z powrotem. Są do tego specjalne narzędzia, które nie powodują uszkodzeń, ale powinieneś sobie poradzić płaskim śrubokrętem, pod warunkiem zachowania ostrożności. ...no i możesz w sumie wymienić klocki... swoją drogą, pierwszy raz widzę, żeby starły się tak nierówno. Odnośnik do komentarza
qlf00n Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Generalnie rzecz biorąc - tak ma być. Cylindry wysuwają się w miarę zużycia klocków, żeby zawsze dzieliła je taka sama odległość od tarczy. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, żeby pod żadnym pozorem nie wciskać klamki w momencie, gdy nic nie ma między klockami. hamulce "pomyślą", że klocki są już poważnie wytarte i cylindry nie schowają się do końca. Wyczyść dokładnie zaciski, a później delikatnie wepchnij cylindry z powrotem. Są do tego specjalne narzędzia, które nie powodują uszkodzeń, ale powinieneś sobie poradzić płaskim śrubokrętem, pod warunkiem zachowania ostrożności. ...no i możesz w sumie wymienić klocki... swoją drogą, pierwszy raz widzę, żeby starły się tak nierówno. Przednie mają ponad 3k km, tylne były całkiem niedawno wymieniane (kilkaset km temu). Coraz więcej jeżdżę po terenach górzystych. Wszystkie klocki są do wymiany? Czym może być spowodowane nierównomierne ich zużycie? Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Nie mam bladego pojęcia! Ja ostatnio wymieniałem klocki po weekendzie w górach... :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się