mario713 Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Posiadam hamulec tarczowy hydrauliczny Tektro HDC-300. Z tego co wiem fabrycznie zamontowane są w nim okładziny żywiczne. Chciałbym zmienić je na półmetaliczne i tu pytanie- Czy zmiana klocków na twardsze niż fabrycznie zamontowane spowoduje zbyt szybkie ścieranie tarczy hamulcowej?? Czy wogóle można dokonać takiej zmiany klocków/okładzin?? Tarcza to tektro HZ 160mm. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Nie wypowiem się co do konkretnego modelu tarczy ale okąłdzina półmetaliczna faktycznie trochę bardziej zużywa tarcze. Ale... na swoich półmetalikach (oczywiście kilka razy wymienianych) przejechałem ponad 15 tys. i jakoś nie widać żeby tarcze nadawały się do wymiany więc nie martwiłbym się tak bardzo. Odnośnik do komentarza
mario713 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Następne pytanie: Czy jeśli mam hamulec tektro to czy mogę zastosować do tego hamulca tarcze shimano np. Shimano Deore SLX SM-RT66 160mm Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Z ogólnej lektury internetowej wychodzi, że tarcze dedykowane do jakiegoś rodzaju okładzin to raczej marketing. Możesz założyć nawet metaliki które mają większy sens na stromych i długich zjazdach więc mają szansę się rozgrzać co zwiększa ich efektywność a na płaskim często bardziej hałasują. Tarcza zużyje się trochę szybciej ale bez przesady i jest to powszechna praktyka. Tarcze w większości przypadków powinny pasować jeżeli nie są jakimś wynalazkiem marketowym. Ważne by był to ten sam system mocowania czyli ilość śrub, przeważnie 6 lub CenterLock. Są też dostępne adaptery np. z CL na 6 Bolt. Zawsze warto sprawdzić dla pewności rozstaw i średnicę śrub. Tarcza musi mieś tą samą średnicę co poprzednia lub zakładając większą trzeba założyć adapter by pasowało z zaciskiem hamulca. Większy rozmiar tarczy to lepsza gospodarka cieplna oraz siła hamowania. Jeżeli ktoś chce założyć tarcze większe niż fabryczne to na tył zaleca się 160 do 180 bo tylne koło łatwo się blokuje i o kraksę nie trudno. Z przodu przeważnie 180 do 203 ale przy tej większej trzeba uważać na słabsze amortyzatory ponieważ mamy do czynienia z przenoszeniem większych sił. Tarcze 140 mm raczej wymarły. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się