Skocz do zawartości

Brak możliwości obrotu korbą


Rekomendowane odpowiedzi

witam, piszę do was ponieważ mam problem a mianowicie, zakupiłem rower około roku temu. Jest on marki Gazelle typu Orange z przerzutkami firmy Shimano. Wszystko było wporządku aż do dnia wczorajszego czyli, rano w drodze do pracy przy jeździe i wrzuceniu biegu na 5, nastąpiła blokada korby, wydało mi się to dość dziwne, natychmiast zrzuciłem bieg na niższy i się odblokowało. postanowiłem więc nie zmieniać biegów aż do przyjazdu do domu, w drodze do niego wrzuciłem bieg wyższy niż 5 i wszystko fajnie śmigało aż do dziś, po wrzuceniu przerzutki na wyższą niż 4 skutkuje tym że następuje blokada całej korby i nie da się nią kręcić. Moje pytanie brzmi czy jest tutaj jakiś spec który mógłby powiedzieć dlaczego się tak gdzieś i gdzie mniej więcej leży problem? Czy jest to coś z czym należy udać się do serwisu czy mogę to jakoś ’odblokować’ samemu? dziękuje i pozdrawiam ?

Foto:https://goo.gl/images/qvU2fj

Odnośnik do komentarza

A jesteś pewien, że jest to blokada korby? Bo brzmi raczej jak blokada tylnej piasty. Prawdopodobnie coś stało się z mechanizmem, możliwe, że jakieś zapadki czy coś - to dość skomplikowane, więc na odległość raczej nikt nie pomoże. Nie jestem też optymistycznie nastawiona do samego serwisu. O ile mi wiadomo, w Polsce jest problem z częściami zamiennymi i w ogóle naprawą piast planetarnych powyżej 3 biegów (te są u nas najpopularniejsze, ale też mają najprostszą budowę), najczęściej w takich razach konieczna jest wymiana piasty lub całego tylnego koła (jeśli przeplatanie ma wątpliwy sens ekonomiczny). Mnie przynajmniej taką informację podano w jednym z krakowskich serwisów, sprawiając, że zrezygnowałam z zakupu używanego holendra i zostałam przy tradycyjnym rozwiązaniu.

Odnośnik do komentarza

interesujące może być stwierdzenie że problem leży w piaście koła ale czy to nie byłoby tak że żadna z przerzutek by nie działała? 

zapomniałem chyba dodać że mieszkam w Holandii więc z częściami raczej nie będzie problemu, gorzej właśnie z serwisem bo nie wiem ile takie coś może kosztować więc pytam czy da się to zrobić tak żeby nie stracić za dużo na tym. 

Odnośnik do komentarza

Powiem Ci, że mnie zaskoczyłeś swoją logiką - jak widzisz to, żeby niesprawna jednoblatowa korba na jednym biegu się obracała, a na innym nie? To nie, że się wyśmiewam, tylko mi wyobraźni brakuje. A jak piasta jest uszkodzona, to według mnie jak najbardziej może być tak, że raz się kręci, innym nie i niekoniecznie musi to być na konkretnym biegu. Ale wiesz, mogę się mylić, bo tego typu rowery to absolutnie nie moja bajka. Jeździłam tylko na jednym i to właśnie było związane ze wspomnianą wizytą w serwisie. Tam był bodajże Nexus 7 i problem trochę "na odwrót" niż u Ciebie. To znaczy od czasu do czasu na niektórych biegach po prostu można było sobie kręcić korbą, ale nie miało to przełożenia na napędzanie koła. Nie działo się to na konkretnym biegu ani za każdym razem, ale na tyle często, by być uciążliwe.

Jak Holandia, to Holandia - nic, tylko do serwisu ? Na pewno będą mądrzejsi, bo tutaj u nas jedynym mi znanym specjalistą od rowerów miejskich jest użytkownik Maciej Rutecki. Ale on także nie jest żadnym serwisantem, tylko świadomym użytkownikiem, który ma zupełnie inny zawód ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...