krzysiekw Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 No jak nie ma twojego rozmiaru to nie ma co kupować za dużego, ja tak zrobiłem i potem musiałem kombinować ze skracaniem mostka. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Przy tym wzroście absolutnie nie warto. To nie do końca jest zawsze tak, że skrócisz mostek, przesuniesz siodełko do przodu i szlus - z krótkim mostkiem rower prowadzi się nieco inaczej, bo bardziej czuły na każde poruszenie kierownicą, co jednym odpowiada (np. mnie), a innym już niekoniecznie. Takie zabawy mają sens, kiedy w grę wchodzi lekka korekta pozycji, a nie pseudozmiana ramy na mniejszą. Natomiast przesuwanie siodełka już w ogóle jest ryzykowne, bo jego regulacja ma na celu jedynie dbałość o kolana, a nie skrócenie linii tułowia. Tak, jak Ci pisałam na priv - gdybyś mieszkał gdzieś niedaleko, mam 17-calowego Spartacusa Crossa 4.0 (model wyższy i lepszy, ale rama identyczna), to możesz sobie zobaczyć, jaki to rozmiar ramy. Chyba że bardziej podoba Ci się Vellberg, to niestety nie wiem, kto ma 17" :) Odnośnik do komentarza
degel123 Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Pewnie przy najbliższej okazji podjade do sklepu i zobaczę jak się siedzi na takim rowerze. Raczej zależy mi na nowym, sporo się dowiedziałem i myślę że temat wyczerpany. Dzieki wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza
Baz Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Pozwolę podpiąć się pod temat nie chcąc zaśmiecać forum, szukam crossa dla dziewczyny w tym samym przedziale cenowym z damską ramą i chce się upewnić czy Vellberg explorer 2.1 z damską ramą to też najlepszy wybór? Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Jasne. To tylko różnica sposobu prowadzenia górnej rury :) Odnośnik do komentarza
Baz Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Okej dzięki. Odnośnik do komentarza
Baz Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 Jeszcze jak wygląda dobór z ramą damską? Dziewczyna ma 172xcm wzrostu. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Wydaje mi się, że one są identycznej długości, jak męska, więc w takim wypadku raczej celowałabym w 17", ale można podpytać sprzedawcę. A najlepiej zadaj pytanie na Allegro kilku i zobaczymy, czy będą zgodni ;) Odnośnik do komentarza
degel123 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Jeszcze spytam czy jest sens wstrzymywać się z zakupem np. miesiąc i liczyć na to że np. Vellberg Explorer 3.0 będzie tańszy niż 1400zl? Choćby o 100zl. Czy będą to raczej groszowe sprawy? Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Wątpliwe. Te rowery z Allegro bardzo rzadko tanieją, o ile w ogóle. Rzadko też da się utargować cenę. Oczywiście spróbować możesz, żeby potem na mnie nie było ;) Odnośnik do komentarza
harnax Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Na przykładzie kands maestro... Do ręki po za allegro 1400zl i nikt niżej nie zszedł. Oczywiście możesz próbować, a namiary rzucę Ci poniżej. http://kands.pl/dystrybutorzy/ Odnośnik do komentarza
degel123 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 http://allegro.pl/best-of-2018-vellberg-explorer-3-1-alivio-cross-17-i7173288824.html Ok znalazłem tą aukcję na oficjalnym koncie Allegro firmy Vellberg. Myślicie że warto kupić zestaw razem z miejscem na bidon i łańcuchem za 1400zl? Rozumiem ze wersja 3.1 ktora jest na Allegro niczym nie rozni sie od wersji 3.0? Odnośnik do komentarza
degel123 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 I czy jest różnica między kupnem na allegro (chyba będę musiał go sam złożyć bo nie przyjdzie złożony) a kupnem w sklepie już złożonego? No chyba w tym 1 przypadku będę musiał go sam w domu naoliwic (jestem laikiem to nw co warto zrobić przed jazdą) itp a w sklepie powinni mi to zrobić profesjonalnie Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Co do sprzedawcy, trudno powiedzieć, bo nie pisze, tak jak to ma miejsce np. na niektórych aukcjach Kandsa czy Spartacusa, jak wygląda wysyłka roweru itd. Można się co najwyżej domyślać na podstawie innych aukcji, że rower przyjdzie prawie gotowy do jazdy, poza brakiem pedałów, które trzeba wkręcić samemu. Czasem zdarza się także, że zdejmuje się przednie koło i - dość rzadko, ale spotkałam się z taką praktyką - kierownicę. Wszystkie te elementy są do ogarnięcia dla każdego, kto umie trzymać śrubokręt, tak by nie wydzióbać sobie oka ;) Co najwyżej przednie koło można założyć w złym kierunku, ale to wystarczy popatrzeć na to, jak leci bieżnik na tylnej oponie i założyć tak samo z przodu. Co do dokręcania pedałów - będą podpisane prawy i lewy (R/L), i tego pomylić nie można. Dokręca się je zawsze według zasady: lewy pedał w lewo, prawy pedał w prawo. Dobrze posmarować przy tym gwinty jakimś smarem grafitowym lub innym stałym, żeby potem ewentualnie łatwiej odkręcić. A, no i musisz ustawić wysokość siodełka, ale to takie dość oczywiste ;) Co do napędu - w teorii rower powinien być wyregulowany i nasmarowany. Z tym bywa różnie i co niestety smutniejsze - zakup w sklepie KOMPLETNIE nie daje gwarancji, że tak będzie. Może być tak, że na łańcuchu będzie jedynie powłoka antykorozyjna i wtedy łańcuch trzeba nasmarować (tak czy owak warto kupić oliwkę, bo co kilkadziesiąt kilometrów lub - w zależności od rodzaju oliwki - po każdym zmoczeniu łańcuch znów będzie wymagał smarowania). Na pewno w sklepie masz możliwość przejechania się i sprawdzenia, czy wszystko dobrze działa, ale też jak się ktoś nie zna, to nie jestem pewna, co miałby zauważyć. Poza tym na przykład kiedy ostatnio kupowałam szosę, w sklepie było okej, a po 10km musieli regulować przerzutki, bo dopiero na trasie wyszło, że przy jednym biegu łańcuch ociera, a do tego końcówka linki haczy o korbę. Większy sens ma serwis zerowy, o ile sprzedawca traktuje go poważnie. W teorii wygląda to tak, że po pierwszej setce, dwóch, mogą nastąpić lekkie scentrowania kół oraz rozregulowanie przerzutek. To rzecz naturalna - części musiały się ułożyć i na sucho tego nie da się ustawić tak, aby nie nastąpiło. Wówczas serwisant powinien te elementy sprawdzić i wyregulować. Czy to robi? Różnie. Czasem pokręci tylnym kółkiem na stojaku i jak mu przerzuca przez wszystkie biegi, to może jeszcze łańcuch nasmaruje i siup, przegląd podbity. Dlatego ja nawet z tym nie łażę i robię sama. Mimo wszystko nie panikowałabym niepotrzebnie. Do zakupu w sklepie zachęcam, jeśli koszt benzyny jest porównywalny do kosztów przesyłki, ale jak masz wywalić na transport stówę, to lepiej chyba dać tę kasę ewentualnemu serwisowi na miejscu. Odnośnik do komentarza
harnax Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Kupiłem vellberga 2.0 od nich. Do skręcenia: - koło przednie - kierownica - siodełko - pedały Smarowanie czymś tam było. Jeśli nie masz kluczy to kup bo prędzej bądź później i tak Ci średnio przydają. Coś wyregulowac, coś odkręcić :) Jeśli chcesz to mogę Ci wypisać dokładnie jakie imbusy do skręcenia potrzebujesz. No i do pedałów klucz płaski 15mm. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się