Skocz do zawartości

Szosa do 1300 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Warto przy okazji pamiętać, że "na Sorze" ludzie często rozumieją jako "pełnej Sorze", a tu taki zonk jest z tymi nowszymi 520-tkami, że kaseta i korba lecą po oszczędności i rower niezupełnie wart jest swojej ceny.

No, ale to nie ten temat. W tej chwili za 1300zł z T500 może być krucho, a T520 wydaje się nieosiągalna. No, chyba że w stanie technicznym wymagającym włożenia kasy, ale w takie coś bym się nie pakowała, jak się nie ma wiedzy i przede wszystkim dodatkowych funduszy. Bo może się okazać, że wyjdzie drożej niż to wszystko warte.

Odnośnik do komentarza

Masz jeszcze jedną opcję. Kupić T100 i wymienić parę rzeczy. Komplet klamkomanetek Tourney to 260zł, do tego przednia przerzutka 40zł, no i nowa korba 99zł. Za 1400zł masz nową szosówkę po taniości 'prawie" mieszcząc się w budżecie. To nie będzie wypasiony sprzęt, może brakować precyzji ale na początek wystarczy. 

 

https://www.dadelo.pl/klamkomanetka-shimano-tourney-st-a070-pd9145/?v_Id=56699

https://www.dadelo.pl/przerzutka-przednia-shimano-tourney-fd-tx800-pd9133/?v_Id=79618

https://www.dadelo.pl/mechanizm-korbowy-sr-suntour-vx-pd16118/?v_Id=119538

 

Martwisz się, że sam tego nie zrobisz? Zapytaj w serwisie Deca. Niektóre rzeczy robią naprawdę tanio. Oczywiście trzeba to doliczyć do budżetu ale nie musisz wszystkiego zrobić od razu.

Odnośnik do komentarza

Rowerowy, Ty się nie boisz takich porad udzielać? ;) Jakość części to jedno, plus te Decathlonowe serwisy to drugie. Nie no, oczywiście móc można, ale to na dwoje babka wróżyła. Jak nie znajdziesz 500-tki ze znikomym przebiegiem, można zaryzykować. Na pewno lepsze rozwiązanie niż jakaś chińszczyzna, o ile Decathlon będzie miał wszystkie części i dobrą wolę plus dostateczną wiedzę, aby wymieniać :) Nie wiem tylko, jak to wówczas cenowo wyjdzie.

Odnośnik do komentarza

@Elle - a czego tu się bać? ;) Każda rada dobra, a jedynie od założyciela wątku zależy czy z niej skorzysta. Oczywiście dopytując jeszcze kogoś.

Co do Deca wszystko zależy od tego na jaki serwis się trafi. Czy ten z Deca jest zły? I tak i nie. Ja nie narzekałem ale wymieniali mi jedynie tylne koło i centrowali przednie. Niektórzy serwisanci są dobrzy, niektórzy nie.

Jakość części? Wiem, że to nie Sora ale na Tourney-u ludzie jeżdżą i jakoś dają radę.

Poza tym to wyjście awaryjne. Jak zabraknie innych rozwiązań, to T100 dojeździć go, kupić samemu osprzęt i wymienić. Czy to lepiej niż używka? I tak i nie. Możesz kupić T500 i być zadowolonym albo trafić na zużyty egzemplarz i wtedy koszty będą dużo wyższe. Wszystko kwestia kasy.

T100 ma (na zdjęciach) przelotkę na ramie do prowadzenia drugiej linki, więc wg mnie przednią przerzutkę można tam założyć. Innych przeszkód nie zauważyłem.

 

I jeszcze jedno. Kupując nowy w Deca masz gwarancję, jeździsz, a w między czasie szlifujesz swoje umiejętności obsługi roweru. Czytasz porady Łukasza, oglądasz YT i dowiadujesz się mnóstwa ciekawych rzeczy na temat swojego roweru i jego serwisowania. 

Potem kupując kolejny łańcuch, kupujesz też narzędzia. Klucz do wolnobiegu, ściągacz do suportu, imbusy. Kupowane osobno to taniocha. A potem samodzielnie serwisujesz swój rower.

No chyba, że nie jesteś zainteresowany...

Oj mnie naszło ;)

Odnośnik do komentarza

I osiągasz niepostrzeżenie wiek Rowerowego ;) :D

 

Nie no, dobra, próbować można. Mnie po prostu nigdy na takie eksperymenty nie było stać, bo zawsze wychodziły drożej niż w sklepie. Bo to się tak mówi: każda część parę złotych, każde narzędzie grosze, a potem się robią setki. W ubiegłym tygodniu miałam taki kłopot - dostałam na start dla starego roweru 300zł. Ledwo kupiłam koła, kilka niezbędnych rzeczy bardzo po taniości (np. dzwonek za całe 3zł), a i tak brakło parudziesięciu :P Opony zostały stare, napęd stary, linki stare... Dobrze, że narzędzia mam swoje i za robociznę nie płacę.

Odnośnik do komentarza

@Elle wiekiem się nie jeździ :P.

Narzędzia się przydają, takiemu jak ja. Do serwisu daleko, przebiegi duże więc taniej serwisować samemu. Ostatnio nawet zmieniałem korbę na HT II :D . Jeszcze tylko nie rozbierałem sterów, hamulców i amortyzatora :) ale wszystko przede mną.

 

@Rodrigo32

Podlinkuj ale rowery, a nie opinie o nich. Poza tym do jakiej to jazdy: rekreacja, sport, komunikacyjnie?

Odnośnik do komentarza

Każdy z tych rowerów nadaje się na asfalt, do lasu i w góry ale... nie po to żeby poszaleć czy jeździć sportowo. Nie ten osprzęt. Mają chyba najtańsze amortyzatory jakie można wsadzić do MTB.

Odrzuciłbym B5 ze względu na stosunek osprzęt/cena ale ma preferowane i polecane koła 29". Jeśli masz 175cm lub więcej to takie powinny być najlepsze. Z drugiej strony ja przy tym wzroście chwalę sobie 27,5" choć jestem w mniejszości.

Hydrauliczny Tektro może powodować wydatki w R6, mechaniczny Shimano w R1 nie będzie aż tak skuteczny. Reszta jest w zasadzie porównywalna i możesz wziąć ładniejszy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...