Gontarr Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Dzień dobry, Na początku powiem, że Tak, potrafię korzystać z opcji szukaj ale dalej nie rozwiewa to moich wahań odnośnie zakupu roweru, dlatego chciałbym skorzystać z waszej wiedzy i doświadczenia o ile będą państwo skłonni pomóc. Z roweru korzystać będę w 50-60% na drogach utwardzonych spokojnie podróżując ze swoją lubą aczkolwiek chciałbym mieć możliwość wjechania w jakiś bardziej ciekawy, stromy, kamienisty teren - w dalszym ciągu pozostajemy w rekreacji. Moje wymiary: Wzrost: 179 cm , Waga: 78 kg, Budżet: ok. 3,500 zł Moje typy: Rockrider XC 50 https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-50-29-id_8575904.html INDIANA X-Pulser 5.9 M19 - niestety 6.9 w rozmiarze L już niedostane, Cube Attention https://bikepark24.pl/Rower-Cube-Attention-titaniumnblue-2020.html KELLYS GATE 50 https://bit.ly/2X36vFW Prosiłbym o pomoc oraz uargumentowanie danego wyboru. Jestem również otwarty na inne propozycje rowerów. Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Do rekreacji Cube Attention. Geometrycznie połączenie crossa z mtb, dobre wyposażenie, tanie utrzymanie, napęd 3x10 dobry na każdą nawierzchnię. Indianę może idzie w sklepach wyrwać. Dobry rower o bardziej sportowym charakterze, kosztowniejszy w utrzymaniu, wiejska obsługa i gwarancja. Gate 50 często polecam. Sportowy rower na ramie ze sztywna osią, do jazdy typowo terenowej, bardzo dobrze wyposażony. Alternatywa Kross Level 7 2019, trochę tańszy, trochę gorzej wyposażony. XC 050 rower przeznaczony głównie do jazdy terenowej. Na płaskim i z góry może zabraknąć biegów przy szybszej jeździe. Dobry rower, tylko hamulce nędzne. Wysokie koszty utrzymania. Odnośnik do komentarza
Gontarr Opublikowano 16 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 @jajacek Dziękuje bardzo panie Jacku za odpowiedź. Mam jeszcze pytanko odnośnie tego który rower należałoby wybrać biorąc pod uwagę serwis, gwarancje, łatwość i koszty naprawy. Szczerze powiedziawszy najbardziej przekonuje mnie Rockrider ze względu na wygląd oraz dostępność roweru. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Koszty utrzymania są tym wyższe, im więcej hydrauliki i im lepsze grupy osprzętu. Amortyzator powietrzny ma zalecany interwał serwisowy 200h. Napęd 1x zużywa się szybciej niż 2x. Więc Rockrider będzie najdroższy w serwisie. Na dodatek wątpię żeby serwis Decathlonu, był w stanie prawidłowo serwisować ten rower. Z moich doświadczeń a miałem 2 rowery z Deca, to dzięcięce i jakieś taniochy zrobią. Ja miałem dwie szosy, które nie są trudne w serwisowaniu, to już był problem. Więc atpię żeby hydraulikę ogarniali. Serwis amora to i tak nie jest na gwarancji. chyba że coś zepsute. Natomiast rower dobry. Kellys Gate, nie słyszę żeby ramy pękały. Kolega sprzedawał je dziesiątkami i nie wracały. Od jakichś 3 lat najpopulrarniejsze rowery ze średniej półki. Indiana tak jak pisałem, serwis na Berdyczów. Zarówno Indiana jak i Gate wymagają okresowych serwisów amora i hamulców. Cube Attention najtańszy w eksploatacji. Czasem narzekania na serwis. Ale to też nie są rowery, w których ramy pękają. A ogólnie koszty utrzymania takich lepszych rowerów to długi temat. Żeby utrzymać rower na hydraulice w dobrej sprawności przy przebiegu 3000 km rocznie, zwykle trzeba 500-1000 zł. W zależności od tego jak dbamy i w jakich warunkach jeździmy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się