Michael5 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 Witam wszystkich forumowiczów, właśnie zacząłem się rozglądać za jakimś nowym sprzętem, a z racji obecnej pory roku teoretycznie jest to dobry moment na zakup nowego roweru. Rzecz w tym, że ostatniego górala na kołach 26" kupiłem jakieś 15 lat temu.... teraz po poczytaniu forum i ogłoszeń widać jak wiele się zmieniło, a raczej sprofesjonalizowało.Wybór jest ciężki. Rozglądam się za czymś uniwersalnym (182cm, 72kg) ale i wizualnie podobającym się bo jakby nie było to też istotne. Z tych co mnie zainteresowały (pierwszy chyba najbardziej): https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower-cube-cross-sl-blue-lime-2020/38113.779.1.162.pl.0.htm https://sklep.zuchlinski.com.pl/specialized-crosstrail-elite-carbon-rozmiar-l,146,25345.html https://www.rove.pl/rower-meski-cube-attention-sl-orange-n-black-10891.html https://www.scott.pl/produkt/225/1354/Rower-Aspect-900/ https://bikepark24.pl/Rower-gorski-mtb-Cube-Reaction-SL-green-grey-2019.html Byłbym wdzięczny za uwagi do powyższych, inne propozycje również mile widziane ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 Rozrzut duży. Przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć jaki procent jazdy będziesz spędzać w terenie a jaki na asfalcie. Byłem posiadaczem Specialized Crosstrail Expert i na podobnego typu rowerach przejechałem blisko 100 tys km. Miały one sens kiedy w mtb były koła 26 cali. Sprzedałem i już takiego roweru nie zamierzam mieć. Jest to rower na asfalt z możliwością jazdy w lekkim terenie i okazjonalną jazdą w średnim terenie. Jego amortyzator pracuje w bardzo małym zakresie i bardzo słabo wybiera nierówności. Kupno takiego roweru w karbonie uważam za bezsens. Bo z założenia ma on czasem wozić bagażnik i sakwy i być transportowany w środkach komunikacji. A karbon się do tego nie bardzo nadaje. Dla mnie warunki brzegowe na dobry cross to rama alu, amor RockShox Paragon i napęd Deore z korbą 3x 48x38x28. Nic więcej nie potrzeba. Cross z napędem 1x to kompletne nieporozumienie. Co do rowerów mtb to inna bajka. Jak widze budżet pozwala Ci na zakup najlepszego mtb w tej klasie jakim jest Specialized Chisel Expert 2x 2019. Koszt ok. 6k. Taki posiadam i na taki namawiam. Jest to rower terenowy ale zdarza mi się nim z przyjemnością jeździć równiż po asfalcie. Mając drugi komplet kół z węższymi oponami na asfalt ogarniasz wszystkie zastosowania. W tym modelu masz już wszystkie najnowsze technologie, więc parę dobrych lat nie będziesz miał potrzeby nic więcej kupować. Rower waży trochę powyżej 11 kg. Odnośnik do komentarza
Michael5 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 dziękuję za odpowiedź jajacek - namieszałeś mi teraz w głowie tym Specialized Chisel Expert 2x, przyznaję zaintrygował mnie bardzo ? Na stronie producenta widnieje aktualnie taki model: https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-expert--2x/p/133925 Pytanie czy na lata 2018 i 2019 był to ten sam sprzęt, cenowo w internecie panuje lekki rozstrzał, a nie chciałbym pomyłki ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 2018 i 2019 byly identyczne z tego co pamietam. Mam 2018 i manetki i przednia przerzutke SLX, tylna XT, korbe RaceFace Aeffect 36x26, hamulce Deore, kaseta SLX, siodlo Phenom. Poniewaz moj jest przerobiony na tubeless i stoi na oponach S-Works FastTrak, wazy prawie rowno 11kg. Mam do niego przygotowane kilka upgrade'ow. Jest teraz promocja na XTR 11-speed i manetki kosztuja niecale 300 a przednia przerzutka 130. Hamulcow nie zamierzam zmieniac. Mialem XT i te hamuja nie gorzej a maja mataliczne tloczki bardziej odporne na zime niz ceramiczne w SLX/XT. Zmienie jeszcze sztyce podsiodlowa i kierownice na karbon. Moim celem jest uzyskanie maszyny stosunkow lekkiej, maksymalnie komfortowej, bardzo sprawnej technicznie i stosunkowo odpornej mechanicznie. Odnośnik do komentarza
