azamiar Opublikowano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2019 Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum także witam wszystkich serdecznie. Chciałbym prosić Was o opinię czy Kross Level 9.0 model 2018 nie cenie 4600zl to dobry wybór?. Rower ma mi służyć do amatorskiego startowania w maratonach MTB. Mam 176 wzrostu i 80kg wagi. Do tej pory jeździłem kilkoma modelami hardtaili a obecnie od dwóch lat Krossem Level b3 który spisywał mi się do tej pory znakomicie (7000km) stąd pomysł na bardziej zaawansowany model Krossa. Będą to moje pierwsze starty w maratonach rowerowych (do tej pory głównie biegałem) stąd chęć zmiany na coś lżejszego i zwinniejszego. A może macie jakieś inne propozycje w tym pułapie cenowym? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2019 Moja ocena: Rama - mega przeciętna wagowo ale ze sztywną osią Waga - przeciętna, w tej grupie cenowej zwykle 12-13 kg, jak na wyścigi to ciężka Amor - bardzo przyzwoity w nowej wersji RL, z tłumikiem Motion Control Koła - piasty klasy trekkingowej, opony taniochy drutówki natychmiast do wymiany np. na Rocket Ron z przodu i Racing Ralph z tyłu, obręcze przeciętne Napęd - bardzo dobry XT/SLX 2x11 Suport - upierdliwy PressFit Hamulce - taniocha za 250 zł komplet. Do wymiany na SLX jak padną. Ale hamują. W góry może się nie nadają ale po płaskim spoko. Ogólna ocena: przyzwoity rower, z przyzwoitym amorem, przyzwoitym napędem, kiepskimi heblami i kołami. Potencjał do odchudzenia przez wymianę opon i przejście na tubeless. W przyszłości całe koła i heble do wymiany. Niezła baza do rozbudowy. Alternatywy: Merida Big Nine Limited z napędem 1x11, Kellys Gate 70/90 2x11, Accent Peak SLX 2018 2x11 Odnośnik do komentarza
azamiar Opublikowano 11 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Dzięki za pomoc. W sobotę będę miał okazję się do niego przymierzyć ale rozważę również Twoje propozycje. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Tak dla Twojej informacji. Przeciętne ramy aluminiowe, czyli producentów takich jak Kross, Romet, Unibike, Cube czy Kellys ważą zwykle w przedziale 2-2,2kg. Rama Accent Peak 2018 - 1,8 kg Ramy karbonowe Krossa to ok. 1,3-1,4 kg Topowe ramy aluminiowe, np Specialized Chisel 1,35 kg Odnośnik do komentarza
azamiar Opublikowano 11 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Na karbon chyba odwagi nie mam na tym etapie mojego pedałowania ;-) ale rzeczywiście pomiędzy ramą Accenta a Krossa dość spora różnica w wadze. Z tego co widzę jest jeszcze dostępny model Slx 2018 w rozmiarze M i S więc może udałoby się gdzieś do niego przymierzyć. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Accent Peak to rama na której bardzo dużo osób się ściga. Starsza wersja bez tylnej osi było że pękała. Nie wiem jak z obsługą takich reklamacji jakby co. Trzeba poczytać na forach jak Accent do tego podchodził. Może konstrukcję tej nowej ramy ze sztywną osią poprawili i wzmocnili. Mam kilku znajomych, którzy jeżdżą na Peak SLX z RockShox Reba, który kosztował 5k i jest to dobry i lekki rower, ważący mniej niż wiele tańszych karbonów. Alu jest mniej sztywne niż karbon, gorzej tłumi drgania i jest zmęczeniowo mniej odporne od karbonu. Ale lepiej znosi kraksy i punktowe uderzenia. S będzie za mały. M chyba w sam raz. Nie pamiętam rozmarówki. Potrzebujesz 17,5 cala. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się