Skocz do zawartości

Rower na przekładni Alfine 8


Polecane posty

Cześć!

Od jakiegoś czasu szukam roweru miejskiego / trekkingowego, z napędem paskowym.

Niestety ceny nowych rowerów są dla mnie zbyt wysokie więc wynalazłem następujące oferty:

https://allegro.pl/oferta/raleigh-8-alfine-pasek-gets-tarcze-blokada-9205804646

https://allegro.pl/oferta/trekking-pasek-carbob-roz-20-5cali-9308479660

Proszę o ocenę tych propozycji. Mam 175 cm wzrostu i wątpliwości czy rama w Raleight nie jest zbyt duża .

przymierzałem się też do Gazelle Ultimate s8, i Cube travel sl.  Rama z Cuba travel pasowała mi 50, 54 nie miałem okazji zmierzyć, wg katalogu jestem na pograniczu 50/54

z góry dziękuję za pomoc w wyborze i wszelkie sugestie co do oceny jakości w/w do ceny.

Link to postu

Pierwszy https://www.raleigh.co.uk/bike-size-guide/ - podaj swoje "rozmiary" - wzrost i "podjajeczny" i "crossbar" jako typ kierownicy - otrzymasz wskazania co do ramy.
Kierownica "crossbar" to prosta, "open frame" to powywijana czyli taka jak w starych Ukrainach - szeroka i po bokach podwinięta na boki do Ciebie.
Jesli masz jaja na wysokości do 85cm to ta rama jest co najmniej o 2 rozmiary za duża - to rower dla osoby ponad 185 cm.
Drugi - ta sama zasada - za duży dla Ciebie.

bardziej to https://allegro.pl/oferta/rower-meski-focus-urban-impact-alfine-8-9300824270 - zalezy od jaj - tego nie podałeś

Link to postu

Dzięki za rady. więc wymiary wyglądają tak wzrost- 175cm ,  wysokość w kroku 82cm , co do kierownicy to zdecydowanie prosta czyli "crossbar".

Focusy są ok, trochę brakuje w nich osprzętu, co do ram to trochę mnie zaskoczyłeś bo 45cm rama to optymalnie do roweru typu górskiego, przeglądałem jak producenci dobierają ramy

w trekkingach i np gazella ma rozmiary od 49 do 65. i 49 jest na wzrost 150 do 165cm , a dla mnie podają 57 czyli 160cm -do 180cm .  Do Cuba trekinga się przymierzyłem i dobrą ramą była 50wg sprzedawcy ew mógłbym sprawdzić 54 ale nie było takiego na stanie .

Focus niestety wymagają pewnego doposażenia , mam sakwy do założenia .

 

Link to postu

Tu http://rowerykands.pl/wybrac-rozmiar-ramy/ masz trochę od czapy ale sposób wyliczania rozmiaru ramy dla typu roweru - uwaga - powyższa strona NIE ODNOSI się do KAŻDEGO producenta - każdy producent ma swoją rozmiarówkę ale chodzi o sens doboru w zależności od rodzaju roweru.
Zasada jest taka sama dla większości rowerów i typów stąd stąd wynikają różnice dla jakiegoś wzrostu i krocza plus sposobu spawania rurek dla rodzaju roweru i sposobu jazdy i czasem masy rowerzysty.

Od siebie dodam - nie jestem typem profesjonalnego "tourmena" i trampa bo nie mam czasu na wycieczki dłuższe niż 60-90km na który mam czas max 3-4h a i to TYLKO w weekendy - więc w zasadzie jeżdże w okolicach Wrocka, ale jazda ogólna w sensie po Polsce bez przełożenia o zakresie minimum 400% ogranicza Cie w zasadzie do jazdy po płaskim i lekko pagórowatym - po prostu Nexus 8 i Alfine 8 to nie jest sprzęt turystyczny lub do jazdy np. po okolicach Gdańska i Gdyni. CO innego gdybyś dorzucił kompakta 50/34 (korbę z zębatkami 2 tarcze) na przód - wtedy jesteś gość z 450% zakresem i w zasadzie żadna górka CI niestraszna - kwestia dopasowania zębatki tylnej na piaście - ja mam 53/39T przód i 16T z tyłu i mając 420% zakresu przełożeń mogę pokusić się o jazdę asfaltowa po wielu górkach. No ale mieszkam we Wrocku więc zazwyczaj i tak korzystam tylko z małej zębatki od 0-30/hm (bo jest płaski jak stół - choć czasem gdzieś z górki na wywczasach 30-70/h na drugiej zębatce się trafi)

Link to postu

Dzięki "Mociupel" za link( z przelicznik awychodzi mi 52cm pod cross/treking , pozostaje tak naprawdę  przymierzyć się przed zakupem. Nie ukrywam, że również widzę ograniczenia takich przekładni , ale komfort zwłaszcza w połączeniu z paskiem mocno mnie przyciąga ( no i ponoć to cichy napęd ) , mam podobne uwarunkowania , czyli 80% miasto , a reszta to do 60 km w weekend na nizinach , ale tego patentu z dwu rzędową zębatką przednią nie widziałem- brzmi rewelacyjnie - dokładałeś sam ? , standardowy zakres Alfine 8 to 307% w mieście i na nizinach wystarczy.

Link to postu

Połączenie dwóch kompletnie różnych systemów napędowych (szosowej 105 i Nexusa) nie jest moim pomysłem - taka opcja wynika bardziej z ekonomiki - jest tańsza niz Alfine 11 😉 Poza tym konfiguracja pojazdu który posiadam to w ogóle mieszanina różnych dziwnych pomysłów wynikających w ogóle z założenia posiadania roweru który nie wygląda jak roweru dopóki nie zacznie jechać - wtedy widać że pedałuję - temat kiedyś był poruszany.
Ogólnie planetarki sa niedoceniane bo w pogoni za "sprawnością i lekkością" po prostu "niedowidzi się" ich zalet - a maja ich dużo tyle że trzeba je po prostu "dojechać" aby zrozumieć. Klasyczne przerzutki to dobra idea gdy była prosta - obecnie przy 12-to zębowym kołowrotku z elementami towarzyszącymi  staje się mocno skomplikowana z pytaniem CO DALEJ?
Co do użycia szosowej korby to w przypadku paska niemożliwy do realizacji - wygodniej kupić Alfine 11 i takowy pasek ma wtedy ręce i nogi - ale to inna klasa napędu ...

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...