Michael5 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 Niestety Specialized Chisel Expert 2x 2018 jest wyprzedany, przedzwoniłem w różne miejsca i nie ma go już na magazynach. Aktualnie trochę ciężko z rowerami z dwurzędowym mechanizmem korbowym. Dziś zaproponowano mi/przymierzyłem na żywo na jednym blacie : Chisel Comp, Epic Hardtail (2019 lub 2020). Oglądałem też jeden z niewielu na miejscu dwurzędowy Trek Procaliber 9.7 2017 - i przyznam, że ten naprawdę spodobał mi się (za to na rok 2020 robią już 1x). Polecali też z korbą 1x: Giant XTC Advanced 2 2020. Sam nie wiem... W każdym bądź razie jest to już wyższy pułap cenowy i myślę że jeśli dojdzie do zakupu któregoś z nich to raczej pozostanę przy serii. ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 W Czechach 2x do dostania bez problemu. Procaliber tez fajny rower, ktory mi sie podoba. Giant to przypadkiem nie na Suntourze?Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Michael5 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 Pozwolę sobie wkleić całą specyfikację : Giant XTC Advanced 29 2 2020 (~9000zł) Rama: Kompozyt węglowy - Advanced Widelec: ROCKSHOX Recon RL Solo Air 29", skok 100mm, Boost 15X110MM, manetka blokady, czarne golenie górne, Tapered Suport: SHIMANO BB-MT800, PressFit Mechanizm korbowy: SHIMANO SLX M7100 boost, 32T Manetki: SHIMANO SLX M7100, 1x12 Przerzutka tylna: SHIMANO SLX M7100, Shadow + Łańcuch: SHIMANO CN-M7100 Kaseta: SHIMANO SLX M7100, 10-51, 12s. Hamulce: SHIMANO MT500, tarcze 180/160, hydr. Obręcze: GIANT XCT 29” , szer. wew. 25mm, Tubeless, alu. Piasty: [P] SHIMANO HB-MT400-B, boost 15x110mm [T] SHIMANO FH-MT510-B CENTER LOCK, boost 12x148mm Opony: MAXXIS Recon Race 29x2.25, zwijane, TLR, 60TPI, EXO, Tubeless Wspornik kierownicy: GIANT Contact, alu. Kierownica: GIANT Contact SL XC Flat, 780x31.8mm, alu. Wspornik siodła: GIANT Connect, 30.9x400mm, alu. Siodło: GIANT Contact (Forward), UniClip, DCF (Dynamic Cycling Fit), ParticleFlow VS Procaliber 9.7 2x 2017 (~8800zł) Rozmiar ramy: 19,5" Waga: 11,00 kg w rozmiarze 17,5" Typ ramy: Włókno węglowe OCLV Mountain, IsoSpeed, zwężana główka ramy E2, wewnętrzne prowadzenie linek, wyważone bezpośrednie mocowanie hamulca, wkład suportu PF92, Boost148 i geometria G2 na rowerach 29er Widelec: Fox Performance 32 Float, Step Cast, 2-pozycyjne tłumienie Grip, zwężana rura sterowa E2, Boost110, geometria G2 z 51 mm offsetem w rowerach 29er, 100 mm skoku Korba: Shimano XT 2x11 36/26 Kaseta: Shimano SLX, 11-42, 11-rzędowa Koła: Bontrager Mustang Pro, przystosowane do montażu bezdętkowego Tubeless Ready, Boost110 z przodu, Boost148 z tyłu (15,5: 142 x 12 z tyłu) Opony: Bontrager XR1 Expert, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściany boczne Inner Strength, 120 tpi, stopka z aramidu, 29x2,20" (15,5: 27,5 x 2,20") Manetki: Shimano SLX M7000, 11-rzędowa Hamulce: Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano M615 Deore Przerzutka tył: Shimano Deore XT, Shadow Plus Przerzutka przód: Shimano SLX Kierownica:Bontrager Race Lite, 31,8 mm, wznios 5 mm Mostek: Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., kompatybilny z Blendr Siodło: Bontrager Montrose Comp Sztyca: Bontrager Rhythm Elite, 2-śrubowe jarzmo, 31,6 mm, zerowy offset VS. Trek Procaliber 9.7 2020 (~9500zł) Rama: Włókno węglowe OCLV Mountain, IsoSpeed, zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek, wyważone bezpośrednie mocowanie hamulca, wkład suportu PF92, Boost148 i geometria G2 na rowerach 29er Widelec: RockShox Reba RL, sprężyna Solo Air, tłumienie