Skocz do zawartości

Cross w granicach 2.500 - 3.000 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Stoję przed zakupem roweru crossowego. Dlaczego cross? Bo będę jeździł po mieście i "spokojnych" ścieżkach polnych oraz leśnych.

Po wstępnej lekturze różnych artykułów i for moją uwagę przykuły następujące modele:

1. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-2/p/23067/ podobno najlżejszy,

2. https://www.unibike.pl/vipergts.html

3. https://www.rowerzysta.pl/rowery/rower-crossowy-romet-orkan-4-m-2017-19cali-czarno-bialy-26264.html Romet to Romet ?

4. https://www.scott.pl/archive-product/629/4168/Rower-Sub-Cross-40-Men/ tego, w sklepie na ul. Okrzei w Wawie, Pan zachwalał, w rozmiarze M.

Dodam, że mam 172 cm wzrostu i około 85 kg wagi (póki co..;-)). Rama powinna być chyba 19" i koła 29"???

Interesuje mnie sprzęt niezawodny, dobrej jakości.

Poproszę o uwagi i sugestie...

M.

Odnośnik do komentarza

Rama 17,5, koła 28 cali w crossach. 29 to nazwa umowna. Obręcz crossa 28 cali i mtb 29 ma taki sam obwód. Obwód opon jest inny.
Niezawodny i dobrej jakości to nie za 2500.

W kategorii "niezawodny i dobrej jakości"

Z tych co podlinkowałeś
Trek kompletne gówno
Viper nędza
Romet nędza
Scott kompletne gówno

W kategorii "po bułki do sklepu" każdy w porządku


 

 

Odnośnik do komentarza

Sprawdź Giant Roam, Radon Scart, Canyon Pathlite, Cube Cross.
Jedyne amortyzatory, które się rzeczywiście uginają to przyzwoity RockShox Paragon i nędznawy Suntour XCR Air. Reszta się w zasadzie nie ugina i służy za atrapę.
Niezawodny i dobry osprzęt nazywa się Shimano Deore.

Pan na Okrzei wciśnie co ma w magazynie. Taka jego rola.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał:

Sprawdź Giant Roam, Radon Scart, Canyon Pathlite, Cube Cross.
Jedyne amortyzatory, które się rzeczywiście uginają to przyzwoity RockShox Paragon i nędznawy Suntour XCR Air. Reszta się w zasadzie nie ugina i służy za atrapę.
Niezawodny i dobry osprzęt nazywa się Shimano Deore.

Pan na Okrzei wciśnie co ma w magazynie. Taka jego rola.

Jutro zabieram się za przegląd Twoich propozycji.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Dnia 10.03.2020 o 17:38, jajacek napisał:

Jedyne, z czym się nie zgodzę to:

"Z tych co podlinkowałeś
Viper nędza"

Zwłaszcza w kontekście kategorii "Niezawodny i dobry osprzęt nazywa się Shimano Deore."
?

Kolega Jacek neguje wszystko, co wyposażono w niepowietrzne amortyzatory, zwłaszcza Suntoura ?

Dodałbym do propozycji Kellysa Phanatica, mam i polecam ?
 

 

 

Odnośnik do komentarza

Trochę km zrobiłem na rowerach typu cross/trekking/hybrid. Tak bliżej 100 tys km.
Amortyzatorem w rowerze jest widelec, który ugina się i rozpręża w sposób kontrolowany. Nie spełniają tego warunki żadne widelce Suntoura oprócz powietrznych. Spełniają ten warunek widlece RockShox olejowo-sprężynowe ale są rzadko w takich rowerach stosowane. Jakieś 99% rowerów ma Suntoury z kawałkiem stalowej sprężyny bez oleju w goleni. I te są oczywistym gównem i wszelka dyskusja na temat ich pracy jest pozbawiona sensu. Nic nie robią oprócz ugięciem się o 1-4 cm i niekontrolowanym rozprężeniu  po wpadnięciu w wielką dziurę.

Odnośnik do komentarza

Masz rację, ale patrzysz na to czysto subiektywnie Jacku (zresztą niby jak miałbyś). Tyle tylko, że mało kto może Ci dorównać pod kątem doświadczenia i potrzeb. 50% użytkowników nie odczuje różnicy w ogóle, kolejne 25% nie będzie podróżować w tak zróżnicowanych warunkach, żeby mieć porównanie i potrzebę jazdy na czymś lepszym. Tak to jest ? PS. Rower crossowy tylko wg producentów jest rowerem do wszystkiego, a z drugiej strony amortyzator to nie cały rower.

Odnośnik do komentarza

Częściowo zgoda. Zakup roweru jest najczęściej na 5-10 lat. Jeśli zamierza się jeździć rowerem regularnie to lepiej jest dołożyć 500 zł czyli 25-50 zł rocznie i kupić produkt jakościowo dobry i cieszyć się jazdą na czymś lżejszym z lepiej toczącymi się kołami i lepiej zmieniającymi się biegami i ewentualnie uginającym się amortyzatorem niż czymś dużo gorszym. I po to jest to forum żeby użytkownikowi taki wybór uświadomić. Jak ktoś jeździ do sklepu po bułki czy do parku na godzinę to nie ma znaczenia na czym. Ael jak ma jechać parę godzin dziennie od wiosny do jesieni co weekend to inwestycja jest warta dodatkowych środków pieniężnych.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...