Retzy Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Witam wszystkich! Poszukuję roweru szutrowego do 3000 zł na krótsze (w tygodniu) jak i te dłuższe (w weekendy) wypady drogami o różnym typie nawierzchni (przeważać będą asfalty). Po przeglądnięciu kilku podobnych tematów zacząłem zdawać sobie sprawę, że wybór w tym zakresie cenowym jest raczej ubogi, lecz także umocniło mnie to w przekonaniu że własnie gravel będzie dla mnie idealnym rozwiązaniem. W swoich poszukiwaniach zawędrowałem do zagranicznych sklepów, gdzie w jednym z nich natknąłem się na taki wynalazek: https://www.biketart.com/bikes-c1/road-bikes-c35/rapide-rapide-rl-2-bike-p43379 Czy ktoś z forumowiczów/krewnych lub znajomych forumowiczów miał kiedyś styczność z tą marką i byłby w stanie mi udzielić na jej temat jakichś informacji, jak i podzielić się opinią odnośnie wyżej wymienionego modelu? Czekam również na inne sugestie z Waszej strony! Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Z samą marką do czynienia nie miałem, ale z tego co widzę to jest szosa. A szosa to nie gravel choć wyglądają podobnie :) Różnica jest choćby w szerokości opon jakie możesz założyć, w tym podlinkowanym przez Ciebie jest 25mm i pewnie wejdzie max 28mm, a do gravela powinny wejść nawet 40mm. Hamulce idealnie jakby były tarczówki, jeśli zamierzasz jeździć poza asfaltem jak jest mokro. Tu masz przykład przełaja: http://allegro.pl/rower-accent-cx-one-gravel-przelajowy-2017-l-i6951403613.html szersze opony ale brak tarczówek A tu przykład gravela: http://allegro.pl/rower-jamis-renegade-exile-2017-blue-54cm-gravel-i6741750673.html Oczywiście im więcej kasy przeznaczysz tym lepszy sprzęt dostaniesz :) Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Z tymi oponami bywa różnie. Tribany niby szosy, a ja spokojnie jeżdżę na semi-slickach 40c ;) Natomiast z przełajami postępowałabym ostrożnie - najczęściej mają mocno sportową geometrię i trudno w ich przypadku mówić o komforcie jazdy, bo nastawione są przede wszystkim na szybkość. Co do pytania w temacie, albo dorzucić 300zł do Tribana 540 (i ewentualnie jeszcze założyć szersze opony), albo poszukać coś z gorszym osprzętem, ale na tarczowych hamulcach, jeśli interesuje Cię jazda w każdych (prawie każdych :)) warunkach. Odnośnik do komentarza
Retzy Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Hmm... Widzę, że późna pora zakładania tematu dała się we znaki i wkleiłem zły link, przepraszam za niepotrzebne zamieszanie. Chodziło mi o ten model: https://www.biketart.com/bikes-c1/road-bikes-c35/rapide-rl2-disc-bike-p14608 Ale to nie jest dłużej istotne, ponieważ nie znalazłem już wyżej wymienionego modelu w żadnym sklepie (w sensie były, ale nie w moim wymiarze). -_- Myślałem też o Romecie Aspre, ale jeden telefon do ich firmowego sklepu wystarczył żeby rozwiać wszelkie nadzieje na otrzymanie tego roweru. Otóż poinformowano mnie, że wszystkie już wyprzedano do ludzi, którzy złożyli wcześniej rezerwacje i póki co nie mają w planach dalszej produkcji (co jest zresztą sprzeczne z informacjami, które podają na swoim FB). Ale wracając do tematu: zastanawiałem się właśnie nad Tribanami 520/540,a dokładniej jak szerokie opony są one w stanie przyjąć. Nie wiem Elle czy jesteś jasnowidzącą, czy jakimś innym medium, ale dzięki za danie mi odpowiedzi na pytanie, które chciałem tu dzisiaj zadać :D Odnośnik do komentarza
krzychuwu Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Z tymi oponami bywa różnie. Tribany niby szosy, a ja spokojnie jeżdżę na semi-slickach 40c ;) Natomiast z przełajami postępowałabym ostrożnie - najczęściej mają mocno sportową geometrię i trudno w ich przypadku mówić o komforcie jazdy, bo nastawione są przede wszystkim na szybkość. Co do pytania w temacie, albo dorzucić 300zł do Tribana 540 (i ewentualnie jeszcze założyć szersze opony), albo poszukać coś z gorszym osprzętem, ale na tarczowych hamulcach, jeśli interesuje Cię jazda w każdych (prawie każdych :)) warunkach. Bo Tribany to dosyć nietypowe szosyA co do opon, nie pamiętam już kiedy kupowałaś swojego, ja w 2016r. czyli ten starszy model gdzie koła były na obręczach 13c i bez problemu zakładałem opony 35c. Natomiast miałem informacje od ludzi którzy kupili rocznik 2017 i tam maksymalnie im wchodziło 28c Nie wiem czy zmienili jakoś geometrię roweru czy to sprawka innych kół, ale warto o tym pamiętać przed zakupem. No i jak by nie kombinować to nigdy nie będzie typowy gravel, tylko taka uterenowiona szosa z kilkoma ograniczeniami. Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Warto więc sprawdzić. Choć trochę mnie zaskoczyłeś - wprawdzie nie mam 540, tylko 500, ale sądziłam, że one mają te same ramy, a jedynie osprzęt inny. A mam szosę nową, bo kupioną w sierpniu 2017 już z tym nowym malowaniem, jakie obecnie jest w sprzedaży. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się