cy3ul Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Witam, Jestem właścicielem roweru Merida crossway z 2018 roku. 20d https://www.rowerymerida.pl/produkt1485/crossway-20-d-rower-merida.html.Po tym sezonie chciałbym wymienić osprzęt na Shimano Alivo lub Dore. Pytanie podstawowe brzmi. Czy taka rama pozwoli na taki upgrade? Czy ma to w ogóle sens? Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Da się. Problem jest tylko taki, że masz napęd 8s. A obecnie produkowane grupy Alivio czy Deore tu już co najmniej 9s. Musiałbyś przejść na 9s albo na 10s a to są duże koszty. A i tak zostaniesz z piastami Tourney w kołach. Drogo, a afekt taki sobie. Zadaj sobie pytanie czego Ci brakuje obecnie ? Wygody, prędkości, możliwości terenowych ? Od tego warto uzależnić ugrade lub wymianę na inny model. Sam na przykład przerobiłem podobny do Twojego rower na wersję lepiej dostosowaną do dojazdów do pracy i do wypraw z sakwami. Zmiany polegały między innymi na wymianie sztycy amortyzowanej na normalną, wymianie sterów, mostka na a-head, kierownicy na prostą, amortyzatora na sztywny widelec, korb na mniejsze, kół na sztywniejsze, opon na lżejsze. Akurat większość napędu w tym przerzutki zostawiłem bez zmian, bo działały wystarczająco dobrze. Wyszedł mi dość lekki rower (około 11 kg) całkiem dobrze sprawdzający się w dość szybkiej jeździe po utwardzonych nawierzchniach z możliwością całodziennej jazdy z ekwipunkiem wyprawowym. Ale to tylko przykład. Jeżeli zależy Ci na przykład na jeździe w terenie, to kierunek zmian musiał by być trochę inny (o ile nie wymiana roweru), itp. Odnośnik do komentarza
cy3ul Opublikowano 13 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 Dzięki za odpowiedź. Na dzień dzisiejszy to brakuje mi1) Trochę prędkościOdnoszę wrażenie ze lepszy osprzęt mógłby mi w tym lekko pomóc2) Trudna regulacja przedniej przeżytki Przy wrzuceniu na skrajne biegi lekkie ocieranie sie pojawia Jeżdżę dopiero 2 sezon i również jestem ciekawy czy odczuje różnice bo nie mialem nigdzie możliwości przejechania się rowerem z lepszym osprzętem. Koszty nie są zbyt ważne ponieważ zakupy sobie rozłożę na kilka miesięcy. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 14 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2019 13 godzin temu, cy3ul napisał: 1) Trochę prędkości Odnoszę wrażenie ze lepszy osprzęt mógłby mi w tym lekko pomóc Raczej nie pomoże. Bez wymiany roweru pomóc może obniżenie kierownicy (jest regulacja), wymiana opon na lepsze. 13 godzin temu, cy3ul napisał: 2) Trudna regulacja przedniej przeżytki Przy wrzuceniu na skrajne biegi lekkie ocieranie sie pojawia To jest raczej do ustawienia, mała szansa że przerzutka jest wadliwa i trzeba ją wymieniać. 13 godzin temu, cy3ul napisał: Jeżdżę dopiero 2 sezon i również jestem ciekawy czy odczuje różnice bo nie mialem nigdzie możliwości przejechania się rowerem z lepszym osprzętem. Różnice oczywiście są, ale to nie jest tak, że lepszy osprzęt da np. większe prędkości. Co najwyżej zmiana biegów będzie trochę pewniejsza i rzadziej trzeba będzie robić regulacje. Z tym że w Twoim przypadku przejście na Deore oznacza wymianę praktycznie całego napędu łącznie z manetkami. Koła też by wypadało. Koszt takiej operacji łącznie z robocizną to będzie grubo powyżej tysiąca złotych jak nie więcej. A i tak zostaniesz z najtańszą ramą i kiepskim amortyzatorem. Bardziej opłaca się uzbierać na nowy rower np. https://skiteam.pl/rowery-2019/10868-rower-cube-245360-cross-pro.html lub https://www.kross.pl/pl/2019/cross/evado-9-0 (jeśli miałby to być cross). Jak trochę dłużej pojeździsz, to może się też okazać że lepszy byłby mtb lub szosa i to byłby już konkretny upgrade. A jak być coś poszukał w używanych, to wyszło by sporo taniej niż za wypasionego crossa. Odnośnik do komentarza
cy3ul Opublikowano 14 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2019 Dzieki bardzo za cenne porady. A jakie opony byś polecil?Zaznaczam ze nie chciałbym grubszych niż te co mam. Jeżdzę drugi sezon i jestem zadowolony. Nie zawiodły mnie rownież nawet przy bardziej wymagajacym podłożu niż asfalt :), utwardzone sciezki leśne, betony itp. Dlatego też nie chce kupować szosy bo jeżdze w terenach o zróżnicowanym podłożu.Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 14 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2019 To zależy od budżetu. Na taki mieszany teren można coś w okolicach 70 zl za oponę, np. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-double-fighter-iii-pd3446/?v_Id=109758 ewentualnie wersja premium, czyli opony gravelowe https://allegro.pl/oferta/opona-opony-panaracer-gravelking-700x38-gravel-7883489799 . Te drugie miałem założone w swoim crossie i mogę polecić. Mają małe opory toczenia na asfalcie a jednocześnie bardzo dobre trzymanie na ubitej ziemi czy drobnym kamykach. Na piasku też dają radę jeśli nie jest zbyt głęboki Jest też sporo ich recenzji w necie. Odnośnik do komentarza
cy3ul Opublikowano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Dzięki bardzo. Kupię te droższe.Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
rrG73JH Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 Z przejściem na przerzutkę 9s do kasety 8 biegowej nie ma żadnego problemu i nie są to duże koszty jak to wyżej zostało napisane. Przerzutka alivio to koszt ok 110zł. Nic więcej nie potrzebujesz wymieniać dodatkowo. Faktem pozostaje że jeżeli chciałbyś naprawdę poczuć jakąkolwiek różnicę to musiałbyś sporo zainwestować w ten rower, a to raczej się mija z celem. Lepiej dozbierać trochę kasy i kupić coś lepszego.Nie wiem też jak z wytrzymałością tej ramy w meridzie i jaki sposób jazdy preferujesz na tym rowerze. Jeżeli miejski to fabryczny osprzęt w zupełności wystarczy. Jeżeli się ścigasz to jak wyżej napisałem wiąże się to z kosztami ale wtedy rama może nie wytrzymać jak dowalisz dużo osprzętu z górnej półki. Moim zdaniem możesz wymienić przerzutkę, opony ewentualnie na jakieś semi slick, pedały na metalowe (kwestia estetyczna), gripy i chyba to wszystko co można rozsądnie zainwestować w ten rower bo myślę że nie kupiłeś roweru za 1800zł do ciężkich warunków. Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 18 godzin temu, rrG73JH napisał: Z przejściem na przerzutkę 9s do kasety 8 biegowej nie ma żadnego problemu i nie są to duże koszty jak to wyżej zostało napisane. Jasne, że do napędu 8s możesz wrzucić przerzutkę wyżej grupy na 9 czy 10s. Ale po co? Różnica w pracy napędu będzie praktycznie zerowa. Zdecydowanie lepiej jest wymienić manetki, ale w przypadku to odpada bo ilość biegów na manetce musi być już kompatybilna z zakresem biegów w rowerze. Odnośnik do komentarza
cy3ul Opublikowano 9 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 Podjąłem decyzje. Bede odkładał kasę na nowy rower. Tymczasem zakupie tylko nowe opony Premium. Dziekuje wszystkim za rady i podpowiedzi.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się