314ter Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Cześć, Wolę się upewnić przed zakupem, może ktoś przerabiał podobną konfigurację. Mam stary rower trekkingowy Merida Freeway 9500 z prądnicą w przedniej piaście, model Shimano DH-3N30 i jakąś halogenową Bastę z przodu, która praktycznie nie daje żadnego snopu światła po zmierzchu. Chcę wymienić na jakieś współczesne i LED-owe. Czy ten model Buscha będzie bez problemu z prądnicą współpracował? Z tyłu mam też jakiegoś B&M, stąd decyzja, ale nie wzbraniam się przed AXĄ lub innym godnym polecenia modelem. Coś doradzicie? https://www.bumm.de/en/products/dynamo-scheinwerfer/produkt/162rtsndi.html? Odnośnik do komentarza
KrzysiekzLublina Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 (edytowane) Tak, będzie współpracowała na pewno - standard dynam jest jeden, i nie ma tu wielkiej filozofii, za wyjątkiem jednego szczegółu - "wygładzenia" impulsów zasilania. Chodzi o to, że prądnice w piaście ze wzgledu na bardzo wolnoobrotową charakterystykę generują bardzo mocne impulsy w bardzo dużych odstępach czasu, co przy bardzo małej w porównaniu do żarówek „bezwładności” świetlnej lamp ledowych i kiepskiej jakości układów prostowniczych w lampach może, nawet przy średnich prędkościach (ok 20-25 km/h) dać Ci efekt stroboskopu. Ja przerobiłem chyba ze cztery różne lampy – i Axy i Buscha, każda o cenie (na 2016 rok)w okolicach 250 – 400 PLN i to było tak intensywne, że nie dawałem rady jeździć w nocy więcej niż 1-1,5 godz. Dopiero b&m luxos u dał pod tym wzgledem radę, ale on wtedy kosztował ponad 600PLN. Co ciekawe jednak, wcześniej przez chyba 6 lat miałem lampę x-light xc-110c(dioda 1 wat, 15 lux) za ok 40 PLN i wyrównanie miała wzorowe. Także warto by było żebyś po prostu przetestował sobie tę lampę, bo niestety – nawet Busch potrafi spaprać sprawę Edytowane 14 Marca 2020 przez KrzysiekzLublina mała czytelność tekstu Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Dzięki za podpowiedź, ja z kolei wyczytałem, że niczego poniżej 40 lm nie warto brać, a z kolei nie chciałbym wydawać do starego roweru nie wiadomo jakiej kasy na ważne, ale nie najważniejsze oświetlenie. Ogranicza mnie to, że łatwiej byłoby zainwestować w akumulatorowe, ale nie uśmiecha mi się obwieszanie roweru w kolejne elementy wyposażenia, skoro mogę wykorzystać istniejącą prądnicę. Odnośnik do komentarza
KrzysiekzLublina Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Powiem tak: ta lampka x-light - ta 15 lux którą miałem NAPRAWDĘ dawała radę. Naprawdę. I mowa tu o wielogodzinnej jeździe w nocy po nieoświetlonych drogach kiedy potrafiłem wracać do domu ok godz 2-3 nad ranem, czyli powiedzmy od ok 20:00 już trza było świecić. A zmieniłem ją bo przestało działać podtrzymanie postojowe, a ten busch miał ładowarkę usb, ale koniec końców okazał się też daleki od ideału - szerzej opisałem temat tu: Tak czy inaczej uważam że warto przetestować przed zakupem Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 15 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Super, dziękuję, zabieram się za lekturę ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się