beriam Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Chciałbym się przywitać w pierwszej kolejności . Potrzebuje dobrych i sprawdzonych opon 29 w kwocie +- 80 pln sztuka. Dojazd 20%(asfalt), 80%(las) Rekreacyjne latanie po okolicznych lasach, trochę górek, czasem droga asfaltowa. Bez szaleństw. W deszczu, tylko i wyłącznie jak mnie złapie w terenie. Obecnie mam duet Hurricane 1.6 oraz Continental-tour-28-all (1.6) W zeszłym roku zmieniałem, ale z okazji zakupu gravela wracam do punku wyjścia - 2.10/2.20 Brałem pod uwagę Kenda oraz Maxxis Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Do jakiego to ma być roweru? MTB 29 cali? Odnośnik do komentarza
beriam Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 33 minuty temu, jajacek napisał: Do jakiego to ma być roweru? MTB 29 cali? Tak. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Nie doradzę konkretnych modeli, gdyż w tym budżecie szukasz opon do jazdy rekreacyjnej a ja takich nie używam. Każda z czołowych firm oponiarskich ma takie. Zwykle są to ciężkie drutówki z twardej mieszanki. Ja, podobnie jak większość znajomych, ścigających się na mtb lub jeźdżących intensywanie, używamy opony w zależności od pór roku i warunków na trasie. Zimą mam bardzo agresywne klocki z miękkiej mieszanki z przodu i oponę napędową z mniejszymi, twardszymi klockami z tyłu. Wiosną i jesienią, kiedy jest chłodno ale grunt jest twardy i szybki zakładam na przód podobną oponę jak zimą z tyłu. Czyli szybką z niższymi klockami. Latem jak jest bardzo sucho i dużo piachu, zakładam na tył szeroką oponę bez klocków, która łatwo się toczy na asfalcie, szutrach i dobrze idzie przez piachy. Gdybym miał kupować jakieś opony turystyczne to np. Schwalbe SmartSam z tyłu albo Schwalbe Racing Ralph (nie wiem czy ta występuje w wersji rekreacyjnej) i np. Specialized Fast Trak Sport albo Schwalbe Rocket Ron (też nie wiem czy ta występuje w wersji rekreacyjnej) z tyłu. Czyli generalnie szybsza opona napędowa na tył. A na przód opona dająca lepszą przyczepność w zakrętach i na korzenistych zjazdach. Oczywiście im miększa mieszanka tym lepsza przyczepność ale też szybsze zużycie. A im agresywniejszy bieżnik tym lepsza przyczepność ale większe opory toczenia. Tu masz kompendium wiedzy na temat opon:https://www.1enduro.pl/opony-enduro-kompendium/ Odnośnik do komentarza
beriam Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz. Reasumując Schwalbe Racing Ralph 29x2,25 Performance TLR na tył oraz Schwalbe Rocket Ron 29x2,10 Performance Addix na przód. Mam nadzieje, ze wszytko porwanie zrozumiałem. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 RaRa+RoRo to chyba najczęściej stosowana kombinacja na mazowieckie maratony MTB. W wolnej chwili spojrzę jakie konkretnie są to modele. Natomiast od razu mamy błąd w wyborze odnośnie szerokości. Szerszą oponę dajemy na przód, węższą na tył. Albo obie takie same. Nigdy odwrotnie. Przód to przyczepność, tył napęd. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się