Skocz do zawartości

Merida 500 Lite czy Kross Level 8?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Mam małą zagwozdkę. Czy Kross Level 8 2020 https://www.kross.pl/pl/2020/mtb-xc/level-8-0 , którego mogę mieć za ok 4200 to lepszy wybór niż Merida BigNine 500 Lite 2020 https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/1571/bignine-500-lite za ok 4300 (czyli stówkę więcej)? Kross ma 1x12 SLX i hamulce MT500 (coś ala Deore), ale jest cięższy o ponad 1kg od Meridy. Zapewne swoje robi rama,  opony, koła i amoryzator. Merida jest ładniejsza wg mnie, ma lżejszy amor Manitou, ale napęd to 2x10 Deore i hamulce MT200 (Altusa). 

Ogólnie to też pytanie czy 4300 to dobra cena za taką Meridę? 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Zależy ile ważysz i gdzie będziesz jeździć. Technicznie Kross jest ciut lepszy. Ma amor o goleniach 32mm, który jest trochę lepszy od tego Manitou z goleniami 30 mm. Ma zdecydowanie lepsze hamulce. Mam obecnie takie same. Natomiast trzeba sobie zdawać sprawę z konsekwencji wyboru napędu 1x. Po płaskim i z góry będzie trochę  gorzej. Merida zdecydowanie ładniejsza, tu się zgadzam. Merida ma już piasty boost, tylną 148 mm, która przyjmie szerszą oponę. Spodziewam się że rama Meridy jest lżejsza. Koła w obu badziewiaki. Hamulce MT-200 w takim rowerze to żart.

Może spójrz jeszcze na XC 100 z Deca, Kellys Gate 50/70 i Accent Peak. A jakbyś wysupłal 5k to masz bardzo dobrego XC 500 z Deca.

Odnośnik do komentarza

Ważę 85kg. Jeżdżę głównie rekreacyjnie, chociaż bardziej dynamicznie niż "krajobrazowo" w terenie - Kampinos, MPK (Wesoła, Wawer), więc płaskawo i piaskowo ?  W przyszłym roku planuję pojechać  parę maratonów Poland Bike. Napęd 1x nie do końca do mnie przemawia, chociaż to podobno przyszłość MTB ? Hamulce Altusa w rowerze celowanym do wyścigów to faktycznie żart, ale łatwiej i taniej zmienić heble niż ramę. 

Odnośnik do komentarza

Jeżdżę głównie w Kampinosie i okolicach zachodniej Warszawy. MPK też się zdarzy. Napęd 1x się u nas nie sprawdza zupełnie. Szczególnie na maratonach mtb. W Poland Bike ludzie mają duże średnie prędkości. Niektóre wyścigi jadą na rowerach przełajowych. Ja co prawda na Berciku miałem chyba z 15 km/h ale Bercik jest interwałowy. Więc tym wyścigom bliżej do przełajowych niż terenowych. Koniecznie dwie tarcze i raczej duża 38. Fakt że heble taniej zmienić i blat też. A może jakąś nowoczesną używkę w dobrym stanie? Ta Merida mi się akurat podoba. Natomiast, któryś z kolegów kupił Kellys Gate i po zmianie kół i opon zszedł z 13,5 na 11,8 kg. Meridy i Kellys możesz zobaczyć w sklepie u mojego kumpla Krzyśka Rogulskiego, Legion na Górczewskiej. Jego serwisant Gregor, jeździ chyba właśnie na Big Nine Lite.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...