Skocz do zawartości

Jaki dobry rower crossowy na XT


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Od ponad 10 lat jeżdżę na Author Synergy '2007 czyli na rowerze typu cross (rama Columbus, tył XT, przód Deore, V-brake  https://kolo.cz/clanek/author-synergy-2007). Jeżdżę dość dużo; wyjazd grubo ponad 100 km po naszych pomorskich / kaszubskich szutrach czy trasach leśnych z ponad 1 500 m przewyższeń nie jest dla mnie problemem, przeciętne tempo 18 - 20 km/h. Bardzo się do mojego roweru przyzwyczaiłem ale zaczyna się zużywać (amor, przednia przerzutka itp) i postanowiłem rozglądnąć się za pewną zmianą: albo wymianą napędu na pełny XT (z kołami?) albo kupnem nowego, porównywalnego roweru crossowego na jak najwyższych komponentach. Cena roweru nie stanowi problemu ale np. karbonu na trasach leśnych się obawiam. Co możesz doradzić? Rok temu żonie kupiliśmy Cube Cross Exc ale chciałbym chyba lżejszy

Odnośnik do komentarza

Coś takiego : https://swiatrowerow.com.pl/rower-kross-evado-10-0-2019-29088.html  Dobry widelec powietrzny i wysokiej klasy osprzęt Deore /XT. 

Można by też pomyśleć o unowocześnieniu tego roweru który masz. Technicznie nie powinno być z tym problemów, możesz dobrać komponenty napędu takie jak w tym Evado z linka powyżej, np.  https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-deore-xt-fc-t8000-pd3314  .  Różnica będzie taka, że musiałbyś raczej pozostać przy hamulcach v-brake, bo taką masz ramę. Problemem może być znalezienie dobrego amortyzatora przedniego z pivotami do v-brake   (choc widzę, że jednak się da, tylko ma mały skok 50mm : https://www.sbike.pl/amortyzator-rock-shox-paragon-gold-rl-28-solo-air-50mm-1-18-qr-pivot-o_10586.html).  Chyba że wstawił byś widelec sztywny, co też jest opcją. Jak v-brake, to koła też musisz mieć pod v-brake, czyli np. obręcze muszą mieć po bokach bieżnie dla hamulców (w kołach pod hamulce tarczowe tego nie ma). Nie wiem czy też nie będzie problemu ze znalezieniem dobrych kół pod v-brake.

Trzeba by podsumować ile by w sumie wyszło. Jak sam tego nie ogarniasz to trzeba też dodać koszt serwisu. W sumie to wyjdzie pewnie mniej niż zakup nowego roweru, ale nie wiem czy dużo mniej. (jak widać sam mechanizm korbowy to prawie 700 zł, amortyzator powietrzny prawie 900, a dochodzą jeszcze przerzutki, manetki, łańcuch , kaseta, linki, pewnie koła z 500 zł, itp. )

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź. Fakt, osprzęt tego Krossa jest jak dla mnie optymalny, w sumie identyko jak Cube Cross Exc, ewentualnie wolałbym napęd 2 x 12 zamiast 3 x 10.
Obecnie w rowerze mam niezłą ramę Columbusa (Zonal Alu), na której mam elementy montażowe do hamulców tarczowych, (w amortyzatorze zresztą też) z tym, że żal mi moich zintegrowanych manetek Deore (ze zmianą przełożeń w klamkach hamulców) czy kierownicy, / wspornika Ritchey. Unowocześnienie to z grubsza napęd XT z hamulcami pewnie za 3 200, amor  za 1 000, koła za 1 000, ze starego zostaje rama, kierownica i siodełko... Ciężko się zdecydować...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...