UstaMariana Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Witam serdecznie. W 2017 kupiłem sobie coś takiego: http://stormrowery.pl/raptor-29/51--storm-raptor-10-29-czarno-zielony.html. Przez jakiś czas wymieniłem tylko pedały na platformowe i siodło na bardziej sportowe i teraz wygląda jak na pic. Generalnie jestem z tego sprzętu zadowolony, jednak chyba przyszedł czas na zmiany. Po przeglądzie w zeszłym roku dostałem informację, że czas zmienić opony. Odłożyłem sobie jakieś hajsiwo i pomyślałem, że na to najwyższy czas. Znalazłem coś takiego: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-michelin-force-am-performance-pd22416/?v_Id=141999. Przypomniałem sobie zeszły sezon, w którym i tak za dużo nie jeździłem po #pandemia i doszedłem do wniosku, że warto by wymienić chwyty na: https://www.centrumrowerowe.pl/chwyty-race-face-grippler-pd19464/?v_Id=146409. A jak chwyty to i kierownica: https://www.centrumrowerowe.pl/kierownica-pro-koryak-pd5217/ oraz mostek: https://www.centrumrowerowe.pl/mostek-dartmoor-fury-v-3-pd19851/. I tutaj rodzi się pytanie. Czy warto tyle za te wszystkie części wydać na ten konkretny rower czy lepiej sobie odpuścić? Generalnie lubię ten sprzęt, jednak chciałbym trochę poprawić wygodę jeżdżenia, zwłaszcza że planuje z ziomeczkami kilka tras na ok 100km po lasach czy dookoła jezior a także razem z żoną pojeździć wokół komina czy nawet latem do pracy. Wiem, że zaraz znajdzie się maruda, który stwierdzi że to złom i najlepiej dołożyć 15k i kupić coś innego, ale nie o to w tym poście chodzi. Pomóżcie proszę doradzić, w którym kierunku pójść. Generalnie co myślicie o częściach, które chce założyć jak i o samym sklepie. #wielkopolska here, więc może ktoś poleci dobry sklep stacjonarny z częściami w Poznaniu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 Patrząc na zdjęcie, rzuca się skopana geometria i ciężko oszacować, do czego ten rower użytkujesz. Siodełko powinno być ustawione mniej więcej w poziomej linii do podłoża, często przekrzywia się je lekko 1-3 stopnie dziobem w dół, w zależności od preferencji, u Ciebie jest wznios z 10 stopni w górę. Masz obecnie maksymalnie podniesiony mostek z mostkiem z 100-110 mm długości, moim zdaniem do typowej jazdy mtb trochę mało praktyczne, ale za to powinno być dość wygodnie - więc lubisz wygodę a nie przyczepność, spoko. Ale linkujesz kierownicę o szerokości 800 mm, którą można używać przy sportach grawitacyjnych, w mojej opinii pod XC 680 jest optymalnym wyborem i tylko przez bycie leniwym nie skróciłem mojej z 720 na 680. Mostek który linkujesz schodzi z 110 mm na 30 mm, więc też typowy pod jazdę grawitacyjną, sprawiający, że rower może być dość nerwowy w normalnym ruchu. Gripy też pod jazdę grawitacyjną a nie pod wygodę, więc po co obecne ustawienie roweru? Okej, chcesz zmienić rower z jazdy mega rekreacyjnej pod jazdę grawitacyjną, ale dalej masz amortyzator, który do jazdy grawitacyjnej się nie nadaje, masz też napęd, który do jazdy grawitacyjnej się nie nadaje. Podsyłasz też agresywną oponę, z dużymi oporami tarcia, a piszesz o wycieczkach 100 km z kolegami. Ja do rekreacyjnej jazdy kupiłbym racing kingi, jeśli jeździsz z mlekiem to zwijane, jeśli dętki to zwykłe drutowe, gripy bym sobie odpuścił, ewentualnie jakieś, jakie Ci pasują w cenie do 50 zł, kierownicy bym nie ruszał, mostek bym kupił zwykły, aluminiowy o długości 70 mm, jeśli bym chciał skrócić pozycję (cena z 40-50 zł). Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się