SzynaOne Opublikowano 17 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2020 Witam wszystkich, Proszę o poradę. Znalazłem ten oto model https://www.cycology.pl/ghost-kato-fs-3-7-al-czarny-czarny-odrzutowy-2019-p1018852/ na wyprzedaży za 5300 zł (cena pierwotna oraz cena rocznika 2020 to 6900 zł). Myślicie, że warto wziąć czy lepiej kupić coś innego w tej cenie? Co myślicie o marce Ghost? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2020 Przecietna ale solidna niemiecka marka. Bardzo tani rower jak na fulla. Jak sie beda sprawowac te Suntoury nie wiadomo. Budzetowy full. Wazna moze byc gwarancja bo alu moze nie wytrzymac wiekszego katowania. Co drugi full alu moich kolegow nie przezyl 2 lat. Odnośnik do komentarza
SzynaOne Opublikowano 18 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2020 @jajacek dziękuję za odpowiedź. Jeżeli chodzi o mnie to raczej nie będę startować w zawodach - przynajmniej chwilowo nie planuje. Rower bardziej do rekreacyjnej jazdy po lasie kabackim i od czasu do czasu po górach. Nie planuje go katować. Cena wydaje się całkiem dobra ale pytanie czy warto wydać bo być może lepiej zainwestować w jakiś inny rower w tej cenie - niekoniecznie przeceniony. Jeżeli chodzi o gwarancję to wyczytałem w internecie, że 'W Ghost’cie dystrybutor udziela 24 miesięcy gwarancji na cały rower, a producent tychże modeli dodatkowo udziela gwarancji na złamanie lub pęknięcie ramy w wyniku wady materiałowej: 12 miesięcy na ramy typu FR, DH, DIRT, DUAL oraz carbonowe, 36 miesięcy na pozostałe modele ram". Mam jeszcze jedno pytanie jeżeli chodzi o ewentualne modyfikacje. Czy będzie to problematyczny rower w zakresie np. wymiany opon na 29', zmiany amortyzatora, przerzutek w przyszłości? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2020 W kazdym rowerze mozna niemal wszystko wymienic. Poniewaz nie znam tej konkretnej konstrukcji, trudno mi sie odniesc na temat potencjalnych problemow. Natomiast dotycza one zwykle wytrzymalosci i dostepnosci elementow tylnego wahacza. Nie ma mozliwosci zmiany kol i opon na 29. Nie sa one wymienne. To jest rower do kolarstwa grawitacyjnego na kolach 27,5 zaprojektowany do jazdy po trasach enduro, czyli glownie prowadzych w dol. W gore wjezdza sie raczej wyciagiem. Producent nie podal wagi ale sadze ze jest ona znaczna. Proponuje tez zapoznac sie z kosztami utrzymania takiego roweru. Pisalem o tym w jakims watku dotyczacym zakupu uzywanego fulla. Pewnie znajdziesz. Firma Ghost o ile mi wiadomo nie posiada przedstawicielswa w Polsce. Czyli gwarantem jest importer i w razie czego jestes na jego lasce i nielasce. Napisz prosze jaka firma nim jest. Odnośnik do komentarza
SzynaOne Opublikowano 18 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2020 @jajacek ponownie dziękuję za wyjaśnienie. Sprzedawcą roweru jest firma Martes. Nie wiem czy ta sama firma jest importerem. Tutaj link do modelu 2020 https://www.sklepmartes.pl/sporty/46949-rower-kato-fs-37-al-u-ghost.html#/pe-unisex/kolor-jet_black_riot_red/rozmiar-rama_s_koa_27_5. Został im ostatni model z 2019 roku w mojej ramie M (wg producenta) - mam 180 cm wzrostu. Stąd też cena. Prowadzę też działalność gosp. więc mogę rower rozliczyć na FV stąd cena spadnie de facto do 3500 zł. Jeździłbym nim głównie po Kampinosie, mieszkam obok więc najprawdopodobniej 80% czasu będę w nim spędzać. Jeżeli chodzi o mnie to raczej nie będę wykorzystywać potencjału roweru w 100%. Chciałbym aby służył mi on głównie do jazdy rekreacyjnej jednak nie chce też kupować roweru który będzie podstawą podstaw. Jeżeli chodzi o wagę roweru to znalazłem w internecie że jest to 14,4 kg w rozmiarze M. Jeżeli odradzałbyś taki rower do jazdy o której mówię to proszę o Twoją opinie. Nie jestem ekspertem ale rower podoba mi się wizualnie plus cena kusi ? Dziękuję. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2020 Jezdze glownie po Kampinosie bo mieszkam na Bemowie. Dlaczego nie jezdze na rowerze typu full suspension jak ten Ghost? Bo jest to rower ciezszy, wolniejszy i duzo drozszy w utrzymaniu niz rower typu hardtail, czyli bez tylnego zawieszenia. Wole rower zwawszy, lzejszy i mniej problematyczny w serwisowaniu. Full bedzie oczywiscie dawal nieznacznie lepszy komfort w Kampinosie i sporo lepsza przyczepnosc i frajde z jazdy w gorach. Poniewaz w gory jezdze na rowerze mtb rzadko, to na trudniejsze trasy moge sobie odpowiedni rower wypozyczyc 2 razy w roku. Bedzie to dla mnie tansze niz kupno i utrzymywanie roweru takiego jak Ghost. Na latwiejszych trasach w gorach, dobry hardtail sobie poradzi.Jezdzilem na przyklad na Slowacji i bylo ok. Na slynnych Rychlebskich Sciezkach tez. Jesli jednak mialbym kupic rower typu full, to bylby to lekki, karbonowy full typu xc. Rozwazalbym jego zakup, gdybym pojawial sie w gorach w miare regularnie. Odnośnik do komentarza
SzynaOne Opublikowano 18 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2020 @jajacek Bardzo mi pomogłeś. Dziękuję za przekazanie wiedzy. Wstępnie planuje pojechać, przymierzyć się w ogóle do tego roweru i ocenić czy mi pasuje czy nie. Planuje też od razu kupić rower dla mojej narzeczonej. W takiej konfiguracji możliwe że sklep będzie bardziej chętny na udzielenie dodatkowego rabatu. Zobaczymy co zaproponują. Jeżeli będzie to coś ciekawego zarówno pod kątem osobistych wrażeń jak i ceny to być może się zdecyduje. Co do serwisu roweru to aż tak bardzo bym się tym nie martwił. Mam zaprzyjaźniony serwis, który zawsze pomoże w rozsądnej cenie. Dam znać czy się zdecydowałem. I być może do zobaczenia w Kampinosie ? Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się