Skocz do zawartości

Matison

Użytkownicy
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Matison

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Długo mi zleciało. Pomierzyłem ramę stery i wyszło ze jednak rama jest na 1" i raczej nie ma szans na 1 i 1/8" ze względu ze rama w miejscu sterów na średnice zewnętrzną 37mm więc jakby odliczyć grubość ścianek lakieru wychodzi ok 30mm a tyle potrzebują przeważnie stery 1". Całe szczęście znalazłem widelec sztywny 1" stalowy na allegro za 40zl w tym ze jest on surowy czyli niepomalowany a to w dzisiejszych czasach nie jest problem. Kiedyś poszukam jakiś aluminiowy.
  2. A ile średnio taka przyjemność kosztuje? Na wbijanie to widziałem już sposób i jest na pewno tańszy i tak samo skuteczny. Na razie nie mam czasu nad tym siedzieć, praca.
  3. No nie mam tej dolnej bieżni sterów więc tak czy siak są do wymiany. Przejdę się do serwisu zdejmę stery pomierze średnice otworu na stery i wtedy zobaczę jakie tam będę mógł wstawić i wtedy zakupie widelec. No chyba ze jest jakiś sposób na zdjęcie tych sterów domowym sposobem nawet takim ze stery mogą się do niczego nadawać ale by nie uszkodzić ramy. Wiem na pewno ze odległość między łożyskami steru to 16-17cm.
  4. Kupiłem używana ramę Rock Machine modelu Storm z tego co znalazłem to model z 2008r. rozmiar 18" na koło 26" https://ceneo.pl/1660656 Poprzedni właściciel twierdzi że stery są na 25,4mm mierzyłem kaptur i wygląda mi że tak jest ale mi się wydaje że w miseczkach mam więcej miejsca może kaptur jest z innego steru po prostu. Szukałem w nocy nieco informacji o tym modelu to znalazłem że oryginalny przedni amortyzator to Zoom CH-386 Suspension a ten model w wersji Ahead jest tylko na 1 i 1/8" poszperałem dalej i na jakieś rosyjskiej stronie znalazłem ze stery są faktycznie na 1 i 1/8" http://velo-stokcenter.ru/index.php?productID=7129 Dzisiaj już przymierze stary widelec i mi wyjdzie jak pasuje w łożyska i kaptur. Nie da się ukryć ze brak suwmiarki robi swoje.
  5. Może faktycznie lepiej se odpuścić kombinacje. Zobaczę na co się zdecyduje czy zostanę na razie przy klasycznym sterze i amortyzatory z rurą gwintowana albo przejdę na ahead ale na sztywne widelce stalowe. W końcu moje główne trasy to asfalt/chodnik/szutrowe leśne ścieżki więc czy jest sens pchać się w amortyzator na razie.
  6. Rozumiem. Zechce jeszcze zobaczyć czy te kielichy co mam podpasują mi to wtedy bym zamknął może je od góry ta duża płaska nakrętka która mam ze starego steru taka jak w tym zestawie https://allegro.pl/oferta/komplet-steru-1-czarny-by-9288-30248-8298252504?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare Jest taka duża nakręcana z ząbkami naokoło. Wtedy bym miał zamiast koszyków z łożyskami miałbym maszynowe to zawsze lepsze by były ale to wyjdzie jak zacznę przekładać. Też myślałem by skrócić rurę sterowa do takiej długości by się kończyła między górnym łożyskiem a kapslem i założyć adapter wpuszczany w rurę sterowa na ahead ale nie wiem czy to zda egzamin.
  7. Nie, chodziło mi o to że zakupiłem ramę ze założonymi sterami Ahead a mój stary widelec posiada rurę gwintowaną i czy jest sposób zamontowania tego widelca (z rurą gwintowaną) do nowej ramy ze sterami Ahead bez przykręcania tej nakrętki na gwint.
  8. Witam wszystkich. Modernizuje swój rower w związku z tym zakupiłem używaną ramę aluminiową w której są zamontowane stery Ahead na rurę sterową 1" (25,4mm). W tym problem że mój stary przedni widelec jak i większość tańszych modeli na rurę sterową 1" posiada ją gwintowaną. I tu nasuwa mi się pytanie. Czy jest jakaś możliwość by przerobić tą rurę sterową na Ahead bez przykręcania nakrętki czy po prostu nakręcić nakrętkę i zamocować np. Adapter wpuszczany z 25,4 na 28,6mm?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...