Skocz do zawartości

Modyfikacja roweru zmierzającego do pełnoletności


BartAss

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

miałbym prośbę o pomoc w dobraniu modyfikacji mojego roweru. Mam Gary Fisher Wahoo z ( o ile pamiętam ) 2004 r. Jeżdżę rekreacyjnie, od czasu do czasu i w zasadzie nigdy nie wymieniałem nic w tym sprzęcie - poza dętkami. Chciałbym go trochę ulepszyć; budżet to kilka stówek, bez szału bo rozglądam się za czymś do bardziej komfortowej jazdy po drogach; myślałem o hamulcach, pewnie siodło, może osprzęt. Zastanawiałem się też właśnie nad tym, czy można go tak zmodyfikować, aby pozycja była mniej pochylona, bardziej nadająca się do jazdy właśnie rekreacyjnej, wygodnej ? Jeśli ktoś z Was ma chwilę i podrzuci jakieś pomysły będę wdzięczny.

A to ten sprzęt: https://archive.trekbikes.com/pl/pl/2004/fisher/Wahoo#/pl/pl/2004/fisher/Wahoo/details

Odnośnik do komentarza

Mam obawy, że te kilka stówek, o których piszesz to pieniądze wyrzucone w błoto. Ceny detaliczne osprzętu są takie, że bardziej opłaca się za "kilka stówek" wyrwać nowszy, używany rower z OLX. A skoro piszesz, że i tak się rozglądasz za czymś innym to tym bardziej bez sensu. Pozycję możesz poprawić regulowanym mostkiem (koszt kilkadziesiąt złotych) ale nie wiem na ile to pomoże bo wygląda na to, że ten rower fabrycznie miał mostek o dużym wzniosie.

Odnośnik do komentarza

Rozumiem. Chcę kupić coś bardziej miejskiego i zostawić sobie MTB i tylko nieco go ulepszyć. W moim przypadku wydawało mi się, że ulepszenia nie powinny być tak drogie bo to co mam jest marne i nawet względnie tanie rzeczy będą jednak poprawą. Widziałem na wyprzedażach np. hamulce v-brake starszych generacji za kilkadziesiąt zł. , mogą też być używane. Próbowałem temat ogarnąć ale to za dużo informacji dla laika a nie chcę wchodzić w temat za mocno bo to nie moja działka. Gdzieś np. czytałem dyskusję o takim modelu Avid sd7, ale nie mam pojęcia czy jak to ogarnąć, co jest potrzebne - jakie elementy.

W każdym razie dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza

W takim razie proponowałbym najprostsze (choć zapewne nienajtańsze) rozwiązanie: wizytę w dobrym serwisie. Obejrzą, doradzą co warto faktycznie wymienić, a co wymaga tylko regulacji lub czyszczenia. Tym bardziej, że jak sam piszesz "nie masz pojęcia" - poświęcisz czas i pieniądze, a efekt może być mizerny. Natomiast moja prywatna opinia jest taka, że ulepszanie tak starych rowerów jest bez sensu. Dbać, konserwować skoro służy - jak najbardziej, natomiast ulepszanie to próba zrobienia z malucha ferrari.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Rower, zwłaszcza pełnoletni, to nie jest silnik od bmw M-power z 2020 roku... i można samemu spokojnie ogarnąć wszystko. A odstawianie do serwisu jest właśnie wywalaniem kasy: chore marże na części (opcja: allegro, przesyłka smart), ceny niektórych usług z księżyca w stosunku do nakładu pracy. Albo teksty, że się czegoś nie da naprawić i trzeba kupić nowe.  Samodzielnie złożysz to co chcesz, tak jak chcesz.  No i dochodzi satysfakcja z własnoręcznie wykonanej pracy. 

Nie rozumiem natomiast, dlaczego nie warto do starej, ale sprawnej ramy nie warto wrzucać nowych części? Stare ramy były solidne. Że o 400g cięższe? Bez jaj. Koła też nikt nie wyrzuca, bo opona się zdarła.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...