Ryszard Kabura Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 Witam. Szukam nowej szosy i mam dylemat. Może ktoś pomoże? 1. Giant TCR advanced 2 2020 (ok. 6.500 zł) 2. https://allegro.pl/oferta/fuji-roubaix-1-1-disc-52cm-rower-szosowy-ultegra-8968101227?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria_sport_bicycles&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=EAIaIQobChMI643g_LLs5wIVyo4YCh02HgHBEAQYAyABEgIwV_D_BwE 3. Względnie mogę mieć Krossa Vento 7.0 2019 za 5500 zł. Nówka. Docelowo chce w roku 1-2 wyścigi zaliczyć ale bez ciśnienia na wyniki. A tak to jazda solo lub w grupie. Aktualny swój rower często wożę w bagażniku np. na wakacje na weekend i nie wiem jak karbon zniesie takie warunki... A nie chce się denerwować ze coś się może stać. Za Fuji Roubaix przemawia to że mogę względnie założyć szersza gumę i sobie po jakimś lekkim szutrze pośmigać, gdyż czasami na wakacjach okazuje się że ścieżka asfaltową kończy się w polu i zaczyna się ubitą drogą gruntowa a instynkt podróżnika mówi jedz dalej... A na Fuji Sl to raczej nie ma co się pchać w szuter. Rower chce kupić na 3-4 lata z opcją na kupno lepszy kół po 1 sezonie. Dodam że znajomi to na giantach propelach śmigają ale w grupie na kole to i za nimi na caad 8 byłem w stanie jechać. Co sądzicie? Może macie jakieś inne ciekawe propozycje. Co do Fuji to zastanawia mnie czy można tam włożyć szerszą gumę 700x30 c i zrobić z tego na drugim zestawie kół pseudo gravel. Ewentualnie za Fuji przemawia to, że a tanie b jak będe chciał karbon to kupię ramę i przełożę osprzęt.... Co myślicie?(btw Wzrost 173 przekrok 79 ) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 Pewna niespójność w tym poście. Chce się ścigać...ale bez napinki. Szersze gumy i szutry... Jak ktoś chce się ścigać to kupuje karbonową ramę typu race lub aero i wysokie stożki karbonowe. I takim rowerem jest Giant TCR. Sztywny, zapewniający maksymalny transfer mocy o wyścigowej geometrii. Niewygodny bo w ściganiu rzadko są wygodne rowery. Przy 173 potrzebujesz ramę wyścigową 50-52. Podobnym rowerem jest Fuji Roubaix. Tyle że rama alu i na tarczach. Kompletnie nie nadaje się na szutry ze względu zarówno na geometrię jak i sztywność wyścigowego widelca. Chyba że 500m. Nazwa jest myląca. Nie ma nic wspólnego z brukami i szutrami. Jest to szosa race. Zresztą firma Fuji straciła prawo do używania tej nazwy i nie będzie już produkować rowerów z tą nazwą. Vento jest ramą pośrednią pomiędzy szosą endurance i szosą race. Ma sens jako szosa do mocniejszych ustawek. Na szutry nie, chyba że 500m. Wożenie roweru w samochodzie nie jest żadnym problemem. Wożę moje karbonowe ramy od lat. Ważne żeby były w pokrowcu. Ja wożę w Zator XL. Mała rama wejdzie bez zdejmowania tylnego koła z lekko wystającą kierownicą. Jak zdejmiesz tylne koło to trzeba zabezpieczyć hak przerzutki w transporcie. Nie ma tu żadnego znaczenia czy rama karbon czy alu. Jak piszesz rower na 4 lata to warto zdać sobie sprawę że wartość rowerów bez tarcz będzie maleć. Bynajmniej nie znaczy to że są to złe rowery. Wszystkie szosy, które mamy w domu są bez tarcz. Na kole idzie jeździć i na trekkingu. Zaczynałem pojawiać się na ustawkach szosowych na trekkingu 15kg z lemondką i dawałem radę jeździć ze średnią 35 jak noga była. Paru kolegów też jeździ na Propelu. Odnośnik do komentarza
Ryszard Kabura Opublikowano 25 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 Masz w pełni rację albo ściganie albo szutry. Tylko problem dalej mam giant tcr czy fuji. Za giant em przemawia karbon i chyba tyle za fuji cena i hydraulika. Na karbonie nigdy nie jeździłem i korci zwłaszcza że tcr mogę mieć lokalnie od zaufanego sprzedawcy. Jak giant to też nie wiem czy s czy xs rama..... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 Rama ramie nie równa. W sezonie jestem co chwilę na wyścigach juniorów. Wiele klubów ma TCR bo jest to sprawdzona i niezbyt droga konstrukcja wyścigowa. Fuji Roubaix widziałem tylko na obrazku. Ciężko porównywać różne ramy. Ale np. w ramie alu ciągle bolał mnie kręgosłup lędżwiowy i miała jakąś taką "dębową" charakterystykę. Mój młody miał alu z Decathlonu, Tribana i było to samo. Natomiast rama karbonowa ma pewną trudną do uchwycenia sprężystość i jedzie się lepiej. Jeśli nie przeszkadza brak hamulców tarczowych to kupiłbym TCR. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się