Motion Control, zdalna blokada, zwężana rura sterowa, geometria G2 z przesunięciem 51 mm na rowerach 29er, Boost110, 100 mm skoku Suport: DUB PF92 Mechanizm korbowy: Truvativ Stylo 6k Eagle Dub, 30T z mocowaniem bezpośrednim Manetki: SRAM NX Eagle, 12-biegowa Przerzutka tylna: SRAM NX Eagle, Type 3 Roller Bearing Clutch Łańcuch: SRAM NX Eagle Kaseta: SRAM XG-1230 Eagle, 11-50, 12-rzędowa Hamulce: Hydrauliczny hamulec tarczowy Shimano MT500 Opony: Bontrager XR2 Team Issue, obręcz przystosowana do zastosowania bezdętkowego, 120 tpi, stopka aramidowa, 29 x 2,20˝ (13,5 i 15,5”: 27,5 x 2,20”) Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., kompatybilny z Blendr Kierownica: Bontrager Race Lite ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 5 mm, szerokość 720 mm (13,5: 690 mm szerokości) Chwyty: ESI Chunky Wspornik siodła: Bontrager Pro, włókno węglowe OCLV, 31,6 mm, przesunięcie 0mm Siodło: Bontrager Montrose Comp Rama Treka chyba bardziej przypadła mi do gustu. Jak uważasz, który z nich będzie lepszym wyborem, 2017 czy 2020? ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 Procaliber 9.7 2017 był rowerem na którym moje oko bardzo długo wisiało. Niestety kosztował grubo ponad 10k, więc był poza moim zasięgiem. Posiada wszystkie pożądane przeze mnie cechy. Lekka ramę dającą komfort kręgosłupowi lędźwiowemu za pomocą systemu IsoSpeed a jedocześnie sztywność ze względu na użyty materiał, karbon. Świetny amortyzator Fox (komfort kręgosłupa piersiowego) i dobry napęd 2x. Miałem okazję testować po kilka dni kilka najwyższych modeli karbonowych Speca (niestety Trek tego nie umożliwia). Problem z nimi był taki że były bardzo sztywne, co fajnie przekładało się na szybkość ale po ok. 60 km pojawiał się związany z tym dyskomfort bo były zbyt sztywne. Wynikało to zarówno z konstrukcji ramy przeznaczonej do ścigania więc maksymalnie sztywnej oraz stosunkowo sztywnego wyścigowego widelca RockShox SID lub Reba. Ostatecznie miałem opcje kupić aluminiowego Chisela, bardziej komfortowego albo karbonowego Epica Comp, 300-400 gram lżejszego na takim samym osprzęcie ale bardziej sztywnego. Dlatego też wybór padł na Chisela. Poprzednio miałem Speca Crave Pro na Foxie Float Evolution i nie ma żadnej wątpliwości że Fox pracował lepiej i był bardziej komfortowy niż obecnie posiadana przez mnie Reba. Natomiast jeśli jesteś w stanie rozciągnąć budżet i kupić tego Procalibera to będziesz miał w miarę lekki rower, ze świetnym amorem i przyzwoitym osprzętem. Jeśli się nie mylę jest to Fox z pokryciem Kashima i nowym tłumikiem Grip. Jest to amor, który umożliwia bardzo precyzyjne dostosowanie go do swojej wagi i potrzeb. Rower ma też podsiodłówkę w rozmiarze 31,8 co jest standardowym rozmiarem dającym możliwość zakupu bardzo szerokiej rzeszy myk-myków czyli opuszczanych sztyc (dropperów). W Chiselu jest 27,2 co zmiękcza tył ale trochę ogranicza dostępność myk-myków. W jednym i drugim jest poprowadzony wewnętrzny peszel do poprowadzenia linki myk-myka i wyprowadzenia jej do manetki na kierownicy. Po dokonaniu paru poprawek można uzyskać wyśmienitą maszynę służąca zarówno do wyścigów jak i rekreacyjnej jazdy w każdym terenie. A tak swoją drogą jak podadzą Ci part number z tego Foxa to można znaleźć na stronie producenta jaki dokładnie jest to model. Bo jest wiele różnic miedzy nimi. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 Tu masz wątek gdzie jest trochę ciekawych informacjihttps://roweroweporady.pl/f/topic/2586-specialized-chisel-nowy-aluminiowy-wyścigowy-ht/?tab=comments#comment-18753 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2019 Wątek Procalibera:https://forums.mtbr.com/trek/procaliber-987761.html Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się