thor Opublikowano 1 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 Cześć, Parę dni temu zamówiłem tytułowy rower (rocznik 2017), a teraz chcę do niego dokupić akcesoria. Mam do Was pytania laika: 1. Czy akcesoria takie jak np. lampki, lusterko, dzwonek są uniwersalne, tzn. w każdym rowerze da się dany model zamontować? Kupuję wtedy po prostu to co mi się bardziej podoba. Oczywiście byłbym wdzięczny za polecenie konkretnych modeli. 2. Czy w przypadku błotników wystarczy tylko patrzeć na rozmiar koła? W Evado będę miał 28 cali - czy ZEFAL Trial 28" będzie ok? Ewentualnie jakie inne polecacie w przyzwoitej cenie. 3. Podpórka - czy wystarczy patrzeć na nią pod kątem wielkości koła, czy też rodzaju mocowania? Może po prostu kupić Krossa czy lepsze będą innej firmy? To mój pierwszy rower od ponad 20 lat, wiedzę mam niewielką, a wolałbym uniknąć zakupu czegoś, czego nawet nie zamontuję. Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 1 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 Pewnie jesteś w wieku około średnim ale małe pryszczate dziecko w wielu z nas siedzi. Najpierw odczekaj chwilę. Dzwonek i podpórka (pewnie regulowana) raczej powinny być z rowerem. Tu masz chyba swojego Krossa którego już pokazywałem w innym twoim temacie )) Niektórzy pro rowerzyści odkręcają podpórkę a nawet kapturki z wentyli. Wolna wola. Dzwonek będzie raczej mały a i tak będziesz marzył by się go pozbyć ale musi być (przepisy) i czasem się przydaje. Dzień coraz dłuższy i jeżeli nie będziesz jeździł w nocy w super ciemnych, nieznanych miejscach z dużymi prędkościami to na początek wystarczą zwykłe tanie lampki pozycyjne a niektóre potrafią co nieco jednak oświetlić drogę (minimum to odblaski) ale najważniejsze byś był widoczny dla innych. Mimo to warto zwrócić uwagę na średnicę obejm, rodzaj mocowania akcesoriów i miejsc w których będą montowane bo nie mogą też przeszkadzać i muszą pasować. Mojej podnóżki nie zamontujesz w swoim rowerze. Niby można dokupić jakieś obejmy ale to kłopot bo trzeba sprawdzić czy mocowanie pasuje do lampki i sam koszt plus przesyłka to interes wątpliwy. Często mają w zestawie gumki, podkładki ale gorzej gdy średnica obejmy jest za mała. Kierownica na różnych odcinkach ma różną średnicę. Sztyca podsiodłowa np. u mnie amortyzowana (twoja raczej nie) to dwie różne średnice i trzeba wziąć pod uwagę zakres ugięcia sztycy (np. pod kątem lampki, torebki) Moja lampka tylna pasuje tylko na tą cieńszą rurkę sztycy a gdybym założył torebkę podsiodłową to potrzebuje lampki którą można przypiąć do torebki która musi to umożliwiać. Błotniki to zależy jakie. Montowane bardziej na stałe na sezon deszczowy (pełne) czy takie do szybkiego zakładania (pióra, listwa, osłona). Ja i ktoś tu z forum kupił błotniki, prawie takie same i u mnie niektóre śruby będę musiał kombinować a u niego raczej wszystko pasowało oprócz tego co trzeba np. przyciąć (druty) bo rowery różne. Lusterka spotyka(ło) się raczej rzadko ale nawet właściciel tego forum używał, pisał i pokazywał (blog, youtube) swoje nawet fikuśne lusterko ale też trzeba zwrócić uwagę na mocowanie. - świetne do krossahttps://roweroweporady.pl/czy-warto-uzywac-lusterka-rowerowego/ https://youtu.be/0Mx-ChBCd2A?t=324 Ten kretyński napis da się łatwo usunąć https://youtu.be/8MshUg7-NL4?t=202i https://youtu.be/8MshUg7-NL4?t=436 Temat rzeka. Kup to co pilne nawet podstawowe taniochy na początek. Oświetlenie - komplet 20-25zł, torba na akcesoria, bidon - kupiłem jakiś tani z napisem Author. Nie śmierdzi plastikiem ale trzyma zapach poprzedniej zawartości np. woda z sokiem, Pluszem czy izotonikiem w tabletkach (koszyk bidonu normalny lub za radą @jajacek z wkładem bocznym) Najpierw bądź widoczny i zapoznaj się z rowerem. Gdy minie pierwsze WoW to z czasem spokojnie poczytasz, pooglądasz i coś wybierzesz z całego multiwyboru który wręcz utrudnia wybór. Może też jakiś kask, okulary, rękawice. Wiele zależy od zasobności portfela i realnych potrzeb, zastosowań. Ważne też będą w przyszłości wszelakie narzędzia (klucze) do roweru. Gdy oswoisz się z rowerem to pomyśl o prawidłowym ustawieniu siodełka, kierownicy, manetek itp. Z czasem lepiej będziesz wiedział co i czy w ogóle potrzebujesz. Pooglądaj sobie filmiki: Roweroweporady (zrobił filmik w którym polecał inne fajne kanały), Szajbajk, Dominik z onthebikecom, VegeReggae, Dobrerowery.pl, unitedcyclists i inne. Niektóre oglądam ponownie co jakiś czas i odkrywam coś nowego lub sobie przypominam. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 1 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 Grzegorz, taką instrukcję jak tu walnąłeś to warto gdzieś zapisać dla potomnych. :D Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 1 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 Jak to bywa, większość i tak oleje. Czasami mam dość udaną wenę twórczą :P a wszystko zmałpowane z wszelakich for, blogów, filmików itp. Sam siebie nazywam "wielkim" teoretykiem ale mam problem z zastosowaniem wobec siebie więc pomagając innym jakby pomagam sobie. Trochę mojego pitolenia dla cierpliwych i znudzonych czymś. Czasem już się nie chce w sumie powtarzać tego co x razy omawiano ale rozumiem to pierwsze WoW lub mam jakiś tam zły lub dobry dzień. Czasem przejrzę profil użytkownika i to wszystko decyduje czy wysilać się i pisać. Czasami lepiej mordę w kubeł wsadzić bo nie mam np. realnych podstaw (doświadczeń) poza dyskusyjną teorią do wypowiadania się choćby w tematach Cross czy MTB ale czasem klepniesz cokolwiek i na zasadzie przyciągania ktoś i ktoś powie coś mądrego a decyduje pytający. O jakąkolwiek pomyłkę też łatwo (nawet tym najlepszym) nawet przy dobrej wierze i zamiarach bo to wszystko na odległość często bez niektórych,pominiętych istotnych szczegółów. Dr. House mawiał "wszyscy kłamią" :D Plunie się też jadem gdy odpowiedź lub drogowskaz leży kilka tematów niżej czy stronę wcześniej no ale przy ataku WoW człowiek patrzy a nie widzi (traci zmysły, rozum) lub idzie na tzw. łatwiznę. Sam nawet specjalnych kluczy (do supportu, kasety itp.) jeszcze nie mam. Na szczęście rower nowy i mało eksploatowany. Parę rzeczy rowerowych się przerobiło w życiu a część już tylko do archiwum (bo mamy np. kasety zamiast wolnobiegu, inne stery, hamulce i domowe sposoby oraz zwykłe klucze już nie wystarczą). Właśnie niby próbuję przysiąść do szukania w miarę tanich a dobrych dla mnie narzędzi. Wcześniej już to czytałem, oglądałem ale jako ciekawostkę bo nie pilne i niby zapamiętam a miałem swoje WoW na co inne i teraz plewię gdzie to było omawiane i jak zwykle przy okazji komuś odpiszę, coś pooglądam ale np. ponownie o odpowietrzaniu hydraulików czy przyczynie bólu czegoś tam i takie tam że zawsze coś zbije mnie z tematu bo i kasa na co inne w danej chwili. Oprócz tego też w myślach ulepszenie hamulców, lepsze oświetlenie, jakieś ciuchy rowerowe. Wiadomo jak to z rowerami kontra inne potrzeby. Temat jakiejś kamerki też mi świta tylko po co mi ona tak naprawdę. Można coś mieć by zadowolić zachciankę a potem znaleźć dla tego czegoś zastosowanie :rolleyes: Tak ponoć powstał RedBull. Najpierw go wymyślili, naprodukowali i nie schodziło więc wymyślili "kulturę bycia z RedBull-em )))))))) Zbyt często, kiepsko kalkuluję zamiary, siły, chęci a możliwości. Odnośnik do komentarza
thor Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Dzięki grzegorz75jan za poświęcony czas i dokładną odpowiedź na moje pytania. Ogólnie spodziewam się "gołego" roweru - wątpię, żeby nawet podpórka była (w teorii sklepy oferują możliwość negocjacji ceny i gratisy, ale jak pytałem o możliwość otrzymania korzystniejszej oferty na dany model to w jednym sklepie mnie w ogóle zlali, a w drugim odpowiedzieli, że już bardziej - w stosunku do tego co jest na stronie - z ceny zejść nie mogą). Tak jak mówisz zaczekam na razie aż rower do mnie dotrze, bo: - może jakimś cudem nie będzie całkowitym "golasem" - jak zobaczę gdzie i jakie ma dziurki (na śrubki) to może mi się rozjaśni jakie akcesoria będą pasować a jakie nie. Na pewno też będę się starał (słowo klucz :) - jak rozpoczynałem poszukiwania roweru to też miał być budżetowy...) na początku kupować budżetowe akcesoria, żeby z czasem zobaczyć co mi pasuje, a co wolałbym, żeby jednak było inne. Na pewno jeszcze muszę poczytać o błotnikach, zwłaszcza tych do szybkiego zakładania. Na pewno nie zamierzam specjalnie jeździć w deszczu, ale jak już mnie zastanie na trasie to nie chciałbym być cały w błocie i błotem ochlapywać osobę jadącą za mną. Co do pozostałych akcesoriów to - po Twoim poście - mam na nie w głowie wstępny plan. Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Nawet szybko zmieniłem jednego posta bo nie wnikałem w Kross-y i na szybko patrząc po specyfikacji producenta i sklepach to raczej golasy zdaje się nawet bez dzwonka (nie piszą). W tym układzie dzwonek kup jakiś mały bo mniej przeszkadza i da się go umieścić w bliskim zasięgu kciuka. Podpórka musi być dobrana pod mocowanie ramy i raczej regulowana. Moja jest regulowana ale czasami pasiło by by mogła być stopień krótsza. Może ją przytnę. Gdy kupowałem bidon to po prostu go powąchałem w środku w sklepie czy nie pachnie "cudnie" już na starcie. Zatyczka ustnika twarda więc otwieram palcami a nie zębami i picie podczas szybszej jazdy po nierównym jest niewygodne ale wykonalne. Mój ma 0,5 L i na co dzień wystarcza ale czasem chlam więcej więc w przyszłości jakiś większy lub dwa (np. jeden większy). Po czterdziestce zaczynają się małe suchoty. Za młodego zastanawiałem się po co ludziom bidon )). Koszyk kup plastikowy. Mój to jakiś Author. Bidon i koszyk kupiłem w sklepie stacjonarnym. Nie przepłacałem i dają radę, nie jeżdżę ekstremalnie ale wertepy wytrzymuje i nie obluzowuje się. Lampki pozycyjne, komplet kupiłem gdy odbierałem rower. Zapłaciłem około 20-25zł i przepłaciłem ))) około 5-10 zł. Praktycznie te https://www.arenarowery.pl/zestaw-lamp-x-light-diodowych-malych-xc-8003-p-83.htmlLampka tylna spokojnie daje radę ale jej obejma pasuje tylko na węższą część mojej sztycy pod siodłowej a jest za duża na rurki tylnego trójkąta ramy i sama lampka pewnie nie zgra się z ewentualnym zaczepem torebki podsiodłowej. Lampka przednia gdy skieruje się ją niżej pozwala przy małej prędkości przejechać po drodze gruntowej ale jestem mniej widoczny dla kierowców z przeciwka. Jednak "chaotycznie" rozprasza światło i przydało by się coś z lepszym skupieniem światła ale warto mieć na wszelki wypadek (przypadkiem wracasz później lub wysiadło światło główne. Kumpel sprezentował mi taką niby latarkę "taktyczną" a`la Convoy i na tym jedzie się dużo lepiej ale z racji jej charakterystyki muszę wybierać (stawiać) pomiędzy widokiem przed kołem a zasięgiem. Upierdliwe przy większej prędkości dlatego w przyszłości coś z innej wersji tego typu latarki a może dwie. Jedna do świecenia pod koło a druga na zasięg. Ewentualnie jakiś inny wypasik. Oświetlenie to też temat rzeka bo jedno to widzieć a drugie to być widocznym i nie oślepiać innych. Uchwyt do mojej latarki wchodzi topornie na największą grubość kierownicy przy mostku i wymaga gimnastyki ale gdy śruba chwyci to jest możliwość zmiany kąta położenia. Trzymam w tej pozycji bo światło jest bardziej centralnie. Moja torba trójkątna to Spencer https://www.google.com/search?q=torba+tr%C3%B3jk%C4%85tna+spencer&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwilpbbwnenaAhXMDuwKHfcSB8cQ_AUICigB&biw=1680&bih=908#imgrc=_na dętkę, łyżki, klucze itp. Kup też małą prostą pompkę mocowaną do roweru. Cross-a napompujesz najprostszą bo to nie ciśnienia jak w szosie. Moja torba jest ciasna i przysłania mi deko drugie gniazdo na koszyk bidonu. W tym przypadku trzeba lepiej dobrać torbę. Tu zrobi robotę koszyk bidonu z wyjęciem bocznym (bodaj jakiś Specialized) ale i tak będzie ciasno i niewygodnie. Można kupić dodatkowo torebkę pod siodłową ale ta moja trójkątna geometrycznie i pojemnościowo na dłuższą metę po prostu nie trafiona. Miała być na start i nadal jest. Uważaj bo takie prowizorki są trwałeeee. Gdy ci się zachce licznika to albo jakiś prosty. Dobrze gdy będzie miał możliwość podpięcia czujnika kadencji. Mój przewodowy nie ma a wersja radiowa STS ma. Może ci się zapragnąć w przyszłości komputera (GPS, mapy, kąty nachylenia wzniesień, wszelakie czujniki do podpięcia) Pedały SPD nie kupuję a jeżeli już w przyszłości to uniwersalne platformo-SPD. Szukając czegoś na forum trafiłem na dwa tematy o akcesoriach a reszta poprzeplatana w innych wątkach. W sieci tego pełno. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się