Matison Opublikowano 31 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Witam wszystkich. Modernizuje swój rower w związku z tym zakupiłem używaną ramę aluminiową w której są zamontowane stery Ahead na rurę sterową 1" (25,4mm). W tym problem że mój stary przedni widelec jak i większość tańszych modeli na rurę sterową 1" posiada ją gwintowaną. I tu nasuwa mi się pytanie. Czy jest jakaś możliwość by przerobić tą rurę sterową na Ahead bez przykręcania nakrętki czy po prostu nakręcić nakrętkę i zamocować np. Adapter wpuszczany z 25,4 na 28,6mm? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 31 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Średnio rozumiem to co napisałeś, jeżeli kupiłeś nowy widelec z rurą niegwintowaną a-head i chcesz go zamontować w rowerze w którym był wcześniej widelec z rurą gwintowaną, to musisz najpierw usunąć (wybić) z ramy stery klasyczne a potem osadzić stery a-head. Robiłem taką operację, z tym, że dla widelca 1 1/8. Dla 1 cal powinno być podobnie. Odnośnik do komentarza
Matison Opublikowano 31 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Nie, chodziło mi o to że zakupiłem ramę ze założonymi sterami Ahead a mój stary widelec posiada rurę gwintowaną i czy jest sposób zamontowania tego widelca (z rurą gwintowaną) do nowej ramy ze sterami Ahead bez przykręcania tej nakrętki na gwint. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Prawidłowym rozwiązaniem (i wcale niedrogim) jest wybicie z ramy sterów ahead i założenie sterów klasycznych. Inne kombinacje bym sobie darował.. Stery dostaniesz już od 10 zł, np. https://allegro.pl/oferta/stery-neco-h831-1-gwint-czarne-7164626540. Dla pewności trzeba by jeszcze sprawdzić czy wszystkie wymiary się zgadzają. Odnośnik do komentarza
Matison Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Rozumiem. Zechce jeszcze zobaczyć czy te kielichy co mam podpasują mi to wtedy bym zamknął może je od góry ta duża płaska nakrętka która mam ze starego steru taka jak w tym zestawie https://allegro.pl/oferta/komplet-steru-1-czarny-by-9288-30248-8298252504?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare Jest taka duża nakręcana z ząbkami naokoło. Wtedy bym miał zamiast koszyków z łożyskami miałbym maszynowe to zawsze lepsze by były ale to wyjdzie jak zacznę przekładać. Też myślałem by skrócić rurę sterowa do takiej długości by się kończyła między górnym łożyskiem a kapslem i założyć adapter wpuszczany w rurę sterowa na ahead ale nie wiem czy to zda egzamin. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Jak nie chcesz sobie zrobić krzywdy w trakcie jazdy, to lepiej zrób tak jak piszę. Wybicie misek z ramy i założenie nowych jest możliwe bez specjalnych narzędzi które kosztują kilkaset złotych, ale dość trudne. W serwisie zrobią ci to za kilkadziesiąt złotych. Wcześniej możesz przymierzyć ten widelec do nowej ramy, jeżeli w nowej ramie główka ma inną długość niż w starej, ten widelec co masz może nie pasować, a wtedy to pozostanie raczej kupno nowego, to sobie możesz kupić od razu pod a-head. Odnośnik do komentarza
Matison Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Może faktycznie lepiej se odpuścić kombinacje. Zobaczę na co się zdecyduje czy zostanę na razie przy klasycznym sterze i amortyzatory z rurą gwintowana albo przejdę na ahead ale na sztywne widelce stalowe. W końcu moje główne trasy to asfalt/chodnik/szutrowe leśne ścieżki więc czy jest sens pchać się w amortyzator na razie. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 8 godzin temu, Matison napisał: W końcu moje główne trasy to asfalt/chodnik/szutrowe leśne ścieżki więc czy jest sens pchać się w amortyzator na razie. Nie ma, szczególnie jak masz jakiś stary tani amortyzator. A swoją drogą jesteś pewien że kupiłeś ramę ze sterami ahead pod widelec z rurą 1 cal ? Bo taki widelec ciężko znaleźć. Pod jeden cal są dostępne głównie gwintowane. Odnośnik do komentarza
Matison Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Kupiłem używana ramę Rock Machine modelu Storm z tego co znalazłem to model z 2008r. rozmiar 18" na koło 26" https://ceneo.pl/1660656 Poprzedni właściciel twierdzi że stery są na 25,4mm mierzyłem kaptur i wygląda mi że tak jest ale mi się wydaje że w miseczkach mam więcej miejsca może kaptur jest z innego steru po prostu. Szukałem w nocy nieco informacji o tym modelu to znalazłem że oryginalny przedni amortyzator to Zoom CH-386 Suspension a ten model w wersji Ahead jest tylko na 1 i 1/8" poszperałem dalej i na jakieś rosyjskiej stronie znalazłem ze stery są faktycznie na 1 i 1/8" http://velo-stokcenter.ru/index.php?productID=7129 Dzisiaj już przymierze stary widelec i mi wyjdzie jak pasuje w łożyska i kaptur. Nie da się ukryć ze brak suwmiarki robi swoje. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Jak to jest mtb z 2008 roku, to na 99,5% jest pod rurę sterową 1 1/8 cala. W tym przypadku masz duży wybór widelców czy to amortyzowanych czy sztywnych, tylko trzeba poszukać z pivotami pod v-brake. Może być np. taki : https://sklep.szobakbike.pl/widelce-sztywne/267-547-widelec-mtb-force-26-aluminiowy.html#/160-kolor-czarny_polysk . Stery a-head też prawdopodobnie będziesz musiał dokupić, bo jak ktoś po prostu wyciągnąl stary amortyzator z ramy którą masz, to bieżnia dolnego łożyska została na amortyzatorze i masz trochę niekompletne te stery które zostały w ramie. Obejrzyj sobie jakiś film na YT dot. montażu amortyzatora, to zobaczysz o co chodzi. Np. ten : https://www.youtube.com/watch?v=lnn_FCf8ftM W 7:29 jest pokazane ściąganie biężni ze starego widelca i zakładanie do nowego. Odnośnik do komentarza
Matison Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 No nie mam tej dolnej bieżni sterów więc tak czy siak są do wymiany. Przejdę się do serwisu zdejmę stery pomierze średnice otworu na stery i wtedy zobaczę jakie tam będę mógł wstawić i wtedy zakupie widelec. No chyba ze jest jakiś sposób na zdjęcie tych sterów domowym sposobem nawet takim ze stery mogą się do niczego nadawać ale by nie uszkodzić ramy. Wiem na pewno ze odległość między łożyskami steru to 16-17cm. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 34 minuty temu, Matison napisał: No chyba ze jest jakiś sposób na zdjęcie tych sterów domowym sposobem nawet takim ze stery mogą się do niczego nadawać ale by nie uszkodzić ramy. Da się, za pomocą dużego śrubokręta i młotka. Sam tak robiłem, nic nie uszkodziłem. Z tym, że zalecana jest duża ostrożność, bo łatwo można coś popsuć. A niestety trzeba wybijać z dużą siłą. W serwisie bezpieczniej na pewno. Mają do tego specjalne narzędzie, niby bardzo drogie nie jest, ale stery wymienia się rzadko i nie bardzo się opłaca kupować : https://allegro.pl/oferta/icetoolz-przyrzad-e221-wybijak-misek-sterowych-7800104230 Odnośnik do komentarza
Matison Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 A ile średnio taka przyjemność kosztuje? Na wbijanie to widziałem już sposób i jest na pewno tańszy i tak samo skuteczny. Na razie nie mam czasu nad tym siedzieć, praca. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Nie wiem ile to może kosztować, zapewne nie więcej niż kilkadziesiąt zł. całą operację wymiany widelca. Jak się ma odpowiednie narzędzia, to nie ma z tym dużo roboty. Tu masz np. 20-50 zł : http://www.gatar-ski-serwis.pl/rowery/cennik-rowery.html Odnośnik do komentarza
Matison Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Długo mi zleciało. Pomierzyłem ramę stery i wyszło ze jednak rama jest na 1" i raczej nie ma szans na 1 i 1/8" ze względu ze rama w miejscu sterów na średnice zewnętrzną 37mm więc jakby odliczyć grubość ścianek lakieru wychodzi ok 30mm a tyle potrzebują przeważnie stery 1". Całe szczęście znalazłem widelec sztywny 1" stalowy na allegro za 40zl w tym ze jest on surowy czyli niepomalowany a to w dzisiejszych czasach nie jest problem. Kiedyś poszukam jakiś aluminiowy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się