Suchy Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Witam ostatnie 3 lata przejeździłem na kolarce Milanetti a ostatnio wpadły mi w oko singlespeedy. Czy jest to dobry pomysł? W oko wpadł mi ten rower: https://allegro.pl/rower-szosowy-i7177716259.html Czy opłaca się go kupić? Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Wygląda nieźle. Mniej-więcej tyle kosztowały by części do samodzielnego złożenia. Ruchome (napęd, koła) - nowe, pozostałe - używane. O ile dobrze widzę - korba Prohwel solid z krótkimi ramionami. Też mam taką. Bardzo przydatna na ostrym kole. Umożliwia wyższe kadencje i trudniej zrobić iskrę ;) . Przy podobnej geometrii ramy - założyłem klasyczną sztycę prostą (ale w aluminium) z jarzemkiem obróconym do przodu. Takie ustawienie siodła to bardziej do jazdy siłowej, a do tego trzeba mieć zdrowe kolana ;) i częściej zmieniać elementy napędu (aluminiowy blat!). Tak a propos: jeżdżę na 3 łańcuchach i przy każdej zmianie przekręcam blat o 1 ramię na pająku. Niezłe opony. Używam takich od niedawna. Nie kleją się do nich ostre przedmioty. Żadnych rozcięć, ani pęknięć. Obręcze - takie sobie ;) , ale za to pancerne :) . Przydało by się założyć pedały z noskami. Waga - w standardzie. Mój waży 9,8 kg, ale mniejszy rozmiar i bez wolnobiegu. Tylko ostre koło. No i waśnie - rozmiar... Nie napisałeś ile masz wzrostu, ale na 178 cm - moim zdaniem trochę za duży. Mam 172 cm i ramę 52. Główka ramy ma 10,5 cm. W opisie jest trochę błędów (hamulce tarczowe). Koła też nie przypuszczam, żeby miały 27" (630 mm średnicy osadzenia opony), ale się upewnij. Odnośnik do komentarza
Suchy Opublikowano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Kolana problemem nie będą a co do wzrostu to u mnie są 182cm Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 W takim razie - rozmiar powinien być spoko. Jeśli kolana nie będą problemem, to gratulacje, ale... to może być do czasu :( Na single speed/ostre koło - polecam miękkie przełożenie i wysokie kadencje. Na twardym przełożeniu i tak po mieście zbyt szybko nie pojeździsz, a za to gorszy start z pod świateł. Początkowo jeździłem na przełożeniu 3,07, ale już zmądrzałem ;) . Teraz mam 2,75, a docelowo chciał bym zejść do ok. 2,4, ale muszę poćwiczyć wyższe kadencje. Odnośnik do komentarza
Suchy Opublikowano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Dzięki wielkie za informacje, chyba się na niego zdecyduję. W razie jakichkolwiek wątpliwości będę się zgłaszał Odnośnik do komentarza
Suchy Opublikowano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Jeszcze mi się przypomniało Jakich prędkości mogę się spodziewać po takim rowerze? Na moim aktualnym górna granica to jakieś 55km/h Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 To już zależy od Ciebie i od przełożenia :) 44/16 przy kadencji 150 to 52 km/h. Dla mnie takie wartości są dostępne oczywiście tylko z górki :) Za dużym samochodem - gdzieś tak 40, może 45. Za to pod wiatr - na takim przełożeniu już mi trochę noga dokucza. Starość - nie radość :( . Dlatego mam zamiar - jak będzie konieczność wymiany napędu - po trochu zmniejszać przełożenia i sprawdzić jak to się będzie układało. Czy dam radę wyższe kadencje, jaka będzie wychodzić średnia itp. Na singlu - przełożenie jest kompromisem. Wysoka prędkość z górki lub z wiatrem = gorsza dynamika. Chociaż i na to są sposoby. Mam piastę 2 x fix i z drugiej strony nakręciłem koronkę 15T. Wprawdzie ostatnio dłuższe trasy jeżdżę na innym rowerze, ale jakby przyszło co do czego - w każdej chwili mogę odwrócić koło i jechać ciut szybciej. Odnośnik do komentarza
Suchy Opublikowano 8 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Ktoś zwinął mi go sprzed nosa. Jakby ktoś miał chęci żeby zrobić listę części bo chyba będę składał to bardzo proszę. Budżet gdzieś ok. 1500zł ale myślę że jeszcze dwie stówki zapasu jakoś się znajdą Wzrost jak już mówiłem 182cm Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 9 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2018 U mnie - rama z olx-a. Romet-Sport - 200 zł (ze sterami. Nietypowe!), kierownica, mostek, klamka - z odzysku, piasty Novatec, ale ostatnio wyczaiłem tańsze, ładniejsze i myślę, że nie gorsze. Kupiłem je do szosy https://rowerplus.pl/piasty-tylne-szosowe/3654-sturmey-archer-hbt30-r-piasta-tylna-torowa.html?search_query=piasta+torowa&results=3?s=0 https://rowerplus.pl/piasty-przednie-szosowe/3777-sturmey-archer-hbt30-f-piasta-przednia-torowa.html?search_query=piasta+torowa&results=3?s=0 Obręcze: https://allegro.pl/obrecz-author-argon-cross-700c-36-otw-ambike-pl-i7220441088.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_UZSD_pla_sport_i_turystyka&ev_adgr=Sport_turystyka&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=EAIaIQobChMIjonRysaS3AIVkxgbCh0J0wzsEAQYAyABEgLEtvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CPbzq9DGktwCFVgQGwodQkgExw Korba: http://e-bmx.pl/opis/3064273/korba-prowheel-solid.html siodło: https://www.olx.pl/oferta/siodelko-rowerowe-vertu-ccrv-s-spyder-CID767-IDtMxCL.html#dc05a666c8 Sztyca tradycyjna aluminium. Nie pamiętam, gdzie kupowałem - ok. 20 zł. Do niej - jarzemko za kilka zł. Szprychy mają tanio w e-bmx pl. we wszystkich rozmiarach. Hamulec: https://www.goride.pl/hamulce/hamulec-szczekowy-alhonga-hj-890ag?gclid=EAIaIQobChMIxKuA6siS3AIVl5kbCh3lPAdeEAQYASABEgJ4EvD_BwE Do ostrego koła wystarczył mi 1. Na przód. Uwaga: W tradycyjnych widłach trzeba rozwiercić otwór (do połowy) na 8 mm. Poza tym - bez zastrzeżeń. 2 koronki torowe po kilkanaście zł. Jeśli będziesz chciał wolnobieg - luknij na e-bmx pl. Mają różne i chyba nie drogo. Jeszcze jedna uwaga: do piasty Novatec były koronki torowe i kontry w komplecie. Do Strumey-Archer - trzeba dokupić oddzielnie. Łańcuch PYC kupowałem w Arkus&Romet po 8,50 zł/szt. Za tę cenę - rewelacja. Suporty na maszynach - od 20 zł. Uwaga: do piasty Strumey-Arher - oś - jak zalecana do korby. Linia łańcucha 45 mm. Do piast Novatec lub Joytech oś 116 mm i tarcza przykręcona jak młynek. Linia łańcucha 40 mm. Opony: wcześniej miałem Michelin Dynamic sport. Rewelacyjna przyczepność. Teraz założyłem Continental Ultra sport. Kilka zł droższe, coś koło 45 w Rowerplus, przyczepność może ciut gorsza, ale większa odporność na przebicia. Owijka - wedle uznania. Mam tanią, z pianki Eva. Nie narzekam. I to chyba tyle. Mam jeszcze bagażnik - używka, aluminium za 20 zł i lampki z marketu za 11 zł/komplet. Opaski na obręcz Continental. Wytrzymują wysokie ciśnienia i leżą jak przyklejone. Do tych obręczy, które mam pasują 16 mm. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się