forii Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Witam, Z uwagi iż jestem wysoki to tutaj opiera się cały problem, jak wiadomo nogi żeby nie były za bardzo zgięte bo wtedy kolana bolą to siodło musi być do góry, ale wtedy do kierownicy nurkujesz jak do ziemi i bolą plecy, a im wyżej dasz mostek tym bardziej skraca się pozyucja. Więc chciałbym zapodać duży wznos kiery, niby będzie lepiej, kumpel tak zrobil bo tez ma podobny problem a on ma 2m wzrostu (ja tylko 187) Tylko wiadomo będzie wrażenie że jade na rowerze a nie w. Zazdroszcze kolesiom którzy po wyciągnieciu siodła mają je na równo z kierą. Z tego tez powodu chciałbym wymienić fabryczną kierownicę na taką ze wznosem np 40mm. Na co powinienem zwrócić uwagę oprócz szerokości? Ciężko widze generalnie znaleźć taką szeroką o np 76cm i by był wznios taki 40mm Na tą chwilę mam: GIANT Contact TR, 780x35mm (skróconą do 75mm bo szeroki rozstaw rąk tez bardziej pochyla pozycję. Tak wygląda rower: Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Kierownicę ze wzniosem? Można. Można też kupić inny mostek. Może Specialized Multi Clip. z tulejami do regulacji wysokości i kąta nachylenia. A to prawidłowo dobrany rozmiar ramy? Jaki masz przekrok i odległość od szczytu siodełka do środku suportu? Odnośnik do komentarza
forii Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 15 godzin temu, jajacek napisał: Kierownicę ze wzniosem? Można. Można też kupić inny mostek. Może Specialized Multi Clip. z tulejami do regulacji wysokości i kąta nachylenia. A to prawidłowo dobrany rozmiar ramy? Jaki masz przekrok i odległość od szczytu siodełka do środku suportu? przekrok nóg 92cm Odległość od szczytu siodełka do środka suportu = 82cm Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Sugeruję znacznie obniżyć siodełko. 10 różnicy jest odpowiednie dla roweru torowego. Na mtb jeździ się niżej dla lepszej kontroli i bardziej pracuje się z mięśni pośladkowych. W szosie mam -11, w mtb -13. Głównie żeby oszczędzać ścięgna i więzadła kolan i mieć lepszą kontrolę na zjeździe. Myk-myk jeszcze to znacznie poprawia. Zgodnie z regułą Grega Lemonda wysokość siodełka dla kogoś o przekroku 92 cm wynosi 92x0,883=81,236. To jest wysokość odpowiednia do jazdy na szosie i mtb po asfalcie i do jazdy na sztywnym, przyczepnym podjeździe. Do jazdy Trail, powinno się ją obniżyć 2-3 cm. Do downhillu kolejne 7,5 cm. Odnośnik do komentarza
forii Opublikowano 21 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Dnia 17.06.2019 o 12:45, jajacek napisał: Sugeruję znacznie obniżyć siodełko. 10 różnicy jest odpowiednie dla roweru torowego. Na mtb jeździ się niżej dla lepszej kontroli i bardziej pracuje się z mięśni pośladkowych. W szosie mam -11, w mtb -13. Głównie żeby oszczędzać ścięgna i więzadła kolan i mieć lepszą kontrolę na zjeździe. Myk-myk jeszcze to znacznie poprawia. Zgodnie z regułą Grega Lemonda wysokość siodełka dla kogoś o przekroku 92 cm wynosi 92x0,883=81,236. To jest wysokość odpowiednia do jazdy na szosie i mtb po asfalcie i do jazdy na sztywnym, przyczepnym podjeździe. Do jazdy Trail, powinno się ją obniżyć 2-3 cm. Do downhillu kolejne 7,5 cm. Dzięki, to wiele wyjaśnia, od początku jazdy na tym rowerze mam właśnie problem z wiązadłami w kolanach, czyli to przez tą nadmierną wysokość? ale no kolana i tak miałem ugiętę i normy 81-2cm nie przekraczałem a i tak bolały, wiec myslalem ze to przez to ze mam te siodlo za nisko. spróbuje dać 80cm i zobacze czy mniej będą obciążone kolana Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się