Skocz do zawartości

Które koła do szosy? Czy polecacie piasty Novatec A291sb i F482sb?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, chce wymienić betonowe koła Bontragera w moim TREKu Emonda (2000gr.) i zastanawiam się nad:

1. Compagnolo Zonda - 370 Euro (1540gr.)

2. Compagnolo Scirocco na stożku 35 - 270 Euro (1750gr.)

3. Dostępne od ręki w Davelo: 
    DT Swiss RR511 na stożku 32mm
    Piasty: Novatec A291sb i F482sb 20/24h (na łożyskach maszynowych)
    Szprychy: DT Aerolite 2.3x0.9 4.3gr - 1550zł (1570gr.)

Już się praktycznie zdecydowałem na opcję 3: rr511 ale obawiam się odchudzonych piast Novatec. 
Mam 80kg i tereny na południu Wrocławia płaskie jak stolnica. Przebiegi raczej małe 2000km rocznie bo jest jeszcze mtb.

O Zondach czytałem same superlatywy ale serwis problemowy i części niedostępne. 

Napiszcie o tych piastach Novatec. Jak z żywotnością i serwisem? Tam są jakieś małe łożyska? Bać się czy brać je?

Odnośnik do komentarza

Posiadam Campagnolo Zonda. To są absolutnie pancerne koła. Pierwszy serwis zrobiłem po 20 tys km. Koła te mają zaletę w postaci bodajże najlepszej obręczy na rynku, z utwardzanego i cienowanego stopu aluminium. Piasty są na łożyskach kulkowych. Szprychy są niestandardowe i można je tylko kupić w Wertykalu u Poręby lub w Cyklomanii. Mimo moich 85-90 kg i jazdy na nich po dziurskach PL, SK, CZ, HU, Alpach, brukach i szutrach, nigdy nie straciłem ani jednej szprychy i nigdy nie były centrowane. To jest właśnie jakość Campagnolo. Ich siostrzaną wersją są Fulcrum Racing 3 mające inny zaplot, robione w tej samej fabryce.

Piasty Novatec zapomnij że istnieją. Alternatywą są koła na obręczach DT Swiss ze szprychami DT Swiss i z piastami DT 350. Jest kilka firm co takie złożą. M.in Fitweels.eu czyli niesławna Bikestacja. Lepiej byłoby gdzie indziej bo u nich to raczej bez gwarancji. Może w Lemonbike? Albo zadzwonić do Mikado. Mikado jest to firma działająca przy polskiej fabryce DT Swiss w Obronikach, w której mieści się też europejskie centrum serwisowe DT Swiss. Właśnie dziś mi kurier przywiózł bębenek od nich do moich kół MTB. Zaletą kół DT Swiss jest bezproblemowy dostęp części zamiennych. Można kupić oddzielnie obręcze, szprychy, piasty, bębenki. Natomiast obręcze nie będą tak wytrzymałe jak Zondy. Są ze zwykłego alu 6061.

Scirocco / Fulcrum Racing Quattro to przyzwoite koła ale na obręczach ze zwykłego alu z dobrymi piastami na łożyskach maszynowych. Szału nie ma ale są o klasę lepsze niż większość kół. Serwis piast Campagnolo jest banalny.

Koło Wrocławia to aż się prosi w góry jeździć. Nasz klub co chwilę stacjonuje w Sobótce. W Karkonosze,w okolice Wałbrzycha czy w moje ulubione Jeseniki też blisko.

Odnośnik do komentarza

Super opinia. bardzo dziękuje. Zaczynam się skłaniać znowu ku Compa Zonda. Mogę je nabyć w Niemczech za 370 euro czyli 1660zł https://shop.zweirad-stadler.de/Fahrrad-Teile/Laufradsaetze/28-Zoll/Campagnolo-Zonda-Rennrad-Laufradsatz-28-Zoll-Shimano-9-10-11-fach.html

Compa Scirocco są obecnie w promo za 1290zł w Wertkalu (2018r.) - może te będą wystarczające a jednocześnie lepsze od posiadanych Bontragerów. Jest spory stożek, dobra cena i piękny wygląd, ale waga wydaje mi się za duża.

Choć dziwne, że na stronie niemieckiej Scirocco mają wagę 1645gr - to chyba błąd albo jakiś nowy model bo w Wertykalu jest model z 2018r. https://shop.zweirad-stadler.de/Fahrrad-Teile/Laufradsaetze/28-Zoll/Campagnolo-Scirocco-Rennrad-Laufradsatz-28-Zoll.html

Napisałem już do Mikado. dostałem wycenę piast DT 350 (200/582zł) i obręczy 20/24H (295/295zł) i czekam na robociznę i szprychy AeroLite, ale już widzę, że w Daveo będzie taniej (oferta 1900zł i waga 1650gr.)

Na Sobótkę również jeżdżę - mam około 50km w jedną stronę i podjazd na przełęcz Tąpadła. Ale częściej jadę tam autem z góralem.

:):)

Odnośnik do komentarza

A orientujesz się w różnicach między piastą DT 370 a 350? w lemonbike za 1500zł są RR511/DT370/Sapim CXray a za dodatkowe 250zł można mieć piastę DT 350. 

DT RR511 Straightpull 24|28H | Lemonbike

jest druga opcja za 1750zł z piastami DT 350 ale 20/24h - jest lżej. Czy tyle szprych wystarczy na moje 80kg wagi?

waga 1710gr - może starczy na moje jazdy - za to jest już jakiś stożek i fajne płaskie szprychy 2.0x0.9.

Odnośnik do komentarza

370 to taki trochę lepszy Novatec. Piasta klasy budżetowej o zupełnie innej budowie niż 350. Koła klasy high performance są budowane na piastach klasy 350 i wyżej.

Koła które próbujesz budować nie są kołami aero. Osobiście wyposażył bym je w w okrągłe stalowe szprychy Dt Swiss Competition. Dzięki temu będą sztywniejsze i będzie mniejsza szansa pęknięcia szprychy. Miałem kiedyś koła DT Swiss na szprychach aero i pod moimi 85-88 kg niestety szprychy pękały. Komfort na stalowych okrągłych szprychach też będzie lepszy. Szprychy te stosowane są np. w kołach karbonowych Roval CL 50, które posiadamy. Jestem zwolennikiem trochę większej ilości szprych niż bardziej wycieniowanych kół i wolałbym 24/28. Aczkolwiek 20/24 zapewne też wystarczy chociaż jak walniesz w dużą studzienkę na dużej prędkości to może różnie być. Mój młody załatwił tak ostatnio bardzo fajne koło FFWD na treningu. Waży 70 i walnął w studzienkę podczas treningu za samochodem przy 70 czy 80 km/h. Koło alu-carbon mające 20 szprych.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...