Skocz do zawartości

Miasto / Trekking pomoc w wyborze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z racji zblizajacych się 50 urodzin(moich) rodzina postanowiła mi sprawić prezent i kupić nowy rower.Mam sobie wybrać.No i zaczeło się.Po miesiącu czytania ofert i porad jestem jeszcze bardziej głupi niż przed(a może zawsze byłem,tylko teraz to się uwidoczniło.Niewazne.)

Poległem i proszę o pomoc w wyborze.

Zastosowanie roweru: Rekreacja 70% miasto, 30%(może) polne drogi,las.

Skłaniałbym się w kierunku przerzutek w piaście Nexus 8,choć nigdy takich nie miałem,ale ponoć są mniej obsługowe,awaryjne.

Podobają mi się:

-Giant Tourer gts   https://www.giant-bicycles.com/pl/tourer-gts

-Unibike Amsterdam 8V  http://www.unibike.pl/amsterdam8v.html

Z rowerów z tradycjnymi przerzutkami:

-Unibike Expedition gts 2017 (fajna kierownica,ale czy faktycznie?)  https://www.bikko.pl/rower-trekingowy-unibike-expedition-gts-2017-17cali-27762.html

-Unibike Expedition gts 2018

-Giant Argento lub Aspiro

 

Prawdziwy mętlik.Giant czy Unibike.Która firma lepsza.

Jakie przerzutki dla mnie.Zewnętrzne czy w piaście.

Pomóżcie.

 
Odnośnik do komentarza

Witam, może nie odpowiem wprost na pytanie - zrobią to zapewne inni za chwilę, ale stałem przed podobnym dylematem przy podobnej okazji (45 lat skończone i niestety zalecenia lekarza). Pokierowałem się ceną i wziąłem Krossa Trans Pacyfic. Jeszcze chyba jest L-ka w dobrej cenie tutaj:

https://swiatrowerow.com.pl/kross-trans-pacific-szaro-brazowy-2016-mega-wyprzedaz.html

 

Osprzęt jest w mojej ocenie w zupełności wystarczający do rekreacyjnej jazdy chociaż nie z najwyższej półki. Zauważyłem, że pewną wadą powiedzmy markowych sprzętów na naszym rynku, przynajmniej w średnio- niskiej półce jest mieszanie osprzętu z różnych klas. Można to nazwać odpowiednim doborem do potrzeb. Przykładowo w Pacyficu jest z tyłu Alivio (mówią pierwsza porządna przerzutka Shimano) a z przodu podstawowy Tourney.

Jak dla mnie taka kombinacja powinna być w zupełności wystarczająca.

Zrobiłem dopiero ok 20km z powodu nie najlepszej pogody i braku czasu w tygodniu. Z nabytku jestem bardzo zadowolony.

Wcześniej miałem przez chyba 15 lat przerobiony rower na pseudo trekingowy z 26" tzw górala na Shimano Altus. Niezbyt często z niego korzystałem jednak przez lata zrobił swoje bez problemu. Teraz to zupełnie inna jakość. Tylko ładna pogoda i jeździć :)

 

To mój pierwszy post tutaj więc przy okazji witam i pozdrawiam miłośników jazdy rowerem.

 

Michał

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Poszukaj wątków kolegi Pralat, tu i w testach. Merytoryczne i wydaje mi się w temacie.

 

Nie piszesz jak tam z Twoimi zamiarami i ruchliwością, w sensie jak intensywnie ma być. I swoich rozmiarach.

 

Na pewno dobrze ze nie masz parcia na hamulce tarczowe. Do zwykłego jeżdżenia nie są potrzebne. Serwis stosunkowo skomplikowany.

 

Przerzutka w piascie i napęd na tym oparty jest w zasadzie bezobsługowe i bezawaryjny. Mam takie 2 30 letnie rowery na Sturmey Archer 3b. Oraz tandem w podobnym wieku 30+ tez na takiej. Oj dostał łomot :), z bratem jeździliśmy, nawet ramę udało się złamać :)

 

Ma natomiast zasadnicza wadę, tj wyraźnie większe opory toczenia.

Przy jeżdżeniu wokoło przysłowiowego komina, te 10-20 km, to bez znaczenia.

 

Przy trasach >30 km będzie to miało na pewno znaczenie.

Przerzutki klasyczne na poziomie Deore zapewniają porównywalnie w tych okolicznościach dobry komfort, a jeździ się lżej.

Są możliwości rozwoju.

 

Nie wiem ile masz wzrostu ale koło 27,5 -28”, na pewno nie 26”.

 

Rower trekkingowy to większy komfort i wytrzymałość, kosztem ciężaru, ruchliwości i szybkości. W tych ostatnich aspektach lepszy będzie crossowy.

Ciężar ma znaczenie głównie w górach i jeśli nosisz rower po schodach, bo o sporcie tu nie rozmawiamy.

 

Musisz zdecydować co ważniejsze.

 

Wspomniany Unibike Expedition 2017 tyle ze w wersji damskiej to zeszłoroczny wybór mojej żony. Będzie ciężko znaleźć rower bez tarcz z tak dobrym pozostałym osprzętem. A taki chciałem. Komfortowy i prosty jednocześnie. Ciężar zszedł na drugi plan.

Kierownica jest stosunkowo ciężka ale wygodna, zapewnia wiele możliwości zmian chwytu i pozycji. W tegorocznym modelu już jej nie ma. Masz tez pełne wyposażenie z oświetleniem z podtrzymaniem na postoju włącznie (chyba tylko tył)

Rower przy przymierzaniu się tak spodobał ze stary zostawiliśmy w sklepie i dalej pojechała na nowym :)

 

Ja z kolei poszedłem w crossowy rower.

 

I tu dochodzimy do sedna - jak się nie przejedziesz to się nie dowiesz. To jest podstawa. Ma być wygodnie.

A, jesteśmy w tym samym wieku :)

SR

